liberalist_NL |
4 april 2009 14:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
(Bericht 4047721)
Waarom u hier het woord Zionistisch gebruikt is mij niet duidelijk. Nagenoeg alle Israëli's zijn zionistisch. En veel Joden buiten Israel ook. Het staat voor het bestaan van jet Joodse Volk in Israel. Niets mis mee.
Wat de 'kolonisten' betreft : er is een onderscheid tussen de 200.000 Israeli's die in Jeruzalem en omstreken wonen, en de wilde kolinisten (een paar honderd) die steeds weer onwettelijke nederzettingen starten in Palestijnes gebied. Deze laatsten worden trouwens steeds weer door het Israelische leger weggevoerd.
Wat betreft 'wie is het ergst'? Daar is geen discussie over : de Hamas gaat op zoek naar manieren om sonschuldige burgers te vermoorden. Het liefst zoveel mogelijk, en graag ook kinderen en babies.
Israel voert een oorlog tegen de Hamas en haar aanverwante moordenaars. Dat daarbij dan wegens de overmacht, maar vooral ook wegens het gebruik van hun eigen kinderen als menselijk schild, veel doden vallen, is onvermijdelijk.
Wat nog erger is, naar mijn mening, is de constante poging om de gruwen van Hamas te verzwakken of goed te praten. En ook het opzettelijk maken van allerlei amalgamen met de term zionisten. Het Israelisch leger dat haar burgers beschermd door te proberen raketaanvallen uit het -ontruimde- Gaza te stoppen zijn geen 'zionistische kolonisten'.
Oftewel bent u onwetend , of wel van zeer slechte wil. Misschien wel een beetje van beide.
|
Zionist is een scheldwoord in linkse kringen voor een Jood die niet zo links is als zij. Net zoals kapitalisme een scheldwoord is voor degenen die niet zo links zijn als zij. En net zoals nazi een scheldwoord is voor degenen die niet zo multiculturalistisch (in de betekenis van Islam-pampering, niet in de betekenis van immigratie, waar ik juist erg vóór ben) zijn zoals zij.
Links heeft onze taal in haar greep. Want ze proberen legitieme termen om te vormen tot beledigingen en scheldwoorden en is daar gedeeltelijk zelfs in geslaagd. We noemen dit heden ten dage politieke correctheid. Het lijkt me irritant om daarin vastgeroest te zitten, zeg...
|