Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Geschiedenis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=173)
-   -   Moeten de Frankistische misdaden nog bestraft worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113798)

eno2 28 oktober 2008 11:53

zie onder

eno2 28 oktober 2008 11:53

Het is toevallig zo, dat Garzon de grootste workaholic is van alle tijden, met ook nog eens
dossiers van alle tijden.
Niet verwonderlijk dat de media daar op afkomen.

Terwijl onze onderzoeksrechters in de vergetelhoek moeten blijven staan...

HAMC 28 oktober 2008 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3772290)

Terwijl onze onderzoeksrechters in de vergetelhoek moeten blijven staan...

Nah, die steken mensen in voorarrest aan volontè.

eno2 30 oktober 2008 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3772295)
Nah, die steken mensen in voorarrest aan volontè.

Wat een kleinprutsers.

Txiki 30 oktober 2008 13:18

Mag ik effe tussenkomen?

1. Er is nog steeds discussie over de noemer "burgeroorlog". Waar het in werkelijkheid over ging, was een poging (en geslaagd) van Franco en koningsgezinden tot een staatsgreep.

2. Er worden nog altijd stoffelijke resten van vermoorde burgers teruggevonden en dat zorgt steevast voor heibel.

3. Garzón is al teruggefloten, ondermeer naar aanleiding van het woord genocide.

4. Er zijn ook familieleden van slachtoffers die van heel dat onderzoek niet willen weten, ook onder hen heerst verdeeldheid.

5. Vraag is waarom Garzón daarmee afkomt. Hij is allerminst een superrechter zoals men hem graag voorstelt. Hij is het symbool van machtsgeilheid.

6. Ook in Spanje worden mensen opgesloten zonder soms de precieze aanklacht te kennen (dat is deze week nog gebeurd, wat De Standaard ook mag beweren).

Voila.

Jozef Ostyn 4 november 2008 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3772280)
Je zal toch niet ontkennen, dat het belangrijk is, dat ze het eens zijn?

Ik ontken dat zeker. Wat voor geschiedschrijving is dat?

Ramuntxo 30 november 2008 19:03

Na het einde van de 'spaanse' burgeroorlog kwamen onder het bewind van de jood Francisco Franco nog zo'n 800.000 burgers vroegtijdig aan hun einde.

Tot in 1975 ondervroeg de guardia civil kinderen van politiek andersdenkenden door hen lucifers onder de nageltjes te duwen.

En tot slot wordt er in Spanje tot op heden nu nog steeds gemarteld en worden er door de spaanse politie en door hen betaalde huurmoordenaars, veelal uit Corsika, Portugal en Frankrijk ( Lyon en Bordeaux ) aanslagen gepleegd en burgers, waaronder kinderen en oude mensen, vermoord.

Bijkomend zou ik suggereren om over de genocide van de turken tegenover de armeniërs een andere topic te openen.

Txiki 30 november 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo (Bericht 3831157)
En tot slot wordt er in Spanje tot op heden nu nog steeds gemarteld en worden er door de spaanse politie en door hen betaalde huurmoordenaars, veelal uit Corsika, Portugal en Frankrijk ( Lyon en Bordeaux ) aanslagen gepleegd en burgers, waaronder kinderen en oude mensen, vermoord.

Daar weet ik niks over? Of bedoel je het staatsterrorisme in de jaren tachtig van de GAL en de zaak Pertur?

Ramuntxo 30 november 2008 20:37

Kaixo lagun,

Ik bedoel het spaans staatsterrorisme tot en met de dag van vandaag.

eno2 25 oktober 2010 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo (Bericht 3831419)
Kaixo lagun,

Ik bedoel het spaans staatsterrorisme tot en met de dag van vandaag.

Daar kun je héél wat fictie over schrijven...

Txiki 25 oktober 2010 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5051435)
Daar kun je héél wat fictie over schrijven...

En non-fictie.

Snerror 26 oktober 2010 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760612)
Het gaat hier gewoon om de zoveelste publiciteitsstunt van de mediageile Garzon. Die man zou eigenlijk strafrechterlijk vervolgd moeten worden wegens manifest misbruik van overheidsgeld en machtsmisbruik.

Waarom beginnen we geen proces over de misdaden van het Franse revolutionaire bewind? Of een proces over de misdaden van Atilla de Hun?

Ik zou graag de verantwoordelijken van de Belgische revolutie veroordeeld zien, of toch hun kleinkinderen. Gendebien, Mérode en ander tuig.

eno2 26 oktober 2010 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5053061)
Ik zou graag de verantwoordelijken van de Belgische revolutie veroordeeld zien, of toch hun kleinkinderen. Gendebien, Mérode en ander tuig.

Misdaden tegen de mensheid verjaren niet of horen niet te verjaren.

Nazi's van honderd worden nu ook nog bestraft, indien opgespoord.

Jozef Ostyn 27 oktober 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5053061)

Ik ben niet zo'n fan van het veroordelen van mensen omwille van wat hun voorouders gedaan hebben (of zouden hebben).

eno2 27 oktober 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5051476)
En non-fictie.

Ja, uit de tijd van Franco.

fb718882 28 oktober 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3760628)
Ja.

En tegen alles wat hier heeft meegewerkt aan/gelogen heeft over het Oostblok.

Wil je daar mee zeggen dat Julien Lahaut zijn verdiende straf al gekregen heeft ?

den dinges 31 oktober 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3760613)
Het gaat hier gewoon om de zoveelste publiciteitsstunt van de mediageile Garzon. Die man zou eigenlijk strafrechterlijk vervolgd moeten worden wegens manifest misbruik van overheidsgeld en machtsmisbruik.

Waarom beginnen we geen proces over de misdaden van het Franse revolutionaire bewind? Of een proces over de misdaden van Atilla de Hun?

Er zijn geen mensen meer in leven die de Franse revolutie en Attilla mee gemaakt hebben. Ik ken echter nog oude mensen , die in Zuid frankrijk wonen, die de Frankistische terreur meegemaakt hebben. Ze zijn wel in de 70 , en waren kinderen in die tijd.
Maar ik vind het ook wel lang geleden om daar nu nog een proces over te beginnen. De burgeroorlogmisdadigers van in die tijd zijn dood, net zoals Franco, of liggen op sterven...

roger verhiest 31 oktober 2010 18:56

Ik denk dat we best van al zouden beginnen met de schendingen van het mensenrecht in.. België of hoe ons gerechtelijk systeem en onze politiekers falen...

eno2 16 november 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5064121)
Ik denk dat we best van al zouden beginnen met de schendingen van het mensenrecht in.. België of hoe ons gerechtelijk systeem en onze politiekers falen...

Geef eens een voorbeeld?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be