![]() |
Citaat:
Kun je me eens een link geven waar staat dat er effectief compenstaties zijn gekomen voor SABCA (dat overigens ook vestigingen heeft in Brussel en Vlaanderen) |
[
Citaat:
Ik dacht dat Agfa samen met Nystar uit de Bel 20 verdwijnt. |
Citaat:
Het gaat over de schulden ... Dit is een kredietcrisis, een schuldencrisis. |
Citaat:
Dit is een kwakkel op zijn minst totaal uit context gerukt. Geschikt gemaakt om mee uit te pakken in de prul-media. Agfa heeft een privé-bankier. SABCA niet. En de AVV-VVK krant (De Standaard) heult mee ... ? De Standaardgroep ... Afga-Gevaert ... De Gevaert-families ... KBC Het media-industrieel complex is bezig aan een complot. Nu nog de militaire arm en we zijn weer bij de nazi die André Leysen was. Hier wordt hoog en zéér gevaarlijk spel gespeeld. |
Er was een tijd dat...
de banken geld leenden aan de mensen. Vandaag lenen de mensen geld aan de banken. Wat een idiotie. Ofwel nationaliseren we de banken en maken we terug een solide staatsbank, onder controle van de overheid (want zelf bakken ze er duidelijk niets van) of wel laten we de banken (zoals de neoliberale dogmatici ons altijd hebben voorgehouden) failliet gaan. |
En wie denk je dat al die steun aan de banken zal mogen betalen.
Wallonnie heeft gelijk. Toen de banken winst maakten, vonden ze allerlij middelen en manieren uit om geen belastingen te moeten betalen, maar nu willen ze wel dat er belastingsgeld aan hen word gegeven. Het Waalse NON is hier zeker terecht en Vlaanderen laat zich voor de zoveelste maal weer ens pluimen. |
Citaat:
Ik vind dat er daartegenover dient te staan dat bv banktransacties, spaarrekeningen ook maar gratis moeten worden,er zou toch iets voor in de plaats moeten komen. Kijk uw eindafrekening er maar eens op na, welke kosten er allemaal verbonden zijn aan een bankkaart, spaarboekje, transactiekosten... bij velen volstaan zelfs de povere interesten niet meer om deze kosten te dekken. |
Di Rupo wou wel degelijk Waalse compensaties:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MA22012009_034 Citaat:
|
Le Soir gaat alweer zwaar in de aanval tegen Vlaanderen:
http://www.lesoir.be/forum/editos/fo...3-684353.shtml Citaat:
|
Citaat:
Wablieft vroeger leenden de banken geen geld van de mensen? :-o Op welke planeet? Hoe kwamen die banken dan aan geld? Die konden dat uit hun g*t halen ofwa? Gelijk kiekens doen met eieren? Dus vroeger verleenden de banken geld aan de mensen zonder dat geld eerst zelf te hebben geleend... wat een rare constructies zou dat geven.:-) |
in La Libre daarentegen zijn ze wel positief over de Vlaamse actie en laken ze de Franstalige laksheid:
http://www.lalibre.be/economie/actua...confusion.html |
Citaat:
Enfin soit...ik ben wel voor zo een reddingen maar uiteindelijk is het niet veel veel meer dan stemmingmakerij hé. vb: Citaat:
Nu hier gaat het over fortis maar bij kbc is er een gelijke redenering mogelijk hoor... die 3,5 en nu die 2 miljard euro dat is puur om de onzekerheid weg te nemen niet meer niet minder; stemmingmakerij dus. |
Citaat:
akkoord dat ook de Waalse bedrijven moeten geholpen worden, maar enkel omdat er een Vlaamse bank gered wordt, moet er ook geld gegeven worden aan een Waalse firma?? dat lijkt me sterk op geldverspilling.... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dus Di Rupo heeft niets te maken met een Belgische bank, met veel Franstalige klanten trouwens, enkel en alleen omdat er Vlamingen in het bestuur zitten? vind je dat zelf niet wat racistisch?? |
Toch niet onbelangrijk vind ik de toekomst.
Federaal zit helemaal financieel aan de grond, binnen afzienbare tijd gaat men "offers" vragen, dat zal uiteraard een vlaamse aangelegenheid worden. Ik neem aan dat velen zich dan dit dossierke gaan herinneren en, mocht dat niet zijn, dan zal VB ons daar wel aan herinneren. Voorts lees ik dat federaal de vergrijzing niet zal kunnen opvangen , geen beter heet ijzer voor opsplitsing, alle belgisiscten staan voor schut. HVR zijn imago wordt vliegensvlug kapot gemaakt, wie gaat het dan nog doen ? Correct opgemerkt: -staatshervorming in de dialoog -BHV in een werkgroep -immigratie in een werkgroep -bank toestanden voor experten -ronde tafel over pensioenen .......waarom is federaal er nog ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle banken leven al jaren boven hun stand.
Het kon niet op ! Risico-kredieten verschaffen, fortuinen uitbetalen aan hun CEO's.... Nu moeten de burgers hiervoor opdraaien..... Of het nu Vlamingen of Walen zijn maakt in deze context niets uit. Beste course of action zou zijn dat de Federale Staat alle banken overneemt en dat er orde op zaken wordt gesteld. Henri |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be