Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Massahysterie na bloedbad Dendermonde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118839)

kiko 8 februari 2009 08:28

Vind er eigenlijk iemand dat het dragen van een dergelijk T-shirt in een kinderdagverblijf, waar leuke dolfijntjes, lieve knuffels en vrolijke kleuren de belangrijkste vorm van decoratie zijn, een slimme zet is ?

Vind er iemand dat de stagiair, na twee keer verwittigd geweest te zijn en er zijn voeten aan geveegd te hebben, in zijn recht is ?

kiko 8 februari 2009 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 3966865)
Een mens die zich niet kan uiten is een groter gevaar voor de samenleving dan iemand die zich wel kan uiten.

Als je je per sé enkel kunt uiten door middel van een T-shirt met daarop een pseudo-choquerende foto van een lelijke zanger van een bijzonder middelmatige has-been groep, tja, dan heb je toch een klein beetje een probleem.

Gebrek aan intrinsieke persoonlijkheid vermoed ik.

Bhairav 8 februari 2009 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3966935)
Als je je per sé enkel kunt uiten door middel van een T-shirt met daarop een pseudo-choquerende foto van een lelijke zanger van een bijzonder middelmatige has-been groep, tja, dan heb je toch een klein beetje een probleem.

En als we verder gaan in ons uit te drukken worden we helemaal scheef bekeken. "Zichzelf zijn" is volgens veel mensen nog steeds zich normaal rustig en onopvallend gedragen.

HAMC 8 februari 2009 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3966930)
Vind er eigenlijk iemand dat het dragen van een dergelijk T-shirt in een kinderdagverblijf, waar leuke dolfijntjes, lieve knuffels en vrolijke kleuren de belangrijkste vorm van decoratie zijn, een slimme zet is ?

Vind er iemand dat de stagiair, na twee keer verwittigd geweest te zijn en er zijn voeten aan geveegd te hebben, in zijn recht is ?

Ik.

Ofwel draagt iemand de door het werk geleverde en verplichte kledij ofwel draagt hij wat hij wil.

Dat wil ook zeggen T-shirts van een has been groep.

kiko 8 februari 2009 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3966953)
Ofwel draagt iemand de door het werk geleverde en verplichte kledij ofwel draagt hij wat hij wil.

Dat laatste is niet correct. Niet maatschappelijk gezien, niet in de praktijk gezien en niet juridisch gezien.

HAMC 8 februari 2009 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3966954)
Dat laatste is niet correct. Niet maatschappelijk gezien, niet in de praktijk gezien en niet juridisch gezien.

Dat moet je dan eens beter uitleggen want of wel is er een kledijcode ofwel niet.

Hoomer 8 februari 2009 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3966953)
Ik.

Dat wil ook zeggen T-shirts van een has been groep.

En voor moslima's een kopvod ?

Hoomer 8 februari 2009 12:03

Citaat:

Ik discrimineer misschien, maar die jonge staat me in zijn geheel niet aan als kinderoppas, enfin ik zou mijn driejarig dochter nooit aan hem toevertrouwen.
Ik heb in mijn beroepsleven geleerd dat het uiterlijk een projectie is van hoe die persoon zijn karakter is.
Iemand die met mijn kinderen wil omgaan moet liefde, orde en netheid uitstralen en dat doet deze persoon zeer zeker niet.

HAMC 8 februari 2009 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3967074)
En voor moslima's een kopvod ?

Ik begrijp de vraag niet.

Hoomer 8 februari 2009 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3967102)
Ik begrijp de vraag niet.

Dus een sjador mag als het bedrijf geen kleren levert.
't is al.

HAMC 8 februari 2009 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3967079)
Ik discrimineer misschien, maar die jonge staat me in zijn geheel niet aan als kinderoppas, enfin ik zou mijn driejarig dochter nooit aan hem toevertrouwen.
Ik heb in mijn beroepsleven geleerd dat het uiterlijk een projectie is van hoe die persoon zijn karakter is.
Iemand die met mijn kinderen wil omgaan moet liefde, orde en netheid uitstralen en dat doet deze persoon zeer zeker niet.

Ben je nu aan het voortgaan op de foto van die gast met zijn KISS T-shirt?

HAMC 8 februari 2009 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3967108)
Dus een sjador mag als het bedrijf geen kleren levert.
't is al.

In een andere post spreken we ook over klediijcode, inderdaad, als u voor de Stad aan het loket zit geen sjador.

Hoomer 8 februari 2009 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3967111)
Ben je nu aan het voortgaan op de foto van die gast met zijn KISS T-shirt?

Nee op die gast in het nieuws gisteren, alhoewel die gast op die foto trekt heel erg op die gast in het nieuws en dus uit die kinderopvang.
Ik vraag me trouwens af waarom die gast voor kinderverzorgster wil leren, zo nen beer kunnen ze beter in de bejaardenzorg gebruiken (slepen, heffen en trekken)

Mambo 8 februari 2009 12:51

Ik vind mannen in de kinderverzorging sowieso al raar.

Scherven A. Mok 8 februari 2009 12:52

Citaat:

Jong zijn noem ik dat.

HAMC 8 februari 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3967158)
Nee op die gast in het nieuws gisteren, alhoewel die gast op die foto trekt heel erg op die gast in het nieuws en dus uit die kinderopvang.
Ik vraag me trouwens af waarom die gast voor kinderverzorgster wil leren, zo nen beer kunnen ze beter in de bejaardenzorg gebruiken (slepen, heffen en trekken)

Je bent wel heel erg bezig met het uiterlijk.

Jos Verhulst 8 februari 2009 13:36

Er is niet veel realiteitszin nodig om te beseffen dat men geen baby's en peuters gaat verzorgen met zo'n T-shirt rond de bast. Kleine kinderen kunnen heel gemakkelijk allerhande angsten ontwikkelen bij het zien van dat soort beelden. Zij kunnen die beelden helemaal niet plaatsen zoals een volwassene of zoals een leerling uit de lagere school. Het feit alleen al dat de betrokkene dit niet schijnt te vatten, doet sterk vermoeden dat hij compleet ongeschikt is voor de job van kinderverzorger.

Knipp 8 februari 2009 13:55

Niks slechter voor de ontwikkeling van een kind dan ouders die achter elke hoek, onder elke bast, en op elk stuk textiel, gevaar zien lurken.

hotschizodiscocop 8 februari 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 3965174)
Vandaag in Het Laatste Nieuws: een stagair wordt weggestuurd uit een crèche omdat hij een t-shirt van Kiss draagt.

http://www.hln.be/hln/nl/3484/Drama-...t-creche.dhtml

Aan de ene kant was hij blijkbaar wel al gewaarschuwd dat hij zijn uiterlijk meer moest verzorgen. Wie bij een bank werkt, moet ook niet met een Kiss t-shirt op het werk verschijnen. Aan de andere kant moeten sommige mensen toch maar eens een beetje normaal doen: een Kiss t-shirt roept opnieuw de beelden op van Kim De Gelder? Wat vinden jullie hiervan: terecht ontslag of hysterie?

Hysterie die past bij de personages die hun huis met het Laatste nieuws behangen.

hotschizodiscocop 8 februari 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst (Bericht 3967255)
Er is niet veel realiteitszin nodig om te beseffen dat men geen baby's en peuters gaat verzorgen met zo'n T-shirt rond de bast. Kleine kinderen kunnen heel gemakkelijk allerhande angsten ontwikkelen bij het zien van dat soort beelden. Zij kunnen die beelden helemaal niet plaatsen zoals een volwassene of zoals een leerling uit de lagere school. Het feit alleen al dat de betrokkene dit niet schijnt te vatten, doet sterk vermoeden dat hij compleet ongeschikt is voor de job van kinderverzorger.

Dat soort beelden? Komaan zeg... :-o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be