![]() |
hot
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vermoed dat de CD& leiding nu reeds beseft dat zij in een totale verliessituatie zitten.
In de plaats te wachten tot dat zij zonder resultaat in de lente 2009 afgeschoten worden door de MR-VLD, gevolgd door Verhofstadt, deus ex machina, de redder des vaderlands moeten zij voor de aanval kiezen. Het enige dat hen nog kan redden is 'onwil' en 'woordbreuk' vaststellen bij de MR en Co en vervolgens de stekker uit de regering te trekken. Leterme lozen. De Spa en VLD zwart maken voor al wat lelijk is. Paars de schuld geven van de economische crisis. Terug op een lijn gaan staan bij de NVA . Het kartel terug leven in blazen en gezamelijk naar de kiezer gaan. Leterme blijft premier in een onslagnemende regering tot lang na de verkiezingen (nieuwe regeringsvorming blijft onmogelijk). Zo redt de CD& haar vel en haar premier en hun postjes. Half 2009, wie dan leeft - dan zorgt. |
Citaat:
|
Citaat:
De CD& zal gaan voor een compromis en schaamteloos grond afstaan in ruil voor de splitsing van BHV (of iets in die strekking) en dat dan proberen te verkopen aan de kiezer als "zie je wel dat de dialoog tot resultaten leidt". |
Citaat:
Benieuwd wat de kleintjes op het CD&V congres gaan doen met de krokodillen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
iemand die gaat zaterdag ?
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
We beginnen al op het CD&V congres , daarna behandeling BHV, daarna juni 2009....maar gisteren was pure winst , weeral velen , die CDV-SPA_VLD afhaken. Een verloren stem win je niet snel terug : ik kan mij moeilijk voorstellen dat VLD/SPA zwaar gaan winnen. CDV komt nu in dezelfde hoek. De franstaligen moeten nu doorgaan, het premierschap (Didier) opeisen en Maingain aan de "dialoog"-tafel, dat zou pas een droomscenario zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
De rampen mogen iets sneller komen want het publiek verliest de aandacht en haakt af. De verrotting helpt maar de fik er in gaat iets sneller. |
Citaat:
Wat te denken v.b. dat het parket uit pure schaamte eens het dossier Moerman gaat bekijken. Ondertussen zit deze madam al terug in het parlement en dreigt waarschijnlijk aan dit tempo verjaring. dat kan toch ook weeral tellen ! Het rechterlijke apparaat ten dienste van de 3 democratische partijen. Sorry, even kotszakje bovenhalen, enfin, deze strategie kan nog jaren duren aangezien we nu naar tripartites gaan op alle niveaus: federaal, gewest , gemeente, provincie,...eventueel aangevuld met groen. Het valt dan maar af te wachten tot één van de drie "democratische" partijen het cordon doorbreekt voor postjes. Ik schat de som NVA-LDD-VB niet ver van 40% af , steek dat maar eens allemaal in CS. |
Citaat:
Het hangt er van af van welke kant van de draad je kijkt om te weten waar de gevangenis is. Morgen hebben wij een Belgisch Cordon. |
800.000 stemmen. De helft is hij zeker kwijt
800.000 vond ik zeer veel voor een nieuwbakken tjeef maar hij heeft toch een paar punten gescoord vind ik : de frantaligen op hun plaats zetten als MP ( niet intellingent om ned te leren )( helaas ging hij daarna als EM een belgisch liedje zingen , maar hij heeft toch BHV op tafel gelegd bij het begin) en dan zn ontslag aangeboden , wat ik nog ni veel versverkozen eerste ministers zag doen hij is onbekwaam hoor ik , neen hij is te weinig advokaat ( van de duivel ) |
Peeters helpt de beslissing van de basis een beetje door het kartel onmmogelijk te maken vanuit CD& kant :
Citaat:
Wat ook opvalt is dat de CD& toch echt wel zwaar gokt en inzet op die staatshervorming. Die gaan daar echt bekaaid van terugkomen. Hoe meer die dat gaan roepen hoe meer de SPa en VLD ook weer gaan tegenwerken om hen dat succes niet te gunnen. |
als je 4 jr staat te roepen kan je ook herverkozen raken , geenenkele truk is de tjeef vreemd
( op peeters heeft nooit 1 vlaming gestemd btw ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be