Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
(Bericht 3816713)
Het huwelijk degraderen naar 'sex consumptie' verklaart uw volledig standpunt.
|
Over wat gaat het hier denk je? Over het juiste recept van stoofvlees met couscous?
Citaat:
Mocht het huwelijk nietig zijn verklaard op die basis, dan kan ik 't alleen maar met je eens zijn. 't Punt is dat de nietig verklaring niet is gebeurd op die basis.
|
Mijn punt is dat je moeilijk een huwelijk kan nietigverklaren op basis van een pakje dat niet mag opengemaakt zijn voordat het pakje (opnieuw) opengemaakt wordt en waarbij dan blijkt dat de tape niet meer heel goed vastzit. Ondertussen is het papier wel helemaal gescheurd natuurlijk.
Citaat:
Mocht je in 't vonnis een verwijzing vinden naar de 'aankoopsom' en de nietigverklaring van die 'aankoopsom' dan zou 't er zich inderdaad een groot probleem stellen. Stof voor Straatsburg.
|
Zoals de meeste islamitische financiele gebruiken worden deze dingen "onder tafel" doorgegeven, net zoals de erfenissen "onder tafel" van de zusters worden afgepakt en de bruidsschatten "onder tafel" worden betaald. Bij een verstoting (door ons echtscheiding genoemd) moet de man de bruid haar bruidsschat NIET terugbetalen, indien het huwelijk nietig werd verklaard kon hij wèl zijn bruidsschat terugvorderen.
ben ik hier nu de enige die hier een extra materialistisch angeltje in zag? (en een maagd is natuurlijk duurder dan een tweedehands gebruikt model ).
Citaat:
Het is niet ongebruikelijk dat ook 'niet moslims' hun kinderen financieel een handje toesteken. Noem het 'aankoopsom', noem het 'bruidsschat', noem het een vrijwillige bijdrage, noem het een voorschot op de erfenis.
|
Dit is iets helemaal anders als de VERPLICHT bruidsschat bij zowel turken als Marokkaanse moslims. Ik stel voor dat je je les eens beter leert. Dit heeft niks te maken met "een handje toesteken": de bruidsschat blijft ten allen tijde eigendom van de bruid en wordt in noordafrikaans (en ook turkse) regionen ook wel in gouden ceintuurs of halskettingen uitbetaald. Indien de vrouw later wil scheiden is het de bedoeling dat ze zich middels diezelfde bruidsschat terug "uitkoopt" (d.i. als de rechter het haar toestaat), maar indien de man haar verstoot (taleq taleq taleq) dan mag ze het houden (niet altijd, want Allah gaat het haar niet kwalijk nemen als ze het dan ook nog eens teruggeeft...).
Citaat:
Zelf ben ik absoluut niet gecharmeerd door een aantal 'moslim gebruiken' en 'moslim tradities'.
|
so?
Citaat:
Echter, niet elke moslim is extreem te noemen. En er is een grote taak weggelegd voor ons om 'de moslim' te de-extremis-miseren, vooral via onderwijs.
|
O, Jij noemt een moslim die een bruidsschat voor zijn bruid betaalt "extreem"????? :lol::lol::lol::lol: Zelfs mijn dochter werd een bruidsschat beloofd als ze maar met mijnheer zijn turkse neef ging huwen. (en geloof me vrij: het islamitische huwelijk is evenmin gebaseerd op "liefde" maar is gewoon een soortement arbeids-contract hoor).
Citaat:
Ook, en daar gaat het hierover, je kan niet zomaar iedere rechter die oordeelt over een 'moslim' vereenzelvigen met het 'moslim gegeven'.
|
enige vorm van verder dan uw neus kijken is nog niet tot je doorgedrongen neem ik aan?
Citaat:
Een rechter oordeelt ongeacht de godsdienst van de gedaagden/verdachten/aanklagers.
|
het zou er nog bij moeten komen
Citaat:
Jij ondermijnt het gerechtelijk gezag wanneer het gerecht zich over 'moslims' uitspreekt. Want, als je maar genoeg zoekt, dan is 't er altijd wel een opmerking te formuleren waardoor je de motieven van een rechter kan koppelen aan de godsdienst van de gedaagden/verdachten/aanklagers.
|
Lees eens beter en intenser
*KNIP* wat ik schreef aub. soms helpt het. Soms ook niet. nooit. daar kan ik ook niet aan doen dan.
persoonlijke aanvallen zijn hier - zoals je ondertussen al wel zou mogen weten - niet toegestaan
Citaat:
Moslims zijn in jouw ogen per definitie verwerpelijk, en in connotatie maak je ook de rechtspraak over moslims verwerpelijk. Daarmee duw je moslims richting sharia en ontneem je ons gerecht haar jurisdictie.
|
Hiervoor krijg je een rood driehoekje. dit is een duidelijke persoonlijke aanval die ik NERGENS heb geschreven en wat ik trouwens nooit zal beweren. Bij mij gaat het over de ISLAM als ideologie en met bijhorende vrouwonvriendelijke gebruiken.
Leer in het vervolg beter lezen zou ik zeggen.