Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Daimanta is de negenenzestigste FvdW (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112220)

Nick_ 22 september 2008 15:45

Heb je een vriendin?

Daimanta 22 september 2008 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3704757)
wat is het verschil tussen toegepaste wiskunde en 'gewone' wiskunde?

Niet erg veel. Het verschilt een klein beetje in de disciplines die je geleerd wordt. Zo krijg je meer met de "echte wereld" te maken en mogen we gaan kansberekenen en accounten.

De pure wiskundigen zullen daar hun vingers niet aan branden.

Daimanta 22 september 2008 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 3704892)
Heb je een vriendin?

Nog niet ;-)

LiberaalNL 22 september 2008 17:20

Is Enschede een leuke plaats om uit te gaan:-)?

Nick_ 22 september 2008 17:34

Waar was u op 13 mei 2000?

Preuße 22 september 2008 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 3702539)
Was ik voorheen een agnostische liberaal, ben ik veranderd in een echte christelijke(katholieke) conservatief.

Uitstekend, bravo! Eindelijk eens een forummer van de week die ook iets te vertellen heeft.

Mijn vraag: Hoe vraag kan U de H. Mis per week bezoeken, kan U daarvoor terecht in de thuisstad of moet U (ook) een afstand afleggen alvorens een normale mis te kunnen bijwonen?

Daimanta 22 september 2008 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 3705017)
Is Enschede een leuke plaats om uit te gaan:-)?

Ben niet echt het uitgaanstype maar in het centrum zijn redelijk veel kroegen en andere uitgaansgelegenheden. Veel studenten gaan op donderdag in Enschede uit dus ik neem aan dat het wel leuk zou zijn.

Hou persoonlijk niet zo van drukte....

Daimanta 22 september 2008 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 3705051)
Uitstekend, bravo! Eindelijk eens een forummer van de week die ook iets te vertellen heeft.

Mijn vraag: Hoe vraag kan U de H. Mis per week bezoeken, kan U daarvoor terecht in de thuisstad of moet U (ook) een afstand afleggen alvorens een normale mis te kunnen bijwonen?

In Enschede is de mis goed te bezoeken. Helaas zijn sommige kerken sporadisch bevolkt en is de gemiddelde leeftijd hoog. Zou liever gelijkgezinde van mijn leeftijd willen zien.

Daimanta 22 september 2008 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 3705041)
Waar was u op 13 mei 2000?

Thuis, een km of 3 van Roombeek af. Ik hoorde een enorme klap, zoiets als een blikseminslag en zag zwarte rook. Ben er maar niet heengegaan, maar heb wel meegemaakt dat pakweg de hele stad werd afgesloten.

Een erg bizarre dag.

Nick_ 22 september 2008 20:14

Koop je wel eens iets op sites als Ebay?

André de Hollander 22 september 2008 20:25

Dag Daimanta,

Alweer een Nederlander fvdw :-). Zouden ze al door hebben dat we goed op weg zijn Vlaanderen te infiltreren om er een Groot-Nederland mee te vormen?

Je bent jonger dan ik had geschat. Misschien mede door je schermafbeelding. Voel je je weleens ouder dan veel leeftijdgenoten?

toccata 22 september 2008 20:26

Je favoriete wiskunde?

André de Hollander 22 september 2008 20:29

Hoe zouden ongelovige mensen moeten aankijken tegen gelovigen? Hoeveel tolerantie moet er zijn voor mensen die in hun dagelijks leven beslissingen nemen -gebaseerd op hun geloof- die invloed hebben op het leven van anderen?

Onder gelovigen bedoel ik ieder geloof, zonder specifiek op katholiek, hervormd, moslim, hindoe, oid te duiden.

André de Hollander 22 september 2008 20:30

Zou je op puur wiskundige wijze een drie-lichamen-probleem kunnen oplossen?

Daimanta 22 september 2008 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick_ (Bericht 3705319)
Koop je wel eens iets op sites als Ebay?

Nee, want ik heb het persoonlijk niet zo op internetveilingssites. Daar heb je het vervelende volk dat 10 seconde voor het einde aan het bidsnipen gaat. Dat is erg irritant en daar doe ik dus ook niet aan mee.

Kopen via internet is in z'n geheel een ander verhaal, dat is met paypal en dergelijke erg makkelijk vandaag de dag.

Daimanta 22 september 2008 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3705343)
Zou je op puur wiskundige wijze een drie-lichamen-probleem kunnen oplossen?

Nog niet maar in de toekomst acht ik het mogelijk om deze dingen op te lossen met de Predictor-Corrector methode of de Runge-Kutta methode. Ben trouwens niet zo'n grote fan van natuurkunde, is me te zweverig.

Daimanta 22 september 2008 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3705333)
Je bent jonger dan ik had geschat. Misschien mede door je schermafbeelding. Voel je je weleens ouder dan veel leeftijdgenoten?

Dat is een lastige. Ik heb vrijwel altijd last van het "later als ik groot ben" complex. Ik heb me altijd een jonkie gevoeld. En als ik eenmaal bejaard ben zal ik uiteraard met nostalgie terugkijken naar "vroeger".

Daimanta 22 september 2008 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3705336)
Je favoriete wiskunde?

Ik nijg persoonlijk naar Discrete Wiskunde, waar je dingen als gehele getallen en de mogelijkheden daarmee onderzoekt.

Ook cryptografie ligt me wel, ben zelfs bezig met een eigen cryptografisch algorithme waar ik nog de sterkte van zal moeten gaan controleren.

Daimanta 22 september 2008 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3705341)
Hoe zouden ongelovige mensen moeten aankijken tegen gelovigen? Hoeveel tolerantie moet er zijn voor mensen die in hun dagelijks leven beslissingen nemen -gebaseerd op hun geloof- die invloed hebben op het leven van anderen?

Onder gelovigen bedoel ik ieder geloof, zonder specifiek op katholiek, hervormd, moslim, hindoe, oid te duiden.

Gewoon aardig. Zoals we allen met elkaar zouden moeten omgaan. Vriendelijk iemand goedendag wensen en niet van dat onbeschofte gedrag waar veel mensen nogal eens last van hebben. Daar krijg je toch alleen maar ellende van. Als mensen vriendelijk tegen elkaar zijn dan heb je 80% van enige frictie op basis van overtuiging opgelost.

Preuße 22 september 2008 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 3705113)
In Enschede is de mis goed te bezoeken. Helaas zijn sommige kerken sporadisch bevolkt en is de gemiddelde leeftijd hoog. Zou liever gelijkgezinde van mijn leeftijd willen zien.

Wat zijn de dingen die U graag anders zou zien in de mis wat de liturgie betreft? Of bent U volledig tevreden met de Novus Ordo "eucharistie" zoals we ze na de hervormingen kregen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be