Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Kan het kongres van de tsjeven de boel nog redden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112319)

Chipie 23 september 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees (Bericht 3706466)
Ik vrees voor een superklein wettelijk pensioenje over een jaar of 15 als de situatie is zoals ze nu blijft zonder staatshervorming. Wees daar maar zeker van. De Vlaming zal de dupe zijn, vooral financieel, van dit status quo.

Vanwaar die vrees, Jan zonder vrees?

rik47 23 september 2008 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote (Bericht 3705786)
De Cdv heeft zichzelf verkocht voor een bord bedorven linzensoep.
Komt nu verzwakt uit de arena, met een uiterst zwakke leider.

Je mag dit best op rekening schrijven van Leterme, tevens zaten sommigen van de CD&V natuurlijk vast aan hun postjes, zeker niet vergeten de opvolgers die de kamer nu mogen bevolken.
Maar de CD&V heeft ook nog vele leden en mandatarissen die zich bedrogen voelen.

sjarel 23 september 2008 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rik47 (Bericht 3706493)
Je mag dit best op rekening schrijven van Leterme, tevens zaten sommigen van de CD&V natuurlijk vast aan hun postjes, zeker niet vergeten de opvolgers die de kamer nu mogen bevolken.
Maar de CD&V heeft ook nog vele leden en mandatarissen die zich bedrogen voelen.

Hopelijk doen die mensen ook iets met hun gevoel. Ik zou liever hebben dat ze niet overlopen naar de NVA maar de CD& gewoon laten splitsen en een nieuwe partij starten met de "V" die hun oude partij niet meer gebruikt.

Anna List 23 september 2008 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rik47 (Bericht 3706493)

ik ben toch benieuwd of Leterme het congres overleven zal

vlijmscherp 23 september 2008 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3706503)

ja, dit weekend zou wel eens spannend kunnen worden.

of net niet natuurlijk.

robert t 23 september 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3706360)
Allemaal goed en wel, maar hoe gaan die stoorzenders ervan overtuigd worden dat ze het bij het verkeerde eind hebben? En in het geval dat ze dat niet (willen) inzien, hoe gaat men ze weg krijgen?

Goeie vraag, maar ik ben niet defaitistisch op dit vlak. Wie had een paar weken geleden de breuk tussen CD&V en N-VA durven voorspellen? Het gewicht van politieke partijen wordt bepaald door de basis. Indien de signalen duidelijk én ondubbelzinnig zijn kan de leiding deze niet negeren. Ik heb geen glazen bol maar wel voeling met beide partijen. De basis snakt naar samenwerking, alleen de kopstukken beseffen het nog niet, hetgeen vlug kan veranderen. Indien ze het niet willen horen zullen ze het moeten voelen.

Anna List 23 september 2008 13:44

iemand van plan te gaan zaterdag ?

Fieseler 23 september 2008 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3706503)

Toch ni moeilijk...ze laten Dehaene een "Declercqske" doen en opla...

Anna List 23 september 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3706568)

Dehaene emotie tonen ???

mss eerder Martens ! die zie ik dat nog wel doen :lol:

trommelboy 23 september 2008 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3706487)
Vanwaar die vrees, Jan zonder vrees?

enerzijds de vergrijzing veronderstel ik, en anderszijds de politieke impasse die blijft duren, waaruit er later sociale problemen zullen komen, of zo iets :D

PS: 1e post van mij hier.

EDIT: aangezien er "vreemdeling" staat in mijn profiel als titel, moet ik me dan zorgen maken want ik ben geboren en getogen in ons aller Vlaanderen :lol:

JanZonderVrees 23 september 2008 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trommelboy (Bericht 3706591)
enerzijds de vergrijzing veronderstel ik, en anderszijds de politieke impasse die blijft duren, waaruit er later sociale problemen zullen komen, of zo iets :D

PS: 1e post van mij hier.

EDIT: aangezien er "vreemdeling" staat in mijn profiel als titel, moet ik me dan zorgen maken want ik ben geboren en getogen in ons aller Vlaanderen :lol:

De Belgische vetpotten (het zogenaamde zilverfonds) om de pensioenen te betalen zijn zo goed als leeg. Dat moet dienen om de de pensioenen over een paar jaar te helpen betalen als de de sociale zekerheid ontoereikend wordt om dit te betalen (en dat ziet er naar uit met het Belgisch pensioenfinancieringssysteem).Daar is al lang voor gewaarschuwd. De babyboomgeneratie gaat binnenkort met persioen hoor, vergeet dat niet.
Enkel Vlaanderen is goed bij kas om dit probleem op te lossen. Maar daar is een staatshervorming voor nodig.
Die staatshervorming is broodnodig hoor, vergeet dat niet. De mensen beseffen dat te weinig.

Boduo 23 september 2008 16:08

Euthanasie...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fransV (Bericht 3706481)
Christelijk? als christen gaat men niet akkoord met abortus en euthanasie...dus dat woordje past niet meer bij die verzameling tsjeven

Belgie ligt in de afdeling Palliatieve Zorgen. Over een dikke 8 maanden is er de Euthanasie op 9 juni. Hierna komt waarschijnlijk een Forza Flandria op de proppen. Die k�*n ervoor zorgen dat het lijk gecremeerd wordt en de as verstrooid in onze Noordzee. (Symbolisch van uit Zeebrugge ?)
:evil::twisted::evil:

Boduo 23 september 2008 16:14

Besef.!?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees (Bericht 3706715)
De Belgische vetpotten (het zogenaamde zilverfonds) om de pensioenen te betalen zijn zo goed als leeg. Dat moet dienen om de de pensioenen over een paar jaar te helpen betalen als de de sociale zekerheid ontoereikend wordt om dit te betalen (en dat ziet er naar uit met het Belgisch pensioenfinancieringssysteem).Daar is al lang voor gewaarschuwd. De babyboomgeneratie gaat binnenkort met persioen hoor, vergeet dat niet.
Enkel Vlaanderen is goed bij kas om dit probleem op te lossen. Maar daar is een staatshervorming voor nodig.
Die staatshervorming is broodnodig hoor, vergeet dat niet. De mensen beseffen dat te weinig.

Inderdaad: de mensen zijn onvoldoende ingelicht !!!
Het zilverfonds is altijd al een lege doos geweest...
Pensioen ? Doe aan (pensoien)sparen. Dat alleen is zéker.
Een verregaande staatshervorming is nodig om onze welvaart
veilig te stellen.
:oops:

sjarel 23 september 2008 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 3706964)
Belgie ligt in de afdeling Palliatieve Zorgen. Over een dikke 8 maanden is er de Euthanasie op 9 juni. Hierna komt waarschijnlijk een Forza Flandria op de proppen. Die k�*n ervoor zorgen dat het lijk gecremeerd wordt en de as verstrooid in onze Noordzee. (Symbolisch van uit Zeebrugge ?)

Geloof je dat of hoop je dat?

Ik heb het gevoel dat de Forza Flandria believers nogal veel hoop leggen op LDD en ik vrees voor een kater voor hen.

De schoofzak 23 september 2008 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3706568)

Hopelijk laten ze Eyskens eens aan het woord, dan zijn we zeker dat al wie 1% Vlaams-gezindheid heeft voor de volle 100 % Vlaams zal gaan.

Boduo 23 september 2008 16:37

Forza Flandria

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 3706978)
Geloof je dat of hoop je dat?

Ik heb het gevoel dat de Forza Flandria believers nogal veel hoop leggen op LDD en ik vrees voor een kater voor hen.

Je vrees is misschien gegrond. Doch waar er leven is, is er hoop. De CD& had z'n laatste overwinningenn te danken aan het kartel. Het is beter géén kartel te vormen vóór de verkiezingen. N�* de verkiezingen heeft iedereen dan z'n handen vrij. Het ziet er naar uit dat de nationalisten heel wat kiezers op hun kant zullen hebben. Niet in het minst de NVA. Als het zo verder gaat zou Bart De Wever héél veel stemmen kunnen halen, wel geen 800.000 maar toch...

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:: cheer::cheer::cheer::cheer:

Fieseler 23 september 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 3706964)

Laat mij toe hierover mijn diepste twijfel uit te drukken.
De Forza Flandria wordt vakkundig door de pers afgeschoten...LDD en BDW zijn namelijk als de dood voor een cordon.

Het bewijs zal men snel genoeg zien. Ergens in Antwerpen (help mij eens...ik weet niet meer waar) heeft de NVA een minderheidscoallitie die gesteund wordt door de revolutionaire democratiehaters van de PVDA.
Als de NVA ook maar één greintje Vlaams Nationalistische en vooral democratische reflex overblijft na hun jarenlange tjevenbad dan is dit de kans om op een onverdachte wijze voor deze forza een lichtpunt te zijn.

Jazeker 23 september 2008 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3706351)
ik hoor Peeters net aankondigen dat hij geld van de gewesten naar t federale zal trekken ... hij zei het zo : 'de federale kas is zo goed als leeg, je kan nu niet zeggen er gaan bevoegdheden naar de gewesten en ge gaat geld krijgen'

dit blijkt de nieuwe CD&V truuk : Waalse eisen verpakken als eigen doelstellingen ... toegeven toegeven toegeven

nu de N-VA eruit is als lastige disgenoot die de Vlaamse kiezer zou kunnen inlichten over alle toegevingen die de traditionele partijen bereid zijn te doen ... gaan we nogal een staatshervorming krijgen hoor ... een Belgische wel te verstaan !

Het is om van te ontploffen...

Boduo 23 september 2008 17:02

Twijfel

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3707023)
De Forza Flandria wordt vakkundig door de pers afgeschoten...LDD en BDW zijn namelijk als de dood voor een cordon.Het bewijs zal men snel genoeg zien. Ergens in Antwerpen (help mij eens...ik weet niet meer waar) heeft de NVA een minderheidscoallitie die gesteund wordt door de revolutionaire democratiehaters van de PVDA.
Als de NVA ook maar één greintje Vlaams Nationalistische en vooral democratische reflex overblijft na hun jarenlange tjevenbad dan is dit de kans om op een onverdachte wijze voor deze forza een lichtpunt te zijn.

Fieseler, we leven in een vrij land. Het is je volste recht om te twijfelen.
De democratische reflex in de NVA zagen we zondag in het nieuws op de tv.
Nóg een, neen twee cordons, rond LDD en NVA, d�*t zou v.h. goede teveel zijn. Denkt u ook niet ?

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer::cheer:: cheer::cheer::cheer:

solidarnosc 23 september 2008 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 3707023)
De Forza Flandria wordt vakkundig door de pers afgeschoten...LDD en BDW zijn namelijk als de dood voor een cordon.

Het bewijs zal men snel genoeg zien. Ergens in Antwerpen (help mij eens...ik weet niet meer waar) heeft de NVA een minderheidscoallitie die gesteund wordt door de revolutionaire democratiehaters van de PVDA.

Hoboken dacht ik. 21 zetels 10 Vlaams Belang. 2 PVDA en 9 voor de "democratische" partijen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be