[quote=TheHunter;3907284]
Citaat:
Ik ben een moslim en ben daar trots op,
|
Hoe kan iemand nu trots zijn omdat hij of zij in iets of aan iets geloof hecht ? Waarom zou iemand nu trots moeten zijn omdat die in bvb de kabouterkes gelooft ?
Citaat:
...maar in tegenstelling tot de meeste moslims hier ben ik Europees opgevoed en voel ik me in de eerste plaats Antwerpenaar.
|
Indien je als Europeaan bent opgevoed dan zou je ook als Europeaan denken. Dan moet je wel een slechte moslim zijn.
Citaat:
Ik keur elke vorm van agressie af
|
Uw 'profeet' (die meer heeft zitten aanvallen dan zich te verdedigen) en vele van zijn volgelingen waren en zijn tot op de dag van vandaag nochtans een andere mening toegedaan.
Citaat:
...en veroordeel bijvoorbeeld de betogingen die onlangs in Borgerhout plaatsvonden scherp.
|
Dat is mooi maar deze ingesteldheid van u is niet aan islam zelf te danken (integendeel). Die instelling komt immers bij vele mensen voor. Zelfs bij veelgodenaanbidders of bij mensen die niet in 1 of andere god geloven.
Citaat:
Ik kan ook ergens begrijpen dat veel Vlamingen op het Vlaams Belang stemmen, maar wat ik niet begrijp is het anti-Islam beleid van het VB. In de eerste plaats heeft Islam niks te maken met de voornaamste dingen die de doorsnee Vlaming storen aan de alochtonen, maar ligt het probleem in de cultuur van die mensen en heel vaak ook in de opvoeding (wat ergens een direct gevolg is van cultuur).
|
Cultuur is beinvloed door geloof. Vooral een 'geloof' als islam dat meer is dan geloof dat niet alleen een levenswijze is maar ook staat, wetgeving, leger enz. enz. is. Ook opvoeding is een direct gevolg van geloof. Een osama bin laden of een moordenaar van theo van gogh bvb doen niets wat hun 'profeet' (die ook eigenhandig zijn criticasters vermoordde of liet vermoorden) hen destijds niet had voorgedaan. Iedereen die zich tegen zijn onderwerping durfde te verzetten, de islamitische soort van 'vrede', moest eraan geloven.
Citaat:
Het Islam verbiedt bijvoorbeeld diefstal, agressie, ...
|
De islam verbied diefstal en agressie tegenover moslims. Tegenover nog aan de islam te onderwerpen ( door de overal binnenvallende moslim(leger)s tot 2de rangsburgers herleidde autochtonen in eigen land, dhimmis genaamd) niet-moslims echter... uw eigenste 'profeet' roofmoordenaar (oorlog zij met hem) was trouwens zijn misdadige carriere begonnen als caravaanovervaller. Stelen van te bevechten nog niet aan de islam onderworpen niet-moslims mag dus wel degelijk of was uw 'profeet' geen moslim misschien en ook geen voorbeeld om volgen ?
Citaat:
...het Islam bevordert integratie en vertelt de mensen dat ze zich moeten aanpassen aan het land waar ze zich bevinden, dat ze respect moeten hebben voor hun medemens, ...
|
De islam eist respect (maar heeft dat zelf helemaal niet voor bvb 'veelgodenaanbidders'), wat op niets anders neerkomt dan uw mond houden over de islam tenzij je het wenst op te hemelen. Het woordje 'respect' dient enkel om criticasters maar de mond te kunnen snoeren zodat islampromotors de weg helemaal vrij hebben om hun leugens te verspreiden en er voor te zorgen dat de nare waarheid over 'de islam' en 'de profeet' niemand (zowel niet-moslims als mensen die zichzelf moslim noemen of denken dit te zijn) te horen komt. Daarvoor dient het veel door moslims gebruikte woordje 'respect'. Wat de islam onder 'vrede' 'respect' 'rechtvaardigheid' en 'tolerantie' verstaat kan men merken in al de landen waar de ummah reeds groot genoeg in aantal is geworden. Zowel in het verleden als in het heden.... Gelijkberechtiging in islam, dat niets anders is dan geinstitutionaliseerde discriminatie van andersdenkenden, is ver te zoeken.
Citaat:
Het grote probleem is dat de Islam ziek is in veel landen in west Europa,
|
Niet alleen in West Europa. En inderdaad, islam is ziek. Altijd geweest. Het is dan ook ontsproten uit een ziek misdadig brein.
Citaat:
...daarmee bedoel ik dat het gebruikt wordt door mensen om er zelf beter van te worden.
|
Dat was inderdaad de rede waarom dat de 'profeet' (veelwijver, slavendrijver, roofmoordenaar enz.) de islam had uitgevonden. Om er zelf beter van te worden. Op nog geen 100 jaar tijd stonden de op roofbuit en sexslavinnen beluste 'vredebrengende' islamitische legers (uit verdediging natuurlijk (sarcasme) ) reeds in het Zuiden van Frankrijk waar, zij gelukkig voor ons westerlingen (werden gestopt door de dappere 'oude Belg' karel Martel bij de slag bij Poitier in het jaar 732 en later 2 keer voor de poorten van Wenen) die de 'religie van de vrede'.... hier altijd buiten hadden weten te houden, en gelukkig ook voor de moslims heden ten dage die naar hier zijn weten te vluchten weg uit hun moslimparadijzen omdat zij anders niet meer zouden hebben geweten waarheen nog te vluchten... Het rare is dat vele nakomelingen van de uit hun moslimparadijzen naar hier gevluchte 'moslims' die islam die de oorzaak is van de ellende in islamlanden, een islam die de tijdelijke bloei enkel en alleen maar te danken had aan de overname van niet-islamitisch cultuurgoed en aan het feit dat in de door de islamitische legers veroverde gebieden de meerderheid van de bevolking nog bestond uit tot 2de rangsburgers in eigen land herleidde niet-moslims die over kennis en know how beschikten (net zoals bvb de saoedis nog steeds afhankelijk zijn van de kennis en know how van niet-moslims om er huh klusjes op te knappen die zij oliedollars 'wat zij ook alweer aan diezelfde niet-moslims te danken hebben want zij wisten niet eens dat er olie onder hun zandbak zat (stond ook niet in hun koran, het boek waar alles in staat wat een goede moslim hoeft te weten) en als zij vanop hun kameel ergens toch op het zwarte kleverige goedje stuitten niet eens wisten wat er zoal mee aan te vangen is)
Citaat:
De imams die oproepen op aanslagen, die de integratie verhinderen, vertegenwoordigen de Islam niet, ze kunnen het niet vertegenwoordigen!
|
O neen ? Waarom niet ? Zij volgen toch alleen maar hun boekje(s) en het voorbeeld van hun 'profeet' die zijn volgelingen opdroeg te vechten (oorlog te voeren) tot dat de islam het overal voor het zeggen heeft.
Citaat:
Wat ik vooral wil zeggen is dat de Islam in essentie een heel mooie godsdienst is, maar het wordt te vaak verwisseld met culturen, gewoontes en slechte interpetaties en daardoor krijgt het onterecht een slechte naam.
|
Uw eigenste 'profeet' heeft de islam reeds een slechte naam bezorgd.
Citaat:
Een laatste punt nog: niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is een moslim, niet iedereen die zegt dat hij iets doet omwille van Islam, het ook om die reden doet.
|
Klopt volledig. Niet ieder goed mens die zichzelf moslim noemt of dit denkt te zijn is een molsim. Dat zijn mensen die men heeft belogen en bedrogen.
Citaat:
Waarschijnlijk is het afkeer van de Islam zo groot dat er weinig gehoor zullen geven aan wat ik hierboven schreef, maar ik wou mijn mening erover even kwijt.
|
Die afkeer voor islam komt echt niet uit de lucht vallen. Al sinds het ontstaan van islam hebben mensen afkeer voor islam en dat is niet omdat zij 'slechte' mensen zouden zijn of omdat zij 'verdwaalden' zouden zijn die in 1 of andere 'hel' zullen branden. Misschien zou je jezelf de vraag eens moeten stellen of hetgeen jij van de islam afweet of dat dit echt wel allemaal klopt met wat er allemaal in de bronteksten van islam geschreven staat.
Mijn weg naar de Islam en terug weg ervan
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...hp?f=21&t=9926