BigF |
27 oktober 2008 17:15 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
(Bericht 3768934)
Ik had zin om nog eens een topic te openen, dus laat ik er meteen een maatschappelijk relevant van maken.
In deze barre economische tijden zijn besparingen allerlei zeer welkom, dus laten we hier alle goede tips samengieten. :cheer:
Bv:
- hoe energie en water besparen
- goedkoop voedsel/goedkope recepten
- goedkopere winkels
- ...
Tip 1: Seizoensgroenten- en fruit kopen.
Tegenwoordig kan je overal pompoenen vinden en daar kan je lekkere soep mee maken en nog andere heerlijke dingen:
zie http://www.receptenweb.nl
En de kool, bv. witte kool was laatst in de Colruyt aan maar ongeveer 30 cent. Wat gehakt erbij en patatjes, en je hebt een lekkere menu!
|
Sorry eh groentje, 't is niks persoonlijks hoor maar ik heb ondertussen genoeg van al die besparingsmaatregelen...
Een baksteen in de sjasbak van de wc leggen: als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan lag nu heel mijn badkamer vol stenen.
De verwarming een graadje lager; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan stond de verwarming hier nu op -15.
De goedkoopste groenten en fruit kiezen; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik sindsdien niks meer gegeten als sla.
Kijk de reclame na op de goedkoopste winkels; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik ondertussen een fortuin aan naft opgereden.
Laat de verwarming af staan en doe een trui bij aan; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik een fortuin kwijtgeweest aan reparaties van bevroren buizen.
Sta 2 minuten minder lang onder de douche; als ik dat iedere keer als ik die raad kreeg had gedaan had ik al sinds 5 jaar niet meer gedouched.
Enzovoort enzovoort....
Waarom moeten wij altijd een slecht gevoel aangepraat krijgen als we verbruiken? We worden om de oren geslagen met allerlei nieuwe producten en reclame daarrond, we worden uitgelachen als we niet consumeren en dus niet 'mee' zijn en de bankcrisis vandaag kunnen we enkel overleven als we blijven spenderen maar iedere keer dat we een euro uitgeven staat er iemand met een vermanend vingertje te kijven dat we niet echt milieu- of portemonneebewust bezig zijn.
Fuck all that. Ik geef geld uit naargelang het binnenkomt en al die besparingsmaatregelen kunnen aan mijn reet roesten.
:evil:
|