Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Marokkanen verzieken Sint Maarten lampionoptocht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114595)

piraat 8 november 2008 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3791895)
Een deel van de verantwoordelijkheid leggen bij de Marokaanse overheid, en daarnaar handelen lijkt me een interessante visie. Waar ik aan twijfel is de effectiviteit van repatriëringen. Hoe garandeer je dat dat niet uitmond in door de Belgische belastingbetaler gefinancieerde reizen om de familie eens te bezoeken?

Eénrichtingsreizen , hé.:-) En een dikke straf als ze hier nog eens gevat worden. Een werkstraf, maar een échte dan. Ik dacht aan zoiets als de "chain-gang", iets afschrikwekkend un elk geval.

liberalist_NL 8 november 2008 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3789807)
DEN HAAG, vrijdag
Een groep Marokkaanse jongeren heeft de toch al zwaarbewaakte 8O lampionnenoptocht van woensdagavond door de Haagse Transvaalbuurt volledig verziekt.
Zo werden eieren gegooid naar de kinderen die met hun felgekleurde lampjes achter de muziekband aanliepen. Een vrouw die met haar hond stond te kijken, werd getreiterd terwijl de jongeren haar hond wilden schoppen. Agenten die hierop in actie wilden komen, werden bekogeld. Alleen een van de jongens (15) kon na een flinke achtervolging in de kraag worden gevat.

Aai over de bol
De organiserende stichting Haagse Hopjes is het aanhoudende gepest van de groep meer dan zat en hoopt dat er eindelijk eens iets aan wordt gedaan. „Ze krijgen hier van de gemeente steeds een aai over hun bol. Maar ze moeten allemaal worden opgepakt en mét hun ouders naar een opvoedingskamp worden gestuurd”, zegt Joke van den Boomen van de organisatie fel.
Volgens ooggetuigen begon de groep van zeker twintig Marokkaanse pubers al meteen bij het verzamelen van de tochtlopers de boel te versjteren. Zo wilden ze het buurthuis binnenstormen waar de kleintjes een kopje chocolademelk kregen. Van de Boomen: „Het is al te erg dat we door ervaring weten dat we tientallen agenten, bewakers en toezichthouders bij een lampionnentocht moeten hebben. Die konden de meeste jongens nog net tegenhouden. Maar buiten gingen ze alsnog los.”

Volgens de weldoenster van de buurt was het afgelopen weekeinde tijdens een evenement voor de groep oudere jongeren in de Haagse achterstandswijk ook al flink raak. „We hadden straatvoetbal en dat ging wel leuk. Na afloop zou iedereen een T-shirtje krijgen. Maar voordat dat zover was, waren ze allemaal al uit de kraam gejat.”
De stichting Haagse Hopjes heeft al eens gedreigd met het stoppen van alle evenementen, zoals ook de intocht van Sinterklaas voor de jeugd. „Maar we willen de kleintjes dit niet afpakken. We laten ons ook niet wegjagen. Ik vrees alleen dat we straks geen vrijwilligers meer overhouden.”

fok.nl

Groot gelijk om zo'n heidens gebruik van die ongelovigen te verstoren..:roll:
Nu nog een einde aan Sinterklaas maken.

Om het op z'n docter Phils te zeggen; De maatschappij en de politiek zijn nog in de ontkenningsfase wat betreft de splijtende kracht achter de Islam. De religie is geheel gebaseerd op segregatie, bedreiging, en onderwerping. Op het moment zou je de Nederlandse samenleving een emulsie kunnen noemen, met uitzondering van een deel van de moslims, die grote delen van hun religie achterwege laten.

circe 8 november 2008 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 3791895)
Een deel van de verantwoordelijkheid leggen bij de Marokaanse overheid, en daarnaar handelen lijkt me een interessante visie. Waar ik aan twijfel is de effectiviteit van repatriëringen. Hoe garandeer je dat dat niet uitmond in door de Belgische belastingbetaler gefinancieerde reizen om de familie eens te bezoeken?

Marokkaanse regering betaalt de repatriatie en legt daarvoor beslag op de in Marokko gebouwde woningen.... 't zal rap gedaan zijn.

Ke Nan 8 november 2008 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3790142)
Iedereen die dit bericht leest zal begrijpen dat dit mannelijke overlastjongeren zijn in de leeftijd van 12 - 24 jaar.
Het is natuurlijk gewoon een eenvoudige kwajongensstreek.
Net zoals het oraal verkrachten van een 65-jarige vrouw een paar weken geleden. Daar moet je gewoon begrip voor hebben.

Hebben ze haar gebeft?

stropkeuh 8 november 2008 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Megas Alexandros (Bericht 3791546)
Stel dat Belgen een islamitisch feest zouden verbrodden... :roll:

Oesje, dan wast kot hier te klein..;-)

longhorn 8 november 2008 19:12

Waarom zijn Marokkaanse ouders zo onbekwaam? Laten we beginnen met het geven van kindergeld onmiddellijk te stoppen als zoonlief zich misdraagt. Als het niet betert, komt vader of moeder's dopgeld aan de beurt.

piraat 8 november 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3792086)
Marokkaanse regering betaalt de repatriatie en legt daarvoor beslag op de in Marokko gebouwde woningen.... 't zal rap gedaan zijn.

D�*t zou wel eens kunnen helpen...

Max van Dietschland 8 november 2008 20:28

Citaat:

Nu nog een einde aan Sinterklaas maken.
Sinterklaas is een Turk, dat zal niet zo snel gebeuren... ;-)

Megas Alexandros 8 november 2008 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3792127)
Waarom zijn Marokkaanse ouders zo onbekwaam? Laten we beginnen met het geven van kindergeld onmiddellijk te stoppen als zoonlief zich misdraagt. Als het niet betert, komt vader of moeder's dopgeld aan de beurt.

Deze maatregel hoeft niet alleen voor allochtone ouders te zijn, iedereen is gelijk voor de wet, dus ook autochtone ouders...

Megas Alexandros 8 november 2008 21:53

Citaat:

De meeste Belgen staan misschien dan wel voor verdraagzaamheid en voor een multiculturele samenleving, maar helaas dit is een utopie. Een mix van culturen en godsdiensten geeft altijd problemen. Er zijn al veel conflicten tussen eigen volk, dus als men daar nog wat vreemde culturen gaat tussen mengen dan is het helemaal chaos.
Ik ga voor een multiculturele samenleving, mits een Leidkultur waaraan andere culturen ondergeschikt zijn. In de USA zijn er multi-etnische spanningen, OK, maar (bijna) iedereen aanvaardt de Amerikaanse cultuur.

In het onderhavige geval heb ik niets tegen mensen die deelnemen aan joodse, islamitische, boeddhistische, heidense,... feesten, maar men mag niet uit het oog verliezen dat in België de Leidkultur de (West-)Europese christelijke-humanistische heerst, met wortels in de Grieks-Romeinse en Keltisch-Germaanse beschavingen...

Johan Bollen 9 november 2008 00:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3792086)

Met medewerking van de Marokaanse overheid is er wel iets te doen lijkt me. Ik weet niet of dat realistisch is echter.
Als je die medewerking niet hebt kan het zijn dat je gewoon een familiebezoek betaald, of beter gezegd, gerepatrieerde criminelen hoeven slechts de terugreis naar België te bekostigen, de heenreis is op kosten van de Belgische belastingbetaler. Vergis ik me daarin? Mischien zijn het dure reizen?

Een 'illegaal' ticket centraal Amerika-VS of Canada kost rond de 5000 dollar. Met zo'n prijzen zou repatriëren eventueel zin kunnen hebben. Enig idee hoe dat zit met Marokko-België?

TypO 9 november 2008 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3792218)
Sinterklaas is een Turk, dat zal niet zo snel gebeuren... ;-)

Hij heeft vorig jaar toch al op verscheidene plaatsen in Nl klop gekregen.:twisted:
Leuk he?

Derk de Tweede 9 november 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3792071)
Om het op z'n docter Phils te zeggen; De maatschappij en de politiek zijn nog in de ontkenningsfase wat betreft de splijtende kracht achter de Islam. De religie is geheel gebaseerd op segregatie, bedreiging, en onderwerping. Op het moment zou je de Nederlandse samenleving een emulsie kunnen noemen, met uitzondering van een deel van de moslims, die grote delen van hun religie achterwege laten.

Ik hen het idee dat de Islam hier niets te maken heeft, vooral omdat veel van die "boefjes" echt niet in Allah geloven.

HAMC 9 november 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3793062)
Ik hen het idee dat de Islam hier niets te maken heeft, vooral omdat veel van die "boefjes" echt niet in Allah geloven.

Allez zeg, een onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten en de mensen geloven daar niet in?

liberalist_NL 9 november 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3793062)

Geloof mij maar als ik zeg dat hun geïmporteerde imam ze na de preek wel een of twee geweldaanzettende woordjes toespreekt.

Aleandor 9 november 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 3792091)
Hebben ze haar gebeft?

Als niet eens deftig kan discussiëren moet je inderdaad stommme dingen gaan zeggen?

On-Topic: moeten wij dan met het offerfeest aan de ingang van een openbaar sclachthuis stukjes salami naar de Marokkanen gaan gooien? Of zouden we dan opgepakt worden?

HAMC 9 november 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aleandor (Bericht 3793078)
Als niet eens deftig kan discussiëren moet je inderdaad stommme dingen gaan zeggen?

On-Topic: moeten wij dan met het offerfeest aan de ingang van een openbaar sclachthuis stukjes salami naar de Marokkanen gaan gooien? Of zouden we dan opgepakt worden?

Hmmm... salami!

Mahalingam 9 november 2008 15:48

Jazeker, ja zal opgepakt worden Je bent inboorling en zal dagen in het gevang gehouden worden terwijl de autoriteiten op hun gemak de zaak tot op de bodem onderzoeken. En doe je het op vrijdag dan ligt het onderzoek stil tot maandag. Tel uit de dagen dat je dan vast zit. En waag je het om je mond te houden en geen verklaring af te leggen (je hoeft nog niet aan je eigen veroordeling mee te werken) dan houden ze je langer vast.
Je huis zal onderzocht worden, je computer in beslag genomen en je huisgenoten ondervraagd.
Dit alles omdat wat je deed een hate-crime is waar veel gevangenisstraf op staat. Ze kijken naar de context van het handelen.
Dus als je op straat voor de moskee wat hamreepjes strooit (voor de vogeltjes?) dan ben je verkeerd bezig in de ogen van de autoriteiten.

the_dude 9 november 2008 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3790321)
Voor wie de foto's van de optocht in kwestie bekijkt wordt het krampachtige "wij tegen zij" verhaal dat sommigen hier willen doordrukken wel heel grappig: http://www.haagsehopjes.nl/fotofilm/...otoboek08.html

schoon foto's

stropkeuh 9 november 2008 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TypO (Bericht 3792562)
Hij heeft vorig jaar toch al op verscheidene plaatsen in Nl klop gekregen.:twisted:
Leuk he?

Zal wel zijn omda hij geen moslim meer is en katholiek geworden zekers? :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be