cheverrant |
18 april 2009 07:43 |
VB mikt op 30 procent - "LDD is schaamteloze kopie"
Sinds enkele jaren leef ik als Belg in het verre oosten (Filipijnen, Azie), deels omdat ik het mij kon veroorloven, maar grotendeels omdat de voordelen groter zijn dan de nadelen: nooit verwarmingskosten, bijna niets voor waterverbruik, zo goed als te verwaarlozen belastingen, goedkope prijzen voor voedsel... En voor wie houdt van alcohol en tabak: ongeveer 10 % van wat dat kost in Europa...
Geen of nauwelijks enig verschil in religie... Grotendeels is het Rooms-Katholiek. Moslims leven hier voornalijk in 1 provincie en mengen zich zelden of nooit in andere provincies.
Wat men ook hoort over de Filipijnen in Europa: kans op ontvoering van Westerlingen door plaatselijke religieuze of politieke groeperingen, natuurlijke kalamiteiten zoals aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, overstromingen enz. : het valt allemaal wel mee. Zoals gebruikelijk wordt 1 evenement opgeblazen tot voorbeeld van vele andere denkbeeldige... Mijn punt is: ik had mijn buik vol van Belgie en van al de zogenaamd politieke en sociale problemen, ik had mijn buik meer dan vol van al het sarcasme op VRT-televisie en aanverwante radiozenders; ik had mijn buik vol van het idiote gedoe op VTM en aanverwante zenders... Ik had mijn buik meer dan vol van zowat alles in Belgie... Sommigen zullen nu zeggen: je koos voor een makkelijke oplossing, door te verhuizen naar een ander continent waar je geen verantwoordelijkheid dient te nemen... Vooraleerst, verhuizen naar een ander continent is opgeven wat je voordien ge- en bekend was... Alles is anders. Sommige dingen zijn beter, andere zijn slechter dan in Europa... Tenminste kan ik zeggen dat ik niet profiteer van de samenleving hier, zoals velen in Europa doen en schaamteloos zeggen. Ik leef niet hier om de plaatselijke bevolking te bekeren in wat dan ook en bovendien over hun hoofden nog winst te maken ook uit wat voor business dan ook... Wie ook wat doet, doet dat omdat het de juiste keuze schijnt te zijn op dat gegeven ogenblik... Vanuit psychologisch standpuint is dat ongetwijfeld aanvechtbaar; vanuit sociaal standpunt is dat ongetwijfeld verdedigbaar...
|