Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ideeën voor verre vakantiebestemmingen............. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115989)

Derk de Tweede 16 december 2008 18:48

Hoe schoon is mijn heide...

From_Vlaanderen 16 december 2008 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3863225)
Hoe schoon is mijn heide...

Dat ziet er iets te oud uit om lekker te zijn.

roger verhiest 17 december 2008 17:47

http://maps.google.com/maps?f=d&sadd...25&ie=UTF8&z=5

Dat is zo ongeveer de "tour d'Europe" die ik zou maken.

liberalist_NL 17 december 2008 20:21

http://www.youtube.com/watch?v=HZhZsbBB244
Heemstede! :lol:

Sus Iratus 17 december 2008 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3865155)
http://maps.google.com/maps?f=d&sadd...25&ie=UTF8&z=5

Dat is zo ongeveer de "tour d'Europe" die ik zou maken.

Ik hoop voor u dat u zo slim bent geweest niet uw eigen adres in te vullen, want dat is nu wel voor iedereen zichtbaar.

Verder een mooie route. Ikzelf wil nog eens een rondje langs de Oostzeekust doen: Vanuit Nederland naar Hamburg - Lübeck - Rostock - Danzig - Köningsberg - Riga - Talinn - St Petersburg - Helsinki - Vaasa - Sundsvall - Uppsala - Stockholm - Malmö - Kopenhagen - Kiel - en weer terug naar Nederland.

roger verhiest 18 december 2008 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 3865439)
Ik hoop voor u dat u zo slim bent geweest niet uw eigen adres in te vullen, want dat is nu wel voor iedereen zichtbaar.

Verder een mooie route. Ikzelf wil nog eens een rondje langs de Oostzeekust doen: Vanuit Nederland naar Hamburg - Lübeck - Rostock - Danzig - Köningsberg - Riga - Talinn - St Petersburg - Helsinki - Vaasa - Sundsvall - Uppsala - Stockholm - Malmö - Kopenhagen - Kiel - en weer terug naar Nederland.

1. Maar Sus toch : dit is mijn werkelijke naam, ik sta in het telefoonboek,
reeds verschillende malen nodigde ik mensen van politics.be uit om in mijn tuin te komen BBquen.. Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik absoluut voorstander ben om met werkelijke namen te posten (anoniem scheldproza is toch zo lelijk..)

2. Ik doe dit aanbod om "mee te rijden" omdat ik toevallig een mooi nieuw wagentje inrijdt ; zonder passagiers overweeg ik om terug met ECO lines of Eurolines de trip te doen. In 2005 reisde ik met ECO lines naar Vilnius (interessante stad die overigens in jouw schema best past)

3. Ik bezoek het Esperanta Kongres in Bialystok tussen 25/7 en 2/8
de stops in Dresden -Rostock en Hamburg zijn dus normaal gezien maar 2daagse bezoeken (die verlengt kunnen worden). Hotelkosten in
Dresden/Rostock/Hamburg ca. 50 euro's per dag in Bialystok 27,-

En la mondon venis nova sento...

roger verhiest 18 december 2008 13:17

Burkide 18 december 2008 17:03

Bela afiŝo, maar wat doen jullie eigenlijk op zo'n congres? Behalve gezellig Esperanto babbelen.

Txiki 18 december 2008 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3866962)
Bela afiŝo, maar wat doen jullie eigenlijk op zo'n congres? Behalve gezellig Esperanto babbelen.

Wat iedereen doet op een congres... het er goed van nemen.

Burkide 19 december 2008 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3866988)
Wat iedereen doet op een congres... het er goed van nemen.

Daarom moet je dat toch nog niet inkleden als congres ;-) (tenzij dat voor de organisatoren in Bjalistok misschien aftrekbaar is van de belastingen.)

Jaani_Dushman 19 december 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3868029)
Daarom moet je dat toch nog niet inkleden als congres ;-) (tenzij dat voor de organisatoren in Bjalistok misschien aftrekbaar is van de belastingen.)

Dan kan je thuis tegen het vrouwtje vertellen dat je naar een intellectueel gedoe gaat, en dat de hoofdpijn nadien te wijten is aan de overdadige hersenactiviteit.

roger verhiest 19 december 2008 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3866962)

Ik heb tot op heden 3 verschillende congressen bijgewoond

1. UEA congres in Vilnius 2005 - de eerste keer dat ik aangewezen was op het Esperanto als gesproken contacttaal. UEA congressen zijn een verzameling van allerhande groepen mensen die de taal gebruiken om hun gedachtegoed/hobby wereldwijd te benutten. Zo heb je postzegelverzamelaars, bhoeddisten, breiclubjes (alle mogelijke zaken). Maar ook serieus : verkiezing van het bestuur,
academische zitting van de academie, voordrachten over actuele zaken ivm
onderwijs in diverse landen, voorstelling van de SAT, Communisten, Liberalen
.. het complete politieke spectrum...

Behalve deze min of meer ernstige activiteiten (er wordt ook een dagelijkse krant uitgegeven) zijn er nog filmvoorstellingen - ooriginele films met espeeranto onderteksten, - popconcerten - klassieke concerten - toneelvoorstellingen - uitstappen in de omgeving...

2. SAT in Beogrado 2006 : Behalve toneel, popconcert en uitstappen, gaat het hier veel meer over politiek enhet bestuur en reilen en zeilen van de vereniging. door het geringer aantal deelnemers kan het op zo'n congres behoorlijk gezellig aan toe gaan tot diep in de volgende ochtend in de plaatselijke caféetjes.

3. EEU in Maribor 2007 : De EU alsthuisbasis, het speciale thema van dat congres was "het water in de wereld" en er waren ook diverse intereassante voordrachten over burgerinitiatieven, het officieuze gebruik van Esperanto in de EU administratie. Leuk was het feit dat diverse restaurants Esperanto-menu's hadden en er (zie avatar) Esperanta Biero geschonken werd in de centraal gelegen herberg met huisbrouwerij. Veel,excurisies enz..

----

Vooral op de UEA Kongressen zal je veel toeristische reklame aantreffen
en op alle drie is er vanzelfsprekend een boeken , DVD en CD winkeltje...

roger verhiest 19 december 2008 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3868077)
Dan kan je thuis tegen het vrouwtje vertellen dat je naar een intellectueel gedoe gaat, en dat de hoofdpijn nadien te wijten is aan de overdadige hersenactiviteit.

Vi pravas !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be