Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Op wie zou jij stemmen? Obama of McCain? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=113990)

toccata 25 oktober 2008 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765954)
Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?

Ik maak me weinig illusies over beide
maar als ik dan toch moet kiezen kies ik Obama vanwege:
-Ethisch progressiever
-Minder oorlogsgezind dan Mccain
-Tax cuts voor de rijken ongedaan maken
-sterkere plannen voor health care
-Pro-choice
-Met keuze Palin lijkt Mccain bewezen te hebben dat hij geen goed oordelingsvermogen heeft

Maar ik benadruk dat ik geen illusies koester over Obama

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3766030)
-Met keuze Palin lijkt Mccain bewezen te hebben dat hij geen goed oordelingsvermogen heeft

Volgens u.

Jedd 25 oktober 2008 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766035)
Volgens u.

ja volgens hem.
dat schrijft hij toch ook.

:?

duveltje382 25 oktober 2008 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766004)
Dat beweert u allemaal. Ik heb evenwel uit de praktijk, beste vriend, gezien dat met het vermanend vingertje wijzen naar de ouders vaak helemaal niet terecht is. Heel vaak gaan kinderen hun eigen weg en zijn ze, zeker in hun pubertijd, nauwelijks vatbaar voor een redelijk gesprek met hun ouders. Dat is heus niet algemeen, maar het komt voor.

En zeg me eens, hoe weet u of Palin heeft zien aankomen wat haar dochter wou? Was u een deel van het gezin? Heeft u Palin hierover gesproken? Ik denk het niet. Uw oordeel is niet alleen lichtzinnig, maar ook getuigend van een grote vooringenomenheid. Bij u moet barbertje hangen, wat er ook gebeurt.

Bij mijn weten heeft Palins dochter niet tot abortus besloten. Dus, wat komt u hier mee aanzetten?

(Ik ben het een beetje eens met U)
Maar welke waarden verdedigd deze vrouw dan wel bij deze kiezingen,dan toch een beetje hypocriet.....
Kom op waar je echt in kan geloven,waar je denkt dat er kansen liggen in slagen ervan,verkoop geen brood als er geen brood is hé....

moser 25 oktober 2008 13:33

Citaat:

Kan iemand van het "Obama-kamp" ons zeggen WAAROM ze eigenlijk voor hem zouden kiezen?

De keuze was tussen Obama en Mccain. Als ik MOET kiezen tussen die twee dan kies ik Obama, om het simpele gegeven dat ik niet nog eens een oorlogslustige oerconservatieve rechtse vent in dat witte huis wil.

In de eerste plaats zou het dus een stem zijn tegen de republikeinen en hun politiek. Buiten dat liggen Obama zijn standpunten ook nog eens heel wat dichter of beter minder ver af van de mijne dan die van Mccain, zowel ethisch en economisch plus nog eens het gegeven dat ie één van de weinigen was die tegen de Irakoorlog was VOOR ie daadwerkelijk begon, wat van andere democraten niet kan gezegd worden.

Nader zou voor mij allicht nog een betere keuze zijn, maar we moeten realistisch blijven natuurlijk en die stond niet in de poll.

Akufen 25 oktober 2008 13:35

Citaat:

Omdat er in tegenstelling tot het McCain kamp nog een greintje intelligentie te bespeuren valt? (Niet dat ik ooit voor Obama zou stemmen)

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3766056)
(Ik ben het een beetje eens met U)
Maar welke waarden verdedigd deze vrouw dan wel bij deze kiezingen,dan toch een beetje hypocriet.....
Kom op waar je echt in kan geloven,waar je denkt dat er kansen liggen in slagen ervan,verkoop geen brood als er geen brood is hé....

Ik zie nog steeds niet in wat er schijnheilig is aan haar programma en de overtuiging die ze uitdraagt. Als een van mijn dochters zwanger zal zijn in weerwil van de christelijke opvoeding die we ze als ouders geven, dan wil dat niet zeggen dat plotseling mijn standpunten moet inslikken. Ik blijf het belangrijk vinden, maar tegelijkertijd weet ik ook dat de werkelijkheid zich soms heel anders aandient. Daarom geloven wij als christenen in vergeving.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3766070)
Omdat er in tegenstelling tot het McCain kamp nog een greintje intelligentie te bespeuren valt?

Alweer het zoveelste vooroordeel en een uiting van goedkoop en ongefundeerd antirepublikeins gedachtegoed (en in de grond zelfs van anti-Amerikaanse gedoe, want eigenlijk komt het daar op neer).

Akufen 25 oktober 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766076)
Alweer het zoveelste vooroordeel en een uiting van goedkoop en ongefundeerd antirepublikeins gedachtegoed (en in de grond zelfs van anti-Amerikaanse gedoe, want eigenlijk komt het daar op neer).

Helemaal niet, ik zou zelfs voor de enige echte republikein stemmen, en dat is Ron Paul. Er is NIKS echt aan McCain en Palin, niet hun waarden, niet hun geloof, en nog het minst hun intelligentie.

Dat heeft niks met "anti" dit of dat te maken m'n beste, maar dat is gewoonlijk de kaart die mensen spelen wanneer ze blind willen blijven voor de feiten en zichzelf sprookjes willen wijsmaken.

duveltje382 25 oktober 2008 13:42

Dat het soms excessen zijn tot daar aan toe,maar als je weet dat het heel veel voorkomt in de samenleving anno 2008,dan kan je er ook niet voor opkomen als beschaafde mens
Vandaar de leugen van McCain en en maatje ;-)

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3766089)
Helemaal niet, ik zou zelfs voor de enige echte republikein stemmen, en dat is Ron Paul. Er is NIKS echt aan McCain en Palin, niet hun waarden, niet hun geloof, en nog het minst hun intelligentie.

Dat heeft niks met "anti" dit of dat te maken m'n beste, maar dat is gewoonlijk de kaart die mensen spelen wanneer ze blind willen blijven voor de feiten en zichzelf sprookjes willen wijsmaken.

Welke feiten? En welke sprookjes? Ik denk dat u eerder in uw eigen gefantaseerde sprookjes wilt geloven en dus Palin en McCain als "dom" wilt afdoen, gewoon omdat u hun politieke en ethische opvattingen niet deelt. Aldus toont u eigenlijk slechts dat u niet in staat bent tot een discussie over hun standpunten. Dus haalt u maar een etiket boven... Zwak.

Akufen 25 oktober 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766100)
Welke feiten? En welke sprookjes? Ik denk dat u eerder in uw eigen gefantaseerde sprookjes wilt geloven en dus Palin en McCain als "dom" wilt afdoen, gewoon omdat u hun politieke en ethische opvattingen niet deelt. Aldus toont u eigenlijk slechts dat u niet in staat bent tot een discussie over hun standpunten. Dus haalt u maar een etiket boven... Zwak.

Ze hebben geen ethische opvatting, dat is het hem net, ze veranderen hun waarden naargelang de staat waar ze campagne voeren, waarbij ze zichzelf op regelmatige basis volledig tegenspreken. Als u dat nog niet is opgevallen vraag ik me af op welke wijze jij de 'race' volgt.

straddle 25 oktober 2008 13:53

Citaat:

Voor mij moet een president een minimum aan intellect, inzicht en doorzicht, empathie, integrititeit, geestdrift, overredingskracht hebben.

Hebben de licht ontvlambare en seniele Mc Cain en de oerdomme, hypocriete Palin dat meer dan Obama en Biden?? Ik dacht het niet.

AdrianHealey 25 oktober 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3765984)
Ik denk dat geen enkele kandidaat de Amerikaanse aanwezigheid in Irak nog al te lang wil trekken. Daarvoor is heel de Amerikaanse publieke opinie een beetje teveel gedraaid.

Dan heeft u andere verwachtingen dan ik. U heeft zeker een punt dat de publieke opinie gedraaid is, maar ik ben niet overtuigd door het feit dat Mccain daarom zal terugtrekkken.

Het is, natuurlijk, koffiedik kijken, maar alles bij elkaar genomen vind ik Mccain gevaarlijker dan Obama.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Akufen (Bericht 3766119)
Ze hebben geen ethische opvatting, dat is het hem net, ze veranderen hun waarden naargelang de staat waar ze campagne voeren, waarbij ze zichzelf op regelmatige basis volledig tegenspreken. Als u dat nog niet is opgevallen vraag ik me af op welke wijze jij de 'race' volgt.

Dat beweert u. Alleen moet u wel eens concrete feiten hiervoor aanbrengen. Kunt u dat?

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 3766127)
Voor mij moet een president een minimum aan intellect, inzicht en doorzicht, empathie, integrititeit, geestdrift, overredingskracht hebben.

Hebben de licht ontvlambare en seniele Mc Cain en de oerdomme, hypocriete Palin dat meer dan Obama en Biden?? Ik dacht het niet.

Ook hier weer de zoveelste opsomming van vooroordelen en ongefundeerde oordelen.

RodeLantaarn 25 oktober 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766100)

Iemand die stelt dat de aarde 6000 jaar oud is, dat de mensen onder de dinosaurussen leefden en die verder de wereld naar de knoppen wil helpen door het voortdurend bijboren naar olie (zonder ook maar enig respect voor de natuur) vind ik inderdaad verdomd dom en zwak.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 3766188)
Iemand die stelt dat de aarde 6000 jaar oud is, dat de mensen onder de dinosaurussen leefden en die verder de wereld naar de knoppen wil helpen door het voortdurend bijboren naar olie (zonder ook maar enig respect voor de natuur) vind ik inderdaad verdomd dom en zwak.

Dat beweert u. Ik neem de vrijheid het anders te zien. Terloops even opgemerkt: hoe u de standpunten van Palin weergeeft, laat al zich hoe bevooroordeeld u bent.

RodeLantaarn 25 oktober 2008 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3766199)
Dat beweert u. Ik neem de vrijheid het anders te zien. Terloops even opgemerkt: hoe u de standpunten van Palin weergeeft, laat al zich hoe bevooroordeeld u bent.

U heeft die vrijheid, doch vraag ik mij af hoe anders het is.Palin wil nieuwe boringen laten plaatsvinden in Alaska, wat dramatisch is voor het milieu. Republikeinen zijn goed in het vinden van een korte termijnoplossing (zoals het schenken van 1000 dollar aan elke inwoner), maar beseffen het grote plaatje meestal niet.

Jan van den Berghe 25 oktober 2008 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn (Bericht 3766212)
U heeft die vrijheid, doch vraag ik mij af hoe anders het is.Palin wil nieuwe boringen laten plaatsvinden in Alaska, wat dramatisch is voor het milieu. Republikeinen zijn goed in het vinden van een korte termijnoplossing (zoals het schenken van 1000 dollar aan elke inwoner), maar beseffen het grote plaatje meestal niet.

Dat beweert u weer eens. Steeds weer opnieuw stel ik vast dat u oordelen drijven op sentimentaliteit en vooringenomenheid.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be