![]() |
Citaat:
Kortom laat LDD het proberen, ik heb niet de indruk dat ge met JMDD zijn voeten gaat spelen. Je kan ook zeggen , alles is beter dan le clan BSP-PVV-CVP Anders heb je de zuilen (zie maar De Groof , Schurmans, Mireille meisje, kabinetards die de administratie verzieken, vakbonden, mutualiteiten, boerenbond, unizo,.....) en daar heb ik mijn buik van vol. Ter info: anciaux-Groen zijn hors catégorie |
Citaat:
Zeg eens, HAMC, met wie maakt VB een coalitie als ze bv. 35% halen en ze mogen de gesprekken beginnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Het communautaire vijvertje kan gerust tot 99.98% aangroeien als "de mensen" het communautaire in hun portefeuille voelen. |
Citaat:
En als het VB 35% haalt dan mogen ze nog niet met de gesprekken beginnen. Bij de Vlaamse verkiezingen, moest NVA- LDD-VB 51% halen dan zou er wel wat vuurwerk komen denk ik. Een anti-Belgische Vlaamse regering zou ook effectief het einde van Belgie veroorzaken. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Inderdaad, maar ik vrees dat je je wensen voor werkelijkheid neemt, HAMC[/quote]
Zoals u kan zien ben ik niet de enige die dat zegt, HAMC |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De foertvijver is structureel: dat zijn mensen die nu eenmaal 'anti-establishment' zijn. De 'emotionele kiezer' Het thema van de andere vijver (van de 'rationele' kiezer) wordt bepaald door wat het minst schade toebrengt aan de eigen persoon (en meer bepaald "de portefeuille"). Kost een systeem/beleid ons centen? "Weg ermee!" Belooft een ander systeem/beleid ons meer centen? "Stemmeeeeuuuuuuh!" Die vijver is dus onderhevig aan een cyclus; in Vlaanderen is die beweging langzaam maar zeker aan het doorslaan naar "pro-vlaanderen". Maar niet vanuit een vlaamse reflex. Vanuit een financiele reflex. Dat is net dezelde reflex waarom in Wallonie de cyclische beweging net andersom is: "pro-belgisch" omdat dat meer geld opbrengt; Vlamingen en Walen redeneren op dat vlak vanuit net dezelfde optiek: De euro idealen? "Niks mee te maken, mijnheer, monsieur" |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, maar dat vind ik een vreemde analyse. Het doet vermoeden dat je geen blijf weet met dat foert-gevoel, en er dan maar een soort aangeboren afwijking of zoiets van maakt. Een tip: die mensen die nu in de foert-vijver zitten, waren ooit brave CVP- en SP-kiezers. |
Citaat:
Citaat:
Gewoon een gedrag zoals een ander; ik spreek me niet uit over de waarde hiervan. Dat foertgevoel is dan ook een gekend menselijk gevoel en alsdusdanig te begrijpen. De manier van uiten is soms verkeerd, maar het gevoel zelf is neutraal biologisch gedrag. Citaat:
In de jaren zeventig kon je politiek geen richting uit met je foertstem. Of je nu wou of niet; er was niemand die viste in die vijver. Pas in 1978 heeft iemand die taak op zich genomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Zo ja, hoe is die markt ontstaan? Zou het niet kunnen zijn dat de politieke elite er stapje voor stapje steeds minder in slaagde om een treffelijk beleid te voeren, en op zijn minst de scherpste noden van de gewone man te voldoen? |
Citaat:
Neen, het aantal foertstemmen is simpelweg gestegen, en ze komen van traditionele kant. |
Citaat:
Tuurlijk wel: de hardcore VU'ers van weleer. |
Citaat:
Ik denk dat een blancostemmer niks te maken heeft met een foertstemmer Citaat:
|
Citaat:
ik ken alleen mensen die willen dat t verandert ... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be