Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een boterham van 100 € - Is de politie niet te overijverig ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125299)

Rudy 24 juni 2009 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4194060)
Maar ge neemt wel deel aan het verkeer.
Ik eet trouwens regelmatig terwijl ik rij maar nooit:
-waar verkeerlichten staan..
-op bochtige wegen.
-bij druk verkeer.
Eigenlijk dus alleen op autowegen waar ik voldoende afstand kan houden en er geen onvoorziene verkeerssituaties te verwachten zijn.

Als ik rij dan rook ik als een ketter, meer dan een Turk zelfs, en toch blijf ik geconcentreerd op mogelijke zwakke weggebruikers;

dan heb ik het nog niet over vrouwen 's morgens in de auto die tijdens het rijden nog in de spiegel kijken om zich te schminken, ondertussen handfree gsm-en wegens maar twee handen, zich afvragen wie hen gaat uitnodigen om 's middags te gaan eten, en ondertussen denken aan wat we vanavond zullen serveren.

Wat ik bedoel is dat iedereen z'n werk op verschillende manieren kan doen, zonder iets verkeerd te doen zelfs, maar met dat verschil dat de perceptie van buitenuit kan verschillen.

Iemand beboeten voor het eten van een boterham kan enkel door wie niets belangrijkers te doen heeft. Ik denk dat er te veel blauw op straat vertoeft. Wat voor kort moest dienen om het veiligheidsgevoel aan te wakkeren heeft een averechts effect, uit verveling.

Bobke 24 juni 2009 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 4194104)
Iemand beboeten voor het eten van een boterham kan enkel door wie niets belangrijkers te doen heeft.

Of het is enigzins anders gegaan dan de bakker beweert.

Goldband 24 juni 2009 23:14

schuco 28 juni 2009 21:54

vraag me af:
is roken door bestuurder verboden in de wagen?
mag een bestuurder een frisdrank/koffie tot zich nemen tijdens autorijden?

Rudy 29 juni 2009 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schuco (Bericht 4202160)
vraag me af:
is roken door bestuurder verboden in de wagen?
mag een bestuurder een frisdrank/koffie tot zich nemen tijdens autorijden?

Niets is verboden tijdens het rijden, zelfs vrijen niet, zolang je maar handsfree telefoneert.

nihao 30 juni 2009 15:03

Zo gaat het. Eerst hebben ze dat stukje wettekst, dat op zich voldoende duidelijk is, moeten aanvullen met een bepaling rond GSM-gebruik. Nu moet er nog een aanvulling rond boterhammen bij. Straks nog rond drinkbekers en blikjes. En dan kunnen we weer beginnen zagen dat er teveel wettekst is, en dat het ondoenbaar is om dat allemaal te weten, laat staan na te leven...

Rudy 1 juli 2009 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4205727)
Zo gaat het. Eerst hebben ze dat stukje wettekst, dat op zich voldoende duidelijk is, moeten aanvullen met een bepaling rond GSM-gebruik. Nu moet er nog een aanvulling rond boterhammen bij. Straks nog rond drinkbekers en blikjes. En dan kunnen we weer beginnen zagen dat er teveel wettekst is, en dat het ondoenbaar is om dat allemaal te weten, laat staan na te leven...

Juist. Stel je voor dat je als voorzichtige autobestuurder je aandacht moet verdelen over, enerzijds je (drie) kindjes op de achterbank, en anderzijds de zwakke weggebruiker.
Leg het maar uit aan die amateurs van de politie die het etiket inspecteur op hun voorhoofd mogen plakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be