Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De flikken in Gent zijn ok (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121706)

Karma 15 april 2009 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4060396)
Hier in dit kutdorp zag ik eens een twintigtal agenten, sommigen met zware BMW-motoren in een donkere hoek van de weg staan en duidelijk op de loer voor iets of iemand.

Bankoverval, gewapenden criminelen ontsnapt uit de bajes ?
Inval van het Belgische leger ?

Nee, kinderen die geen licht op hun fiets hadden kregen een vette bon.
Ook zij die wel licht hadden, maar waarvan de achterlichtjes niet aan de EU-richtlijnen voldeden kregen een bon.

Ondertussen reden de tieners af en aan op hun opgevoerde scooters, ja zelfs vrachtwagens met gifafval reden gewoon keihard voorbij.

Kinderen zonder lichten zijn levensgevaarlijk. Ik woon in een buurt met verschillende scholen. Het is (vooral in de winter) een echt kunstwerk om hen soms te ontwijken ... vooral omdat ze nog eens met zijn vieren, vijven naast elkaar rijden. Zelfs als tegenligger moet je volledig langs de kant gaan staan omdat ze de VOLLEDIGE rijbaan (in twee richtingen) voor hun rekening nemen. Mocht je er ooit eens ene aanrijden dan ben jij, als automobilist wel een gevaar op de weg.

Djiezes 15 april 2009 09:59

Funeral Dress -- Cops Are No Human Beings

IronChef 15 april 2009 10:52

The kids -- We Hate Fascist Cops

Djiezes 15 april 2009 11:52

NWA -- Fuck Da Police

Pieke 15 april 2009 12:35

body count - cop killer

From_Vlaanderen 15 april 2009 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4061317)
The kids -- We Hate Fascist Cops

:cheer::cheer:

lantjes 15 april 2009 14:39

1 Bijlage(n)
Ja ja, de flikken van Gent.... kijken al eens iets door de vingers. :-P

Bijlage 47826

MaGNiFiCaT 15 april 2009 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4060941)
pfff, Magni, ge hebt de laatste tijd veel van uw pluimen verloren zenne. Ge lijkt meer en meer op een oude grauwe zagevent die stinkt naar tien weken niet buiten gekomen te zijn. Zagen dat gij doet de laatste weken... Potsierlijk gewoon...

Nee, ik verzamel geen pluimen dus verliezen kan ik ze niet.:| Maar mijn idool verzamelt ze wel, ziet u hier maar:http://www.hbvl.be/imgpath/assets_im...en_5_460x0.jpg

Op een oude grauwe zagevent gelijken is niet de bedoeling, maar weet dat ik sinds uw post gisteren alweer een dagje ouder ben geworden. MaGNi wordt oud, Txiki, missch is dit een reden vh zagen?;-) Of missch de slechte invloed vh forum? wie zal het zeggen.;-)

MaGNiFiCaT 15 april 2009 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4060951)
de laatste tijd? 8O

Jazeker ik ben toch goedaardig, neemisschien, Jazeker?

Txiki 15 april 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4062110)
Nee, ik verzamel geen pluimen dus verliezen kan ik ze niet.:| Maar mijn idool verzamelt ze wel, ziet u hier maar:http://www.hbvl.be/imgpath/assets_im...en_5_460x0.jpg

Op een oude grauwe zagevent gelijken is niet de bedoeling, maar weet dat ik sinds uw post gisteren alweer een dagje ouder ben geworden. MaGNi wordt oud, Txiki, missch is dit een reden vh zagen?;-) Of missch de slechte invloed vh forum? wie zal het zeggen.;-)

Volgens mij ligt het aan de tijdsgeest

MaGNiFiCaT 15 april 2009 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4062117)
Volgens mij ligt het aan de tijdsgeest

Of ik heb missch onrechtstreeks wat op uw separatistisch zieltje getrapt.;-)

Paracelsus 15 april 2009 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4060065)
Aan zijn uitleg.

Als ik hem goed begrijp doet hij daar een tiental overtredingen die door de flikken weggelachen worden, zie jij het anders dan?

Doen de flikken dat bij iedereen die de wet aan zijn laars lapt? Ja of nee?

Als het antwoord nee is dan heeft hij een andere status.

Let op, normaal gezien doe ik mijn best om me aan de wet te houden hoor.

Maar met mijn vriendinnetje vanchter was de euforie te groot, ik voelde me net als zo'n Italiaanse Vespa-Giovanni. :lol:

Ik besef dat ik in pakweg Brugge al lang er aan zou gehangen hebben.

Waarschijnlijk (misschien, dat hoop ik toch) herinnerde die flik zich zijn eigen jonge jaren.

In Brugge hebben de flikken gewoonweg te weinig om handen, daarom zijn het daar zo'n klootzakken. In Gent valt dat veel beter mee, daar heb je nog meer die laissez-faire mentaliteit. Tenminste dat is mijn impressie. Als West-Vlaming ex-pat.

420yeahbaby 15 april 2009 23:07

Tgraafste dak al heb meegemaakt....

Wij zaten met 4 man te blowen in 't park. En jawel

"goedemiddag jongens, wat is't jongens? Jointje aan't roken?

Ja wij niet onnozel doen he "ja meneer, maar we zullen hem anders uitdoen"
(ikke +/- 10g in mijne zak zitten)

En we moesten hem niet uitdoen :) Wel niet na de schooluren blowen in da park.

Paracelsus 15 april 2009 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 4060175)
De flikken hebben volgens mij steeds meer een "prioriteiten-lijst" in hun achterhoofd. Al was het maar om de publieke opinie ("Federale Politie" is òòk een merk :lol:) niet te bruskeren.

Ze snappen dat het voeren van eendjes (verboden!) anders moet aangepakt worden dan een groepsverkrachting (ook verboden).

Tenminste, die ervaring heb ik de laatste jaren met de flikken.

Daar zeg je zoiets, toen ik nog in één van de 'mindere buurten' woonde heb ik nog meegemaakt dat een buurman, een oude vent die daar al minstens twintig woonde, door de flikken geïntimideerd werd omdat hij brood aan de eendjes aan het voeren was. Ze deelden hem nogal arrogant mee dat hij de volgende keer een boete zou krijgen.

Het zal wel van persoon tot persoon afhangen zeker? M.a.w. de ene flik is de andere niet?

Paracelsus 15 april 2009 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4062175)
Tgraafste dak al heb meegemaakt....

Wij zaten met 4 man te blowen in 't park. En jawel

"goedemiddag jongens, wat is't jongens? Jointje aan't roken?

Ja wij niet onnozel doen he "ja meneer, maar we zullen hem anders uitdoen"
(ikke +/- 10g in mijne zak zitten)

En we moesten hem niet uitdoen :) Wel niet na de schooluren blowen in da park.

Heb ik ook nog meegemaakt!

"Jongens zolang jullie het park proper houden en geen mensen lastig vallen, hebben ik en mijn maat dar niets tegen."

Of eens in de Limburg. We zaten in een voorportaaltje van een kerk te drinken en één te smoren, we waren zeventien-achttien jaar. twee flikken kwamen daar toe met zaklantaarns, iedere hoek af te speuren, dan "paspoortjes jongens". Na even te kijken, "ha, komen jullie helemaal van Brugge?" "Ja." "Speciaal voor de Genkse Feesten?" (Eén of ander boerenfestijn die toen toevallig aan de gang was) "Euh, ja".

(Geeft paspoortjes direct terug, de andere flik doet zijn zaklantaarn uit en komt er bij staan) "Ha! dat is tof, amuseer jullie nog!".

Ik spreek hier van rond 1995! Prachtig toch? 8-)

420yeahbaby 15 april 2009 23:29

Zo zie je maar he...

De politie uw vriend! :D

Ach, khem nog niet echt problemen met die mannen gehad. Maarja, khem dan ook nooit onnozel gedaan en altijd meegewerkt. Ik heb ze al wel op bezoek gehad en openbaar aangesproken geweest door hen. Eigenlijk nooit iets opgemerkt waar ze zich misdroegen. Juist toen ik es zat was en een groot bakkes optrok, ja toen mochtek toch nachtje slapen in den amigo :)
Maar die mens da 's morgens mijn verklaring opnam was wel zo vriendelijk mijn nadorst te lessen met water.

Als je ze voor de zot houdt, dan zullen ze u wel liggen hebben.
Maar met siroop vang je meer vliegen he :)

Paracelsus 15 april 2009 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4060264)
Jaren her, zat ik kot in Gent. Ge weet hoe studenten zijn, dat rijdt met een fiets die niet in orde is. Allé, mijn lichten brandden niet.
Flik: stoppen!
ik stap af.
Flik: ge weet dat ge niet zonder licht moogt rijden
ik: mmmmmm
F: en wat gaat ge nu doen?
ikke: verder te voet...
F: zeker?
Ikke (kom ik er hier goedkoop vanaf?) jajajajajajaja!
F; en achter het hoekske terug op uwe fiets springen zeker?
ikke: neeneeneeneeneeneenee!
F: zeker van?
ikkke: jajajajajajaja!
F: en helemaal te voet naar huis?
ikke: jajajajajaja!
F: allé dan. Maar opdat ik ook zeker zou zijn, moogt ge uw banden plat zettten

echt gebeurd!

krak! 8O

Hetgeen ik al meegemaakt heb/
"Zonder licht?"
"Het spijt mij , ik weet dat ik in fout ben, ik moet morgen vroeg op om te gaan werken en ik moet nog een paar kilometer tot aan mijn huis (West-Vlaams accent)."
"Niet van hier?"
"Neen, West-Vlaming, maar ik woon al 8 jaar in Gent"
"ah, ist omdat je West-Vlaming bent, dat je denkt zonder licht te mogen rijden?"

Paracelsus 15 april 2009 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby (Bericht 4062197)
Zo zie je maar he...

De politie uw vriend! :D

Ach, khem nog niet echt problemen met die mannen gehad. Maarja, khem dan ook nooit onnozel gedaan en altijd meegewerkt. Ik heb ze al wel op bezoek gehad en openbaar aangesproken geweest door hen. Eigenlijk nooit iets opgemerkt waar ze zich misdroegen. Juist toen ik es zat was en een groot bakkes optrok, ja toen mochtek toch nachtje slapen in den amigo :)
Maar die mens da 's morgens mijn verklaring opnam was wel zo vriendelijk mijn nadorst te lessen met water.

Als je ze voor de zot houdt, dan zullen ze u wel liggen hebben.
Maar met siroop vang je meer vliegen he :)

Een maat van me heeft, jammer genoeg, hoewel hij bijzonder getalenteerd is, een alcoholprobleem én een probleem met auto's. Hij is de mening toegedaan dat er teveel auto's rondrijden in Gent, dat deze stinken, lawaai maken en voor overlast zorgen. Wanneer hij een glaasje teveel op heeft, wandelt hij regelmatig het flikkenbureau binnen om daar eens goed zijn gedacht over te zeggen. Vanzelfsprekend kan hij daar op weinig begrip rekenen. Maar ze kennen hem ondertussen zo goed, dat als hij een nachtje bak moet uitzitten, hem soms vrijlaten om hem achter pizza te sturen, hem te laten meeëten en wat honderduit babbelen, om hem dan vervolgens terug in de cel te stoppen. 's Ochtends krijgt hij dan wel koffie en een ontbijt aangeboden.

BigF 16 april 2009 00:01

Geen nieuws te melden over des Gentse flikken van deze zijde maar het leek me leuk om met deze post erbij nu in de eerste zes onderwerpen als laatste poster te staan.
Als er ondertussen niemand nog iets gepost heeft natuurlijk.
Wee hem of haar..

BigF 16 april 2009 00:02

Miljaarde eh 872yeahbaby

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be