Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Allochtonen en goede doelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124920)

artisjok 13 juni 2009 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4167724)
De meeste mensen kennen het wel. Allochtonen die je op straat of in de trein lastig vallen om een bepaald “goed doel” te sponsoren. Ze klampen je aan, zonder ook maar één woord Nederlands te gebruiken (wedden dat ze de taal niet machtig zijn?), mompelend iets in je handen proberen te duwen. Meestal is dat een petitie of een briefje met een uitleg die je moet overtuigen om hen geld te geven.

Wat ik in de trein heb meegemaakt, was een schoolvoorbeeld van racisme.

Een jonge allochtoon, voorzien van papieren, komt de wagon binnen en wil zonder enig woord een brief overhandigen. Eens iemand de brief aanneemt, neemt hij plaats naast de persoon die zo dom was om het aan te pakken. De jongen was overigens gekleed in dure merkkledij, het is toch wel straf dat ze op deze manier medelijden willen opwekken. G-star is niet bepaald goedkoop.

Ik zat dicht bij de deur, weigerde zonder enig woord het papier. Twee plaatsen voor mij zat een Afrikaanse familie met twee kinderen. En nu komt het. De jongen liep hun straal voorbij. Zij moesten blijkbaar niet bijdragen tot het goede doel. Eigen volk eerst in de praktijk onder allochtonen. Ronduit schaamteloos, ze verstoppen het niet eens. Er zat namelijk niemand tussen mij en de familie.

Walgelijk. Buitengewoon walgelijk.
En toch weet ik dat menig links fantast dit zal komen goedpraten en zal komen afdoen als een bagatel, nietsbetekenend.

Als je dan verderop ziet dat mensen de brief vol schaamte teruggeven, beschaamd dat ze niks willen geven, zeer schrijnend.
Het word hoog tijd dat we ons niet meer laten vangen door deze “goede doelen”.
Maak simpelweg een schuddend handgebaar, zonder de persoon aan te kijken en zonder ook maar enig woord uit te spreken. Genoeg is genoeg.

Neen, op de trein ken ik dit niet.
Ik neem iedere werkdag de trein, en ben slechts 2 maal lastig gevallen.
Schoolkinderen die balpennen voor de Damiaan-actie moesten verkopen van school en dit op de trein wilden doen. De treinbegeleider maakte er onmiddellijk een einde aan, want dit is niet toegestaan op de trein. Je moet op voorhand toestemming vragen.
Een tweede keer voor de verkiezingen, iemand die handtekeningen nodig had om op een lijst te kunnen staan. Zelfde reactie van de treinbegeleider, want dit mag zomaar niet.
Je verhaal over de trein vind ik bijgevolg hoogst onwaarschijnlijk.

Jaarlijks word ik wel in Delhaize lastig gevallen door mensen van de Rotery club die me extra goederen willen doen kopen.
En eveneens in Delhaize, wil men me geregeld zo'n petitie doen tekenen tegen drugs. Eigenlijk willen ze meer geld van de overheid voor meer zorg, opvang en preventie.
Verder kan ik er geregeld iets kopen voor kom op tegen kanker, e.d.

Slecht één maal viel een allochtoon me lastig voor zo'n petitie, op de openbare weg.
Een Iranees die actie voerde tegen de overheid in Iran, tegen het ophangen van opponenten, homo's en kinderen,....

Weiße Rose 13 juni 2009 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4168544)
Ik doel eerder op de Turken/Marokkanen die een veredelde manier van bedelen uitoefenen.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat mensen je 2 euro vragen omdat ze honger hebben. Op het papiertje stond toen letterlijk dat ze een Bicky Burger wilden kopen.

Rond de kerstperiode kwam er zelfs iemand in de trein kerstkaarten uitdelen, zat een briefje bij met een zielig verhaaltje en dat Jezus met mij is, God is met mij, waarop ik dan zogezegd geld in die kerstkaart moest steken en meneer kwam ze ophalen.

Ik ben het meer dan zat. Dit moet aangepakt worden.

Het voorval vanuit de eerste post was voor mij de kers op de taart.
Blijkbaar moeten alleen autochtonen dokken voor die praktijken.
Als student, gepakt en gezakt op een trein zitten. Te veel huur betalen voor een kot dat minder dan de helft waard is. En dan krijg je dat nog op je boterham.

Alsof ik nog niet genoeg belastingen betaal.
Alsof we nog niet genoeg investeren in asielzoekers en vreemdelingen.

We kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen.
Spijtig genoeg denken de linkse supermannen van wel.

U bent toch niet verplicht iets te geven aan die mensen?

Weiße Rose 13 juni 2009 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4168672)
Jij bent vast en zeker ( selectief ) stekeblind en potdoof, witte ...Ben je iemand van zeer hoge leeftijd mischien ? 80, 85 ? Een humanist van het eerste uur, die vandaag totaal verloren is ? Dat zou veel verklaren...

Neen hoor, alleen heb ik nog nooit gehoord van 'georganiseerde Marokkaanse bedelorden'. Kan u mij dat kwalijk nemen?

Weiße Rose 13 juni 2009 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4168682)
Wij maken, met 26 andere landen, deel uit van de E.U. , akkoord ? Wie van daarbuiten komt is een vreemdeling. Een Belg in Spanje, en vice versa, is geen vreemdeling. Europeanen zijn trouwens allemaal verwanten. :-)

Bent u degene die zulke dingen bepaald?:roll:
Feit is dat SDX voor vele Spanjaarden een 'vreemdeling' is, aangezien ze geen Spaanse is. Capito?

Weiße Rose 13 juni 2009 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4168682)
Wij maken, met 26 andere landen, deel uit van de E.U. , akkoord ? Wie van daarbuiten komt is een vreemdeling. Een Belg in Spanje, en vice versa, is geen vreemdeling. Europeanen zijn trouwens allemaal verwanten. :-)

In welke zin?

Weiße Rose 13 juni 2009 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4168689)
JA Rozeke, maar géén schooier of crimineel :mrgreen:
Ik bén een verrijking voor España - ik doe MIJN EIGEN geld HIER op HA!
Nu gij weer slimme!

Arrogantie ten top...

Weiße Rose 13 juni 2009 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4168743)
Niet allemaal. En zelfs als het zo zou zijn : de Spanjaarden horen zulke dingen niet graag.:-)
Daar ging het trouwens niet om : witteroos beweert dat een Belg in Spanje een vreemdeling is . Dat klopt ( volgens de wet ) niet : we maken allebei deel uit van de E. U.
Dat betekent dat je daar zonder boe of ba mag gaan wonen, en werken zo je dat wenst. En zolang je wil.= géén vreemdeling.
Marokkaan = niet bij de E.U. = vreemdeling. ZO simpel is het.

In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is het helemaal anders.
Mijn neef woont op Sicilië (nu al bijna 4 jaar). Hij wordt daar door zijn schoonfamilie zeer goed opgevangen e.d., maar voor de andere Sicilianen die hij niet of nauwelijk kent blijft hij een 'vreemdling'.

Jij gaat me niet zeggen dat je een Griek of Pool niet als vreemdeling ziet...:roll:.

anoniempje 13 juni 2009 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 4168544)
Ik doel eerder op de Turken/Marokkanen die een veredelde manier van bedelen uitoefenen.

Ik heb zelfs al meegemaakt dat mensen je 2 euro vragen omdat ze honger hebben. Op het papiertje stond toen letterlijk dat ze een Bicky Burger wilden kopen.

Rond de kerstperiode kwam er zelfs iemand in de trein kerstkaarten uitdelen, zat een briefje bij met een zielig verhaaltje en dat Jezus met mij is, God is met mij, waarop ik dan zogezegd geld in die kerstkaart moest steken en meneer kwam ze ophalen.

Ik ben het meer dan zat. Dit moet aangepakt worden.

Het voorval vanuit de eerste post was voor mij de kers op de taart.
Blijkbaar moeten alleen autochtonen dokken voor die praktijken.
Als student, gepakt en gezakt op een trein zitten. Te veel huur betalen voor een kot dat minder dan de helft waard is. En dan krijg je dat nog op je boterham.

Alsof ik nog niet genoeg belastingen betaal.
Alsof we nog niet genoeg investeren in asielzoekers en vreemdelingen.

We kunnen niet alle problemen van de wereld oplossen.
Spijtig genoeg denken de linkse supermannen van wel.

Goh, normaal gezien kijk ik niet eerst na wat de origine is van die bedelaars, maar nu je het zo zegt, aan het Centraal Station in Antwerpen ben ik ook verschillende keren aangeklampt door bedelaars die twee euro vragen voor wat eten. En die hadden uw kleur. Of denk je dat het witte bendeleden zijn, ingehuurd door die slechte Marokkanen en Turken?

anoniempje 13 juni 2009 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 4168591)
Dat is constant zo. Al die zwarten en bruinen kopen nooit iets van mekaar. Al die "fair trade" vunzigheid wordt alleen gekocht door blanke tieners uit verkavelingswijken en een aangepraat schuldgevoel. Ik heb een soortgelijk voorval meegemaakt eind vorig jaar op de trein. Zo'n zwette (heuptas, afzakkende broek gelijk de zwette "ghetto" criminelen, zo van die pantoffels als schoenen, kortom een linkse evolué zoals men vroeger zei) kwam de coupé binnen met een kartonen doos oxfam-vergif. Hij kwam voorbij een familie zwette en nu zou ne mens toch peizen, die zwettekes staan te springen om iets "van bij hun thuis" te kopen? Maar nee, met een ruw gebaar en een afwijzend handgebaar werd deze zwarte Volksgenosse afgewezen. De enige die iets kocht was een zo'n tienertrutje �* la Doortje, ze durfde allicht geen nee zeggen en stamelde dan rood aangelopen maar enkele gebroken woorden in 't Frans uit dewelke den evolué zijnen koopwaar kon aan de man krijgen.

Je ziet ook nooit vreemdelingen in van die "fair trade" winkels trouwens. Surtout geen marrokanen (mag ik dat nog zeggen? Of moet het "noord-afrikanen zijn? De linkse gestapo moet mij mor corrigeren), die maken zich altijd héél dun als er in de portemonnee te grijpen is voor een of ander "goed doel" (lees: via geldelijke schenkingen het eigen, ingebeelde schuldgevoel probeer af te kopen). Ik zie in die zin ook maar bitterweinig negers in de kaders van partijen zoals Groen! Blijkbaar vinden zelfs de vreemdelingen, die toch Übermenschen zijn in de ogen van links, al dat links geleuter maar niets.

Tof zeg, mijn witte medemens voorspelt wie op welke partij stemt afhankelijk van zijn huidskleur. En 't is dat je zoveel 'negers' ziet in de politiek.

Raf 13 juni 2009 10:33

knip

beste vriend 13 juni 2009 13:01

Capito, witte ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168943)
Bent u degene die zulke dingen bepaald?:roll:
Feit is dat SDX voor vele Spanjaarden een 'vreemdeling' is, aangezien ze geen Spaanse is. Capito?

Je bent fout, zoals ik reeds uitlegde. Maar wat baten uil en bril , als de witte niet zienen wil. Ga ook nog eens naar de pompiers, je oren laten leegspuiten, voor alle zekerheid.
IK bepaal deze dingen niet, maar de wet. Wij leven nu éénmaal in de E.U. , en zijn in de 27 landen die daarvan deel uitmaken géén vreemdelingen voor elkaar.

beste vriend 13 juni 2009 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168944)
In welke zin?

De Europese volkeren ( en de Perzen en Indiërs ook gedeeltelijk ) ,stammen allen af van de zogeheten Indo-Europese stammen ( tot voor WO II Ariërs genoemd ) die duizenden jaren geleden vanuit de Siberische steppe naar hier emigreerden. In die zin zijn wij , Europeanen, allen enigzins aan elkaar verwant. Onze cultuur, van Gibraltar, tot aan de Oeral , toont dan ook grote gelijkenissen. Iets wat we van de Afrikaanse volkeren niet kunnen zeggen .

beste vriend 13 juni 2009 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168946)
In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is het helemaal anders.Mijn neef woont op Sicilië (nu al bijna 4 jaar). Hij wordt daar door zijn schoonfamilie zeer goed opgevangen e.d., maar voor de andere Sicilianen die hij niet of nauwelijk kent blijft hij een 'vreemdling'.

Jij gaat me niet zeggen dat je een Griek of Pool niet als vreemdeling ziet...:roll:.

Ik heb ook jaren in Italië gewoond, en daar was ik ook altijd " de Belg " , maar als ik hen uitlegde dat we dezelfde verre voorouders hadden , vonden ze dat altijd wel leuk.:-)
Grieken, Polen, Italianen, Litouwers, Zweden enz enz zie ik eerst en vooral als Europeanen. Ik voel me dan ook meer Europeaan als Vlaming bvb. Mischien omdat ik zeer lang in het buitenland gewoond heb en dikwijls verhuisd ben.
Ik geloof in een Europese toekomst , op voorwaarde dat mensen zich Europeaan gaan voelen, zoals een inwoner van de States zich " American " voelt , zonder daarom te vergeten dat hij uit Iowa, Kentucky , Texas of whatever komt.
Het moet wel een sociaal Europa worden, met gelijke lonen, lasten en wetten, maar dat is een andere discussie.

Kallikles 13 juni 2009 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose (Bericht 4168945)
Arrogantie ten top...

Eerder kleinburgerlijke zelfgenoegzaamheid & arrivisme. De afschuwelijk lelijke, fluogele sportwegen en de platvloerse kledingdracht zeggen meer dan een lang discours.

Mahalingam 13 juni 2009 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend (Bericht 4169273)
[...]
Grieken, Polen, Italianen, Litouwers, Zweden enz enz zie ik eerst en vooral als Europeanen. Ik voel me dan ook meer Europeaan als Vlaming bvb. Mischien omdat ik zeer lang in het buitenland gewoond heb en dikwijls verhuisd ben.
[...]

Ja dat gevoel heb ook met Grieken, Polen enz. En ook met Israëliërs. En die leven in het Midden-Oosten. Hoe zou dat komen?

Kallikles 13 juni 2009 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 4169288)
Ja dat gevoel heb ook met Grieken, Polen enz. En ook met Israëliërs. En die leven in het Midden-Oosten. Hoe zou dat komen?

Omdat jullie een kleinburgerlijke zelfgenoegzaamheid en Amerikanistisch vegetatief consumeren & wancultuur delen. Iemand met cultuur of traditie kunnen jullie niet begrijpen.

alice 13 juni 2009 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4168783)
En de Marokkanen verbleven acht eeuwen in Spanje.

Zoek de breedte van Gibraltar eens op hé.

Dat klopt maar moslims huwen met geloofsgenoten, tenzij volgens u dus heel Spanje massaal bekeerd werd kreeg je nauwelijks vermenging, Vlamingen en Spanjaarden waren beiden Katholieken en dus was er geen beperking in dezelfde zin als met Marokkanen.
De breedte van Gibraltar veranderd hier weinig aan!

Kallikles 13 juni 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 4169335)
Dat klopt maar moslims huwen met geloofsgenoten, tenzij volgens u dus heel Spanje massaal bekeerd werd kreeg je nauwelijks vermenging, Vlamingen en Spanjaarden waren beiden Katholieken en dus was er geen beperking in dezelfde zin als met Marokkanen.
De breedte van Gibraltar veranderd hier weinig aan!

Velen bekeerden zich tot de islam of het jodendom, en bekeerden zich dan terug naar het katholicisme.

Andro 13 juni 2009 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4169340)
Velen bekeerden zich tot de islam of het jodendom, en bekeerden zich dan terug naar het katholicisme.

De drie tirannen van de mensheid...

Preuße 13 juni 2009 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4169347)
De drie tirannen van de mensheid...

Ik vind de tirannie waar u onder gebukt gaat, namelijk die van het nihilisme, de perversiteit en de extreme obsessie met het seksuele toch veel schadelijker en gevaarlijker hoor. Zeker omdat u er zich alleen maar de dood mee kan injagen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be