Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   iK ZIT MET EEN ERG GROTE VRAAG? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113247)

Steben 16 oktober 2008 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door monza (Bericht 3749389)
Respect krijg je door consequent.
En het gaat hier niet om een principe, men wil een bedrijf laten renderen en laten draaien zoals het hoort. Want waarschijnlijk zijn er die om 9:00 aan hun post staan en die niet kunnen doorwerken omdat de ander nog onderweg zijn. Zo situaties laten aanslepen zullen u niet veel respect opleveren.

Aha! eindelijk een probleemschets in plaats van principieel gezeur.
Zou men beter niet beginnen met dta eens te melden en erover te praten?

guerin 16 oktober 2008 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schaduw (Bericht 3739400)
Kaske Kapot Kloppen !!

doen!

Duvelke 17 oktober 2008 08:35

eigenlijk heeft de directrice gelijk.
Je werk start om 9u, je omkleden is niet werken ee?
als je een winkel werkt, moet je ook niet toekomen om 9u als de winkel om 9u opent. Je bent der dan vroeger voor je klaar te maken en om 9u effectief open te doen.
Toen ik enkele jaren geleden nog vakantiewerk deed in drie ploegen, en ik stond met de vroege. 6u starten. Ik tikte toen om 5u35 om dan nog rustig naar de kleedkamers te gaan (5 minuten wandelen) om te kleden (5 minuten) tas koffie nemen, en naar men werkpost gaan tegen 5u55.

Toch logisch dat je er iets vroeger bent?

Patsy Stone 17 oktober 2008 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3751023)
als je een winkel werkt, moet je ook niet toekomen om 9u als de winkel om 9u opent. Je bent der dan vroeger voor je klaar te maken en om 9u effectief open te doen.
Toen ik enkele jaren geleden nog vakantiewerk deed in drie ploegen, en ik stond met de vroege. 6u starten. Ik tikte toen om 5u35 om dan nog rustig naar de kleedkamers te gaan (5 minuten wandelen) om te kleden (5 minuten) tas koffie nemen, en naar men werkpost gaan tegen 5u55.

Voila. Zo eenvoudig is dat. Je hebt natuurlijk altijd mensen die liever lanterfanten dan werken en niettemin verwachten daarvoor betaald te worden. Dat kan natuurlijk niet. De directrice heeft inderdaad overschot van gelijk.

Steben 17 oktober 2008 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3751167)
Voila. Zo eenvoudig is dat. Je hebt natuurlijk altijd mensen die liever lanterfanten dan werken en niettemin verwachten daarvoor betaald te worden. Dat kan natuurlijk niet. De directrice heeft inderdaad overschot van gelijk.

Zwijgen is soms goud, maar zelfs dat deed die directrice niet.
Ik lees nergens een vorm van communicatie, behalve bevelen.
Met andere woorden: de directrice moet ook gelijk krijgen, anders is ze een directrice onwaardig.
Verdrag van Versailles heeft meerdere monsters gecreëerd, door "gelijk" te hebben.

Patsy Stone 17 oktober 2008 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3751673)
Zwijgen is soms goud, maar zelfs dat deed die directrice niet.
Ik lees nergens een vorm van communicatie, behalve bevelen.
Met andere woorden: de directrice moet ook gelijk krijgen, anders is ze een directrice onwaardig.
Verdrag van Versailles heeft meerdere monsters gecreëerd, door "gelijk" te hebben.

Wat valt daarover te communiceren?

DenDane 17 oktober 2008 20:45

Bij de meeste grote bedrijven moet je je gaan omkleden voor en na het punten. De meeste vragen zelf dat je paraat op post staat 10 min voor het begin van je shift. Dit staat meestal geschreven in je arbeidsreglement dat je moet ondertekenen bij het bekrijgen van je vast contract. M.a.w. 1 minuut te laat is effectief -15 min van je loon. Hier is totaal niets illegaals aan, en daar kan de vakbond niets aan veranderen.

Logisch eigenlijk, anders heb je wel altijd profiteurs die er "wat langer" over doen om zich om te kleden, terwijl hun collega's reeds aan het werk zijn.

Of dit ook bij VZW's het geval is.... ?

duveltje382 17 oktober 2008 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3751023)

Duvelke maar luister eens goed,ik sta om .7.00 uur klokslag in werkkleddij aan de tikklok om af te tikken omdat mijn werktijd dan begint,dus ik begin stipt op tijd aan mijn dienst,toch krijg ik 15 min straftijd omdat zij zeggen dat ik 1 min voor 7.00 moet intikken,dus ik moet één minx2 in en uit gratis werken
De vakbond heeft nu al vasstellingen komen doen dat ik binnen de 30sec op de dienst ben,mist onze tikklok geen sec registreerd zal daar nog een zaak van gemaakt worden
Iemand van de werknemers op de dementieafdeling heeft vorige maand zo 2 uur straftijd gekregen met juist op tijd te komen
Als je te laat komt verdien je straf(mits overmacht natuurlijk hé) maar niet op deze manier vind ik :evil:

Steben 19 oktober 2008 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3751682)
Wat valt daarover te communiceren?

Tja, als er niets te communiceren valt is er ook geen probleem.
Men moet zich nu ook niet gaan bewijzen als "sterke leider" door pesterijen.
De sterkste leiders zijn de onzichtbaren.

Steben 19 oktober 2008 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3752719)
Duvelke maar luister eens goed,ik sta om .7.00 uur klokslag in werkkleddij aan de tikklok om af te tikken omdat mijn werktijd dan begint,dus ik begin stipt op tijd aan mijn dienst,toch krijg ik 15 min straftijd omdat zij zeggen dat ik 1 min voor 7.00 moet intikken,dus ik moet één minx2 in en uit gratis werken
De vakbond heeft nu al vasstellingen komen doen dat ik binnen de 30sec op de dienst ben,mist onze tikklok geen sec registreerd zal daar nog een zaak van gemaakt worden
Iemand van de werknemers op de dementieafdeling heeft vorige maand zo 2 uur straftijd gekregen met juist op tijd te komen
Als je te laat komt verdien je straf(mits overmacht natuurlijk hé) maar niet op deze manier vind ik :evil:

Ma, man, weer zo een van die bedrijven die efficientie verliest met het opstellen van ingewikkelde organisatiedoctrines en het dan "op" de arbeiders "steekt". Wat als ze nu eens een paar calculerende fiscocalcoliberale directieleden buitengooien, zijn de arbeiders ineens content en daarenboven heeft het bedrijf minder uitgaven aan loon.
:thumbsup:

Patsy Stone 19 oktober 2008 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3755528)
Tja, als er niets te communiceren valt is er ook geen probleem.
Men moet zich nu ook niet gaan bewijzen als "sterke leider" door pesterijen.
De sterkste leiders zijn de onzichtbaren.

Er is inderdaad geen probleem voor de mensen die willen werken en die geen probleem hebben met gezag (van een vrouw?). Voor degenen die liever lanterfanten, is er inderdaad wel een probleem, maar dat ligt niet bij de directrice.

Van pesterijen is er hier geen sprake. De directrice doet wat zij nodig acht om die werknemers te beschermen die wèl tijdig op hun werkplaats zijn. Ik begrijp niet wat daar zo onaanvaardbaar aan is...

duveltje382 19 oktober 2008 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3756187)
Er is inderdaad geen probleem voor de mensen die willen werken en die geen probleem hebben met gezag (van een vrouw?). Voor degenen die liever lanterfanten, is er inderdaad wel een probleem, maar dat ligt niet bij de directrice.

Van pesterijen is er hier geen sprake. De directrice doet wat zij nodig acht om die werknemers te beschermen die wèl tijdig op hun werkplaats zijn. Ik begrijp niet wat daar zo onaanvaardbaar aan is...

En stukje kan ik U volgen,maar mijn probleem begint bij:
*Waar begint de werkplaats te tellen
*Wat zijn de volgende stappen bij het toegeven hieraan
*Wat met de bestaande werkovereenkomst
* Wat met het respect van de directie naar de werkgever toe
* Verwacht men dan nog dat de werknemer felxibel zal zijn voor het bedrijf met deze pesterijen?
:roll::roll::roll:

Patsy Stone 19 oktober 2008 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3756211)
*Waar begint de werkplaats te tellen

Vanaf dat je op de plaats bent waar je effectief je werk uitvoert. Ik neem aan dat dat niet aan de prikklok is.
Citaat:

*Wat zijn de volgende stappen bij het toegeven hieraan
Welke volgende stappen?
Citaat:

*Wat met de bestaande werkovereenkomst
Ja, wat is daarmee? Staat daar in dat jij later mag beginnen werken dan de overeengekomen aanvangstijd?
Citaat:

* Wat met het respect van de directie naar de werkgever toe
Als jij doet wat van je gevraagd wordt, zal de directie dat ongetwijfeld respecteren.
Citaat:

* Verwacht men dan nog dat de werknemer felxibel zal zijn voor het bedrijf met deze pesterijen?
Dat zijn geen pesterijen. En ja, de directie mag verwachten dat jij als werknemer flexibel bent. Als je dat niet bent, zal je snel vervangen worden door iemand die dat wel is.

duveltje382 19 oktober 2008 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3756243)
Vanaf dat je op de plaats bent waar je effectief je werk uitvoert. Ik neem aan dat dat niet aan de prikklok is.

Welke volgende stappen?

Ja, wat is daarmee? Staat daar in dat jij later mag beginnen werken dan de overeengekomen aanvangstijd?

Als jij doet wat van je gevraagd wordt, zal de directie dat ongetwijfeld respecteren.

Dat zijn geen pesterijen. En ja, de directie mag verwachten dat jij als werknemer flexibel bent. Als je dat niet bent, zal je snel vervangen worden door iemand die dat wel is.

Nog een vraagje vergeten
* denken jullie dat goede werkkrachten aan de bomen groeien,of nemen jullie liever de mindere goede werkkrachten aan die een uur gratis werken met minder rendement ;-)

Patsy Stone 19 oktober 2008 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3756252)
Nog een vraagje vergeten
* denken jullie dat goede werkkrachten aan de bomen groeien,of nemen jullie liever de mindere goede werkkrachten aan die een uur gratis werken met minder rendement ;-)

Een uur nu al? Je tikt een minuutje voor je aanvangstijd in en je tikt een minuutje na je eindtijd weer uit. Dat maakt - als mijn rekenkundige vermogens me niet in de steek laten - een totaal van 2 minuutjes. Werkkrachten die daar een probleem over maken, zijn imho geen goede werkkrachten.

duveltje382 19 oktober 2008 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3756263)
Een uur nu al? Je tikt een minuutje voor je aanvangstijd in en je tikt een minuutje na je eindtijd weer uit. Dat maakt - als mijn rekenkundige vermogens me niet in de steek laten - een totaal van 2 minuutjes. Werkkrachten die daar een probleem over maken, zijn imho geen goede werkkrachten.

Tzijn juist deze mensen die over de kwaliteiten beschiken om over deze dingen na te denken,weet je "vraag en aanbod"
Blijf dan maar met uwe rommel verder werken,zien waar je daar mee aankomt :-P

Steben 19 oktober 2008 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3756263)

Ik vind dat een serieus foute redenering.
1. er is dus een effectief verhogen van de werktijd met 2 minuten aan zelfde loon
2. Deze straf is voor alle werknemers geldig
3. De goede werknemers krijgen allesbehalve een beloning voor hun gedrag
4. De directrice staat vanaf nu bekend als "mevrouw 2 minuten oplossing".

Patsy Stone 19 oktober 2008 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3756295)
Tzijn juist deze mensen die over de kwaliteiten beschiken om over deze dingen na te denken,weet je "vraag en aanbod"
Blijf dan maar met uwe rommel verder werken,zien waar je daar mee aankomt :-P

De werknemers die hun beklag doen over die twee onnozele minuutjes zijn dus volgens jou degenen die over kwaliteiten beschikken? Van pretentie gesproken... :?

duveltje382 19 oktober 2008 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3756409)
De werknemers die hun beklag doen over die twee onnozele minuutjes zijn dus volgens jou degenen die over kwaliteiten beschikken? Van pretentie gesproken... :?

Idd zij hebben de luxe om te kunnen kiezen uit verschillende werkgevers;-)
Als ik wat minder in huis heb zal ik wat sneller moeten knikken ;-)

Patsy Stone 19 oktober 2008 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3756398)
Ik vind dat een serieus foute redenering.
1. er is dus een effectief verhogen van de werktijd met 2 minuten aan zelfde loon

Onzin. Aan de prikklok of na het prikken in de kleedkamer staan slenteren, is geen werktijd. Werktijd is de tijd die je effectief al werkend doorbrengt.

Citaat:

2. Deze straf is voor alle werknemers geldig
Voor degenen die voordien al op tijd op hun werkplaats waren, verandert er niets.

Citaat:

3. De goede werknemers krijgen allesbehalve een beloning voor hun gedrag
Tuurlijk wel. Zij zien dat de directrice krachtdadig optreedt tegen lanterfanters.

Citaat:

4. De directrice staat vanaf nu bekend als "mevrouw 2 minuten oplossing".
Alleen bij mensen die zich als kleine kinderen gedragen. Niet meteen het soort werknemer dat je in je bedrijf wil.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be