straddle |
13 december 2008 01:28 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
(Bericht 3761151)
Er lopen hier een aantal threads over de financiële crisis en de daling van de beurzen.
N�* de feiten is het gemakkelijk redenen te verzinnen waarom het zo gegaan is, maar de diverse koersbewegingen voorspellen lijkt moeilijker.
Daarom, in analogie met "Voorspel de doden van 2008", eens zien wie de beste financiële analist van politics.be is, of, wellicht correcter, wie het beste kan gokken.
Ik heb (arbitrair) vijf indicatoren genomen, die gemakkelijk terug te vinden zijn.
- de Bel-20
- de NY-DJ-Industrial Avg (Dow Jones)
- de koers van de EUR in USD
- de Brent Crude Oil $/barrel (spot price)
- de Forex Gold Index $/ons
(de twee laatsten hier te vinden)
Geef dus jouw voorspelling voor de waarde van deze vijf indicatoren op 31/12/2008.
Op 1/1/2009 zal ik de absolute waarde van procentuele verschillen tussen de voorspelling en de waarde op 31/12/2008 optellen.
Het forumlid met de laagste score wint, en wordt mijn privé financiële raadgever.
Voorspellen (gokken) mag tot 31/10/2008.
|
Te laat gezien deze thread.
Anders graag meegedaan. En graag gewonnen vanwege de prize at stake...;-)
De vervaldatum is al meer dan een maand overschreden, dus ik zal wellicht gediskwalificeerd worden.
Toch snel dit als het effe mag: de laatste weken van een kalenderjaar zien dikwijls de grootste volatiliteit en de gekste bewegingen, gezien de beperkte liquiditeit en afsluiten van financiele rekeningen en verplichte aankopen of verkopen om balansen aan te zuiveren ...... het kan dus echt fors alle kanten uit en het is idd een pure gok, zelfs nu nog 2 weken voor het afsluiten van het jaar...!
mijn (te late ) prognose: Dow 8940, crude 52 (wti) , eur/usd 1.3850, XAU 890, bel20 1985.
NB: uw indicatoren zijn wel bijna 100 % gecorreleerd met elkaar (waarbij de beurs de leader is en de rest laggards), dus als ik de dow juist heb, zou ik relatief dichtbij moeten zitten met al de rest ook (en vice versa), vermits ik rekening houd met die correlatie (die uiteraard plots kan vebroken worden). om kans te maken om te winnen , spreid ik is dus die voorspellingen niet en speel ik "alles of niks"...
soit, al dienen uitleg had ge wellicht niet nodig.
Good luck to the rest!
|