![]() |
Groen! gaat vooral voor de 0% stemmen.
|
'k Val mss weer effe uit den toon zenne ...
Maar als de scholen om 1800 uur gedaan zijn , dan zijn de kinderen ongeveer tegen 18.48 - 1900 uur thuis ... Kwart na zeven kunnen ze dan aan tafel ... Daarna wassen pyama en kwak , bed in want 't is morgen school ...:? Waar is dan de tijd dat er voor de kinderen rest om "kind" te zijn , of om gezellig tijd door te brengen in het gezin ??? 8O En dan nog zo'n eigenaardigheidje ... Als de ouders na hun werk thuiskomen hebben ze er al een verplaatsing opzitten ... Dan moeten ze van thuis nog eens over-en-weer om hun kinderen af te gaan halen ook ...:? School tot vier uur is goed genoeg , eventueel kunnen kinderen dan nog in de nabewaking blijven voor ouders die niet rond dat uur aan de school kunnen zijn ... |
Citaat:
Maar, ik denk niet dat dit de bedoeling is van Groen! Voor alle duidelijkheid, ik ben voorlopig tegen het voorstel. Voorlopig, omdat ik tot nu toe onvoldoende positieve argumenten heb gelezen en gehoord omtrent het voorstel van Groen! Het is een voorstel waarvan ik niet betwijl dat een deel van de bevolking best mee gediend is. Vooral de probleemgevallen, zowel kinderen als ouders, mislukte opvoedingen, waar de overheid zoveel investeringen voor doet om ze toch maar terug op het goeie pad te krijgen. Een pak ouders zullen misschien wel best tevreden dat de school zich iets meer met hun kinderen bezighoudt, wegens onkunde, het ouderlijk geweten wordt gesust want er is nu eenmaal geen andere keus. Plus zitten we met een aanzienlijk deel van de bevolking dat vindt dat de school een grote rol speelt in de opvoeding. Het zou wel eens best kunnen dat juist deze groepen het electoraat vann Groen! zijn. Citaat:
|
Dit is wel het meest ridicule voorstel van de eeuw. Ze willen zelfs al van "opvoeden" een exclusieve taak van de overheid maken. Ipv mogelijkheden te creëren, creëeren ze alleen maar beperkingen. Het communisme druipt er gewoon van af, omdat er paar kindjes zijn die na de schooltijd op straat rondhangen omdat hun ouders laat moeten werken, zullen we alle kindjes maar tot 18u opsluiten in de school, iedereen gelijk...
Als ge geen tijd hebt voor kinderen, maak er dan ook geen. Initiatieven voor na-schoolse opvang vind ik goed, maar daarom iedereen gaan verplichten om iedere dag tot 's avonds op school te zitten beschimmelen vind ik degoutant. Een cordon sanitaire rond deze partij, Nu!!! |
Citaat:
En al die ouders die dan in de avondspits hun kinderen afhalen aan de schoolpoort... Voor de kinderen die met de fiets naar school komen is dat toch ook een verschil. In de winter is het om 18u echt wel donker + ze moeten in de avondspits rijden. Veel van mijn schoolvriendinnetjes moesten meer dan een half uur naar huis rijden. Ook fijn dan. Wat ik ook zou gemist hebben: het na school afspreken met vrienden van de andere scholen. We kwamen altijd samen vlak na school, half uurtje babbelen, dan naar huis. Dat zou ook niet zo makkelijk gaan als de school om 18u gedaan is, dan ben je gewoon veel te laat thuis. Of na school nog met een vriendinnetje gaan shoppen, gedaan ermee! Sluit ze maar allemaal op binnen de schoolpoort! :? |
Het persbericht van Groen! over hun ideeën rond de "onthaaste schooldag"
http://www.groen.be/homepage_page.asp?page_id=967 Heel wat kritiek, die ik hier lees, wordt er weerlegd. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze vergeten wie nog zin heeft om zoveel mogelijk zelf voor de kinderen te zorgen. Een meerderheid toch, of vergis ik mij ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind je ??? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensenlief toch ... In wat voor scholen gaan de kinderen van de groenen ??? Alle scholen waar m'n kinderen geen hebben echt goede nabewaking ...Huiswerk kan er gemaakt worden en er is extra tijd om met kameraadjes te ravotten (iets dat kinderen die direkt naar huis gaan niet kunnen, maar ja , zet ze voor tv en ze zijn ook stil ...:roll:) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weer zijn het dan de ouders die ze moeten aanspreken, die kopen dat geweertje hé ...:? Citaat:
|
Citaat:
Wie gaat voor die aanpassingen mogen opdraaien ???8O Citaat:
|
als optie is dit idee OK, als verplichting is het een aanslag op de vrijheid van het individu.
|
De uren op de school van mijn kinderen worden nu al eindeloos uitgerokken dmv allerlei idiote activiteiten.
Neem nu gewoon het zwemmen: sinds Frank VDB de 'extra's' voor de ouders heeft verboden, moeten de 7-jarigen nu 40 minuten te voet stappen - want de school mag de ouders geen busgeld meer vragen - naar het zwembad. Daar duurt het 20 minuten om zich om te kleden. Dan 10 minuten aan de rand wachten. Daarna 15 minuten in het water met één zwemleraar voor de hele klas. Dan terug aankleden en met natte haren (wacht eens op de winter!) terug naar de school wandelen. Kortom: een halve dag kwijt om 15 minuten in het water te zitten waarbij toch niemand leert zwemmen. En zo kan ik nog enkele andere voorbeelden geven. Neen, de schooldag moet echt niet nog langer worden. |
Citaat:
Uit het persbericht Citaat:
Citaat:
Ze richten zich vooral op de kinderen. |
Citaat:
Uit het persbericht Citaat:
|
Citaat:
Het veranderd enkel de verplaatsingen dat ze moeten doen en de uren dat ze niet thuis zijn. Daar ik een alleenstaande ouder ben, heb ik geen tijd om hen op woensdagen rond te rijden. Ook op de andere werkdagen, zitten zij reeds vanaf 8.00 op school, daar ik zelf om 7.30uur begin te werken en zij dus ook vroeger vertrekken. Trouwens voor alle tegenstanders van dit systeem, het word wel reeds eeuwen toegepast in de meest hoog geachte scholen en universiteiten. Van 8 tot 12 de verplichte vakken en van 13 tot 18 de keuze vakken. En de landen waar men dit systeem gebruikt leveren wel de meeste topmensen in de meeste richtingen. Zowel in sport, als in muziek, als in de wetenschap, als in welke zaken je dan ook maar wil. Dit juist omdat de kinderen er de tijd en kansen voor krijgen. En omdat ze tijdens de schooluren ervaringen kunnen opdoen in hun beroepskeuzen maakt het hen beter klaar voor de arbeidsmarkt Ook voor de ouders heeft het grote voordelen, dit omdat ze minder voor opvang moeten zorgen, maar ook omdat ze minder taxi moeten spelen. En omdat ze meer tijd krijgen bepaalde zaken te doen en regelen zonder tegelijk ook voor de kinderen te moeten zorgen. |
Citaat:
En per 5 leerlingen moet er een leerkracht of toezichter/redder zijn. Je bent hier dus of onzin aan het vertellen, of de school gaat dik in de fout. |
Citaat:
2 En dan? We willen dat iedereen zich integreert, een diploma behaalt en werk vindt. Wat heb je erop tegen dat zo veel mogelijk kinderen zo veel mogelijk kansen krijgen? 3 Pleit je voor moeder of vader aan de haard? Natuurlijk is het tijd om eens stil te staan bij de organisatie van het onderwijs. Het is nogal ouderwets en voorbijgestreefd. Citaat:
4 Ja, en? Is dit een argument? 5 Het is best mogelijk dat de bewaking veelal van goede kwaliteit is. Meestal is er een persoon die toezicht houdt, en ieder kind heeft wel een lessenaar. Is het niet voor verbetering vatbaar? 6 Waaraan ligt het, dat iemand tot een sociaal lagere klasse behoort? Mogen die kinderen ook de kans krijgen om te sporten? Muziek te volgen?... In ons onderwijs is de sociale klasse waartoe een kind behoort, de meest bepalende factor voor het behalen van een diploma. Hier moet in elk geval, en zo spoedig mogelijk, iets aan gedaan worden. Kinderen met leerachterstand behoren tot meerdere groepen. Waarom zouden zij niet mogen geholpen worden? Dat probeert men nu toch ook al. 7 Het is nu eenmaal een feit dat ouders uit sociaal lagere klassen, hun kinderen minder constructief speelgoed kopen. (Je denkt toch niet dat de lagere sociale klasse uitsluitend uit allochtonen bestaat?) Citaat:
8 Kan je dit aantonen? En met de rest van de ideeën en argumenten uit hun persbericht ga je wel akkoord? |
Citaat:
In de basisschool, waar mijn kinderen naar school gingen, is er zwemmen, vanaf de derde kleuterklas. Iedere 2 weken, 2 lesuren na elkaar, om minder tijd te verliezen. Ze hebben geluk dat er op 1,5km een zwembad is. Zij hebben geen 20 minuten nodig om zich om te kleden, en moeten niet wachten aan de rand. 1 zwemleraar, en voor de 3de kleuterklas gaat ook de juffrouw mee. Bij natte haren in de winter kan een muts wonderen doen. Op het einde van het schooljaar kunnen alle kinderen van de derde kleuterklas zwemmen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be