Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   rael sekte gebruikt nazi symbool (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118003)

doubled 2 februari 2009 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 3956582)
Deze wegen moeten afgebroken worden:evil:

als je zo onverschillig staat tegenover de wereld dan zou ik er dringend een eind aan maken.

groene flamingant 2 februari 2009 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3934244)
toen in van de morgend opstond lag dit op de grond tussen mijn post.

ik vind dit niet kunnen helaas heb ik er geen geld voor maar ik hoop dat iemand klacht indient.

Op de rael-website is te lezen dat men reeds geruime tijd terug het logo gewijzigd heeft. Wat jij laat zien is dus eigenlijk het oude logo. Er moet ook niet persé een verband gezocht worden met nazi-Duitsland. Het betreffende symbool bestond reeds een eeuwigheid vóór de opkomst van de nazi-partij.

Steben 3 februari 2009 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3956655)
Er moet ook niet persé een verband gezocht worden met nazi-Duitsland. Het betreffende symbool bestond reeds een eeuwigheid vóór de opkomst van de nazi-partij.

Zeg dat maar aan iedere niet-jood, niet-sekte, niet-linkse die al eens een blaam kreeg als die zoiets zeiden.
Zoals ik al zei: zogenaamde "Hitler"groet bestond ook al vóór Hitler en vóór Mussolini. Dat weerhoudt ook niet dat je er voor opgepakt kan worden.

ancapa 3 februari 2009 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3934244)
toen in van de morgend opstond lag dit op de grond tussen mijn post.

ik vind dit niet kunnen helaas heb ik er geen geld voor maar ik hoop dat iemand klacht indient.

"Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus"

dus die theorie klopt toch ? :lol:

Jarno 3 februari 2009 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doubled (Bericht 3956307)
van het gebruik maken van symbolen zoals hakenkruizen binnen een context.
maar ook het banaliseren van uw eigen uitspraken zijn erg gevaarlijk.
vb die komiek geubels zijn uispraken "Als er in Antwerpen een gaslek ontstaat, zal Freilich het stadsbestuur dan aanklagen voor provocatie?"

Als ze door zo 'n uitspraak al op hun neus getrapt zijn bevestigen ze gewoon hetgeen Geubels duidelijk wou maken met zijn grap. Van intolerantie gesproken.

groene flamingant 3 februari 2009 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3957235)
Zeg dat maar aan iedere niet-jood, niet-sekte, niet-linkse die al eens een blaam kreeg als die zoiets zeiden.
Zoals ik al zei: zogenaamde "Hitler"groet bestond ook al vóór Hitler en vóór Mussolini. Dat weerhoudt ook niet dat je er voor opgepakt kan worden.

Bepaalde mensen zullen dat symbool altijd blijven linken aan dat ene regime ja. Maar loop in de zomer tussen de standjes op een festivalwei en je vindt dat symbool in alle mogelijke kleuren.

Natuurlijk is het nogal lomp om dat symbool te gebruiken in juist die kleur waarin óók de nazi's het gebruikten. Dan moet je niet verbaasd zijn dat sommige mensen daar bepaalde zaken achter gaan zoeken, maar toch: je moet in dat soort zaken ook niet paranoide worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be