![]() |
reageren op een beurs in een bankenonderwerp is ook zielig
|
Citaat:
De economie is sedert lang niet meer "nationaal" - België/Vlaanderen/De Nederlanden/Europa zijn geen economische eilanden : we zijn afhankelijk van import en export - al sedert de bourgondiszche overheersing is onze buitenlandse politiek gebazeerd op het promoten van vrijhandel, zodat we onze producten kunnen verkopen in het buitenland en zo goedkoop mobgelijk wat we zelf niet in huis hebben te kunnen invoeren. Geen enkele staat in de wereld is een autarktie of zou het kunnen worden -er waren pogingen om dit te bewerkstelligen via oorlogen- die zijn allemaal jammerlijk mislukt. Een "Vlaams autartisch wereldrijk" is niet voor morgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ze hebben er al 178 jaar goede ervaringen mee. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb ook nooit gesproken over een autartisch wereldrijk voor zover ik mij kan herinneren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Fortis was geen kleintje ,
dat Leterme er in slaagt een dergelijke groep spaarders de stuipen op het lijf en een reeks beleggers tot wanhoop te drijven kan alleen resulteren in een ferme afstraffing bij de volgende verkiezing , is het echt niet mogelijk ze een maand te vervroegen ? |
Citaat:
Daarmee zetten ze alleen maar de traditie die daarvoor al bestond verder. ;-)Hoeveel kandidaten waren er om Fortis België over te nemen. Bij mijn weten één. In deze discussie moet men trouwens een onderscheid maken tussen de Brusselse Franstalige burgerij en Wallonië. In Wallonië hebben ze helemaal geen goede ervaringen met de uitverkoop van hun winkel. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat we niet mogen vergeten, is dat het aandeel KBC erg veilig is, en dat KBC niet zomaar "overgenomen" kan worden bij een slechte beurkoers.
Slechts 45% van de KBC aandelen is immers vrij beursgenoteerd. De rest is in (Vlaamse) privéhanden. |
banken horen helemaal niet privé te zijn. De financiele crisis heeft wederom aangetoond dat een te ver doorgedreven liberalisering absoluut niet stabiel is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En we hebben gezien dat bij Fortis dat niet veel uitmaakte he, de aandelen op de beurs, ze hebben gewoon alle dochterondernemingen opgekocht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be