Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Spaartips (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114035)

Jedd 26 oktober 2008 22:29

:bad-word:

Dronkoers 26 oktober 2008 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3769298)
gadverdamme. Spaarlampen aflikken en dode koe vreten.

:?

:cheer: Dode koeien :cheer:

Jaani_Dushman 27 oktober 2008 02:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3768934)
In deze barre economische tijden zijn besparingen allerlei zeer welkom, dus laten we hier alle goede tips samengieten. :cheer:

Verf je kamer een tint bleker. Dat bespaart een hoop lichtsterkte en dus elektriciteit.

Jaani_Dushman 27 oktober 2008 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3769298)
gadverdamme. Spaarlampen aflikken en dode koe vreten.

:?

Op het moment dat ik begin levende koeien te vreten, mag je me een perverseling noemen. Tot dan noem je me maar gewoon een culinair liefhebber.

Jaani_Dushman 27 oktober 2008 02:42

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 3769000)
gewoon even stoppen bij... dan moet je wel eerst je rijbewijs halen, een auto kopen en door nutteloze regio's zwalpen voordat je zo'n bordje tegenkomt ;-) :P

En dan ga jij toch niet klagen over een pompoentje op je fiets, zeker?

Jazeker 27 oktober 2008 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3769029)
-Een trui dragen in huis
-Geen flessenwater kopen (de kraan is even gezond)
-Kopen wat in publiciteit staat(en écht goedkoper is!) en eigen merk van de supermarkt.
-Volgende auto? Deze nog 2 jaar langer houden en dan één kopen die geen te grote is en geen te zware motor heeft.
-Serieus uitkijken naar een goedkopere verzekering ipv van die bekende verzekeringsagent te laten kiezen.
-baksteen in de spoelbak van de wc leggen
-licht niet uit doen als 't maar voor 20' is, spaarlampen.
-TV niet in waakstand laten staan

etc...

Mensen laten bannen op fora.

duveltje382 27 oktober 2008 05:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3769635)
Mensen laten bannen op fora.

Laat dat voor suggesties en mededelingen ,of hij luist U er ook in hoor,speel het spel van hem niet mee
Wij zijn eerlijke forummers die komen voor een eerlijke discussie,en soms een lach op k&k hé

Jazeker 27 oktober 2008 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3769639)
Laat dat voor suggesties en mededelingen ,of hij luist U er ook in hoor,speel het spel van hem niet mee
Wij zijn eerlijke forummers die komen voor een eerlijke discussie,en soms een lach op k&k hé

Is hij een maatje te klein voor.

Distel 27 oktober 2008 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shaddy (Bericht 3769249)
kraanwater is wel degelijk ongezond

Onzin.

Citaat:

eveneens spaarlampen zijn ongezond
Het is niet de bedoeling dat je die dingen opeet.

Citaat:

dus wat je wil uitsparen in centen boet je in aan gezondheid...zoek voor de bewijzen maar op het net
Gezocht en niet gevonden.

Citaat:

je kan beter vegetarisch worden
Wat je uitspaart aan vlees, spendeer je dan weer aan meer verwarming (vlees eten houdt je warm, siberische stammen overleven er zelfs door).

Citaat:

en seizoensgebonden eten
Akkoord.

Citaat:

men spaart hiermee het milieu
Want groenten worden helemaal niet bespoten en bemest.

Citaat:

geen enkel levend wezen moet lijden
Vraag dan niet om vegetarier te worden. 8-) ;)

Nelle 27 oktober 2008 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3769213)
Ten eerste, een mens moet niet besparen op het voedsel wat men zelf kookt. Men moet streven naar gezond en lekker voedsel. En dat kan inderdaad geld kosten.

2
En ik let er nog eens op dat mijn groenten en fruit van hier komen, zo is het milieu al een beetje minder belast, ook al is het duurder...

hommel 27 oktober 2008 12:34

Citaat:

Ik had zin om nog eens een topic te openen, dus laat ik er meteen een maatschappelijk relevant van maken.

In deze barre economische tijden zijn besparingen allerlei zeer welkom, dus laten we hier alle goede tips samengieten. :cheer:

Bv:
- hoe energie en water besparen
- goedkoop voedsel/goedkope recepten
- goedkopere winkels
- ...

Tip 1: Seizoensgroenten- en fruit kopen.
Tegenwoordig kan je overal pompoenen vinden en daar kan je lekkere soep mee maken en nog andere heerlijke dingen:
zie http://www.receptenweb.nl
En de kool, bv. witte kool was laatst in de Colruyt aan maar ongeveer 30 cent. Wat gehakt erbij en patatjes, en je hebt een lekkere menu!

- Kringloopcentrum. Mijn meubeltjes komen allemaal van het kringloopcentrum, behalve die die ik heb gekregen van anderen. Je kan er ook terecht voor kleren en schoenen. Mijn vriendin koopt bijna al haar kleren op rommelmarkten. Supergoedkoop :cheer:

- Je lekker verwarmen aan je partner in plaats van de verwarming op je slaapkamer aan te zetten voor je gaat slapen (en die dan nog meestal uit te zetten als je gaat slapen - wat een totale energieverspilling)

BigF 27 oktober 2008 17:15

Citaat:

Ik had zin om nog eens een topic te openen, dus laat ik er meteen een maatschappelijk relevant van maken.

Bv:
- hoe energie en water besparen
- goedkoop voedsel/goedkope recepten
- goedkopere winkels
- ...

Tip 1: Seizoensgroenten- en fruit kopen.
Tegenwoordig kan je overal pompoenen vinden en daar kan je lekkere soep mee maken en nog andere heerlijke dingen:
zie http://www.receptenweb.nl
En de kool, bv. witte kool was laatst in de Colruyt aan maar ongeveer 30 cent. Wat gehakt erbij en patatjes, en je hebt een lekkere menu!

Sorry eh groentje, 't is niks persoonlijks hoor maar ik heb ondertussen genoeg van al die besparingsmaatregelen...

Een baksteen in de sjasbak van de wc leggen: als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan lag nu heel mijn badkamer vol stenen.
De verwarming een graadje lager; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan stond de verwarming hier nu op -15.
De goedkoopste groenten en fruit kiezen; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik sindsdien niks meer gegeten als sla.
Kijk de reclame na op de goedkoopste winkels; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik ondertussen een fortuin aan naft opgereden.
Laat de verwarming af staan en doe een trui bij aan; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik een fortuin kwijtgeweest aan reparaties van bevroren buizen.
Sta 2 minuten minder lang onder de douche; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik al sinds 5 jaar niet meer gedouched.

Enzovoort enzovoort....

Waarom moeten wij altijd een slecht gevoel aangepraat krijgen als we verbruiken? We worden om de oren geslagen met allerlei nieuwe producten en reclame daarrond, we worden uitgelachen als we niet consumeren en dus niet 'mee' zijn en de bankcrisis vandaag kunnen we enkel overleven als we blijven spenderen maar iedere keer dat we een euro uitgeven staat er iemand met een vermanend vingertje te kijven dat we niet echt milieu- of portemonneebewust bezig zijn.

Fuck all that. Ik geef geld uit naargelang het binnenkomt en al die besparingsmaatregelen kunnen aan mijn reet roesten.
:evil:

HAMC 27 oktober 2008 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3770860)

Fuck all that. Ik geef geld uit naargelang het binnenkomt en al die besparingsmaatregelen kunnen aan mijn reet roesten.
:evil:

:cheer:

Diplomatius 27 oktober 2008 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3769020)
Geef mij dan maar tomaten-paprikasoep ;-)

DAAR heb ik nu eens zin in sè !

hommel 27 oktober 2008 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3770860)
Een baksteen in de sjasbak van de wc leggen: als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan lag nu heel mijn badkamer vol stenen.

Gij pist in heel uw badkamer hé?

Diplomatius 27 oktober 2008 17:41

hommel... dat is nu eens een nickname die wat vragen doet rijzen ;-) En flauwe woordspelingen die ferm wat banpunten kunnen opleveren... ;-)

hommel 27 oktober 2008 17:44

doen! :cheer:

Diplomatius 27 oktober 2008 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hommel (Bericht 3770913)
doen! :cheer:

Voorlopig nog niet... U lijkt nog te leuk ;-)

Hoe kom je op dit forum terecht, mijn beste hommel ?

hommel 27 oktober 2008 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius (Bericht 3770929)
Voorlopig nog niet... U lijkt nog te leuk ;-)

Hoe kom je op dit forum terecht, mijn beste hommel ?

:-D

Awel. Ik was hier al een paar keer komen kijken. Nu heb ik verlof en ik ben een beetje ziek en ik verveel me hier stiepelzot. En ik had een topic gezien waar ik wou op reageren, maar toen ging de bel, en toen ik me nadien registreerde om op dat topic te reageren vond ik het topic niet meer terug. Ik ben dan maar elders beginnen posten. Het gaat hier trouwens opvallend weinig over politiek :?.

Wat eigenlijk goed is, want ik hou helemaal niet van politiek.
Er wordt hier wel véél gepost, vergeleken met andere fora.

Maar dat is allemaal offtopic, natuurlijk.

BigF 27 oktober 2008 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hommel (Bericht 3770898)
Gij pist in heel uw badkamer hé?

Zo bespaar je op verwarming.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be