cdekeule |
10 april 2009 21:20 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
(Bericht 4055818)
Lees het héle programma van Lijst Dedecker eens. En probeer eens buiten het hokje "ze zijn liberaal dus zitten ze in de zak van de kapitalistische bedrijfsleider" te denken wanneer je het leest. LDD wilt de overheid afbouwen, staat vrijheid voor, en elke mens met gezond verstand moet toch toegeven dat democratie op bedrijfsvlak vanzelfsprekend is.
Een probleem is dat het begrip "democratie" niet helemaal vaststaat, en dat er in de loop der tijden zelfs verschillende definities van zijn geweest. Dus vraag ik me af wat uw definitie van "democratie" is.
|
Ik zal je de definitie geven uit het woordenboek (Oxford Advanced Learner's Dictionary):
1. a system of government by all the people of a country, usually through representatives whom they elect, thought of as allowing freedom of speech, religion and plitical opinion: parliamentary democracy
2. control of an organization by its members, who take part in the making of decisions: idustrial democracy
3. fair and equal treatment of each other by citizens, without social class divisions
Voor een analyse over verschillende interpretaties van democratie en of er vaak sprake van is, zie Noam Chomsky, bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=f9OP2YXKIFs
|