Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Algemeen rookverbod : cafébaas gooit spijskaart buiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125999)

AdrianHealey 10 juli 2009 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222194)
Die stinkt niet. En zeker 's anderendaagsmorgen niet.

Een rookverbod beargumenteren 'omdat het stinkt' vind ik toch wel degelijk het achterlijkste argument.

Descartes Jr 10 juli 2009 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4222544)
Een rookverbod beargumenteren 'omdat het stinkt' vind ik toch wel degelijk het achterlijkste argument.

Ga maar eens bij een anti-rokers-therapeut : het is het EERSTE dat hij u zal zeggen : "Mijnheer : u stinkt !". Vraag maar aan mensen die zo'n therapie volgden.

Maar dat weet u natuurlijk niet. U steunt uw rokende vrienden liever in hun ondergang.

Bobke 10 juli 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222169)
Het moet duidelijk zijn dat de niet-rokers de cafés ontvluchten om niet de rest van de avond (en 's anderendaags) achtervolgd te worden door de stank die in haar en kleren blijft hangen.

Dat je dan tot het cijfer van 8/10 komt is logisch.

Dat zal wel kloppen voor sommige cafés.
Ik vraag mij dan echter af waarom ze niet daar Tavec zij rookvrij café gaan ?
Trouwens, in de cafés waar ik ga rookt een minderheid.
Het lijkt wel alsof die rook haters de rokerscafés opzoeken. :?

AdrianHealey 10 juli 2009 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222555)
Ga maar eens bij een anti-rokers-therapeut : het is het EERSTE dat hij u zal zeggen : "Mijnheer : u stinkt !". Vraag maar aan mensen die zo'n therapie volgden.

Natuurlijk stinkt rook. Het blijft het domste argument om daaruit een verbod uit te puren.

Citaat:

Maar dat weet u natuurlijk niet. U steunt uw rokende vrienden liever in hun ondergang.
Ik zou niet echt zeggen dat ik hen 'steun', tenzij 'steunen' betekent dat ik de sigaretten niet uit hun mond sla en meer van die fratsjes. Wat ik wel doe, is hun keuze respecteren als ze willen roken. Maar daar houdt het dan ook mee op.

Descartes Jr 10 juli 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4222569)
Natuurlijk stinkt rook. Het blijft het domste argument om daaruit een verbod uit te puren.

Neen, het is het therapeutisch beste argument om zichzelf-vergooiende-rokers ervan af te helpen.

AdrianHealey 10 juli 2009 12:13

Als jullie een rookvrij café willen: put your money where your mouth is. Dat is toch wiedes?

AdrianHealey 10 juli 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222579)
Neen, het is het therapeutisch beste argument om zichzelf-vergooiende-rokers ervan af te helpen.

Dat staat de therapeut vrij, natuurlijk.

Descartes Jr 10 juli 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4222565)
Ik vraag mij dan echter af waarom ze niet daar Tavec zij rookvrij café gaan ?

De Appel in Leuven zit altijd tsjokvol. Rookvrij.

AdrianHealey 10 juli 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222585)

Wat is het probleem dan?

Bobke 10 juli 2009 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 4222424)
Yup, degenen die nog wel eten serveren zullen met plezier de klanten onvangen die wel iets willen eten.

Yup,
En de cafés zullen de rokers opvangen die na de maaltijd bij hen gaan nagenieten.
Iedereen tevreden zou je zo denken.

Descartes Jr 10 juli 2009 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4222543)
Dan had u hem maar moeten overtuigen om te stoppen met roken. U gaat uw verantwoordelijkheid toch niet afschuiven op mij zeker? Uw probleem ligt bij uw ex-collega die ervoor gekozen heeft zijn gezondheid naar de vaantjes te helpen. Niet bij mij. Niet bij de staat. Bij hém.

Dank voor uw inhumaan antwoord. Het beste.

AdrianHealey 10 juli 2009 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222598)
Dank voor uw inhumaan antwoord. Het beste.

Er is niemand anders verantwoordelijk voor de dood van uw ex-collega [in de vooronderstelling dat het een gevolg is van zijn roken] dan uw ex-collega. Als u een probleem heeft met zijn dood, heeft u een probleem met hém en zijn beslissingen en met niemand anders. Dat is de logica zelve.

En doe niet zo 'ohnee, ge hebt me geschokt in mijn verdriet'. Alsof jij de enige bent die mensen heeft verloren aan kanker.

Aldous 10 juli 2009 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222585)

De Appel is dan ook een plaats waar ze heel lekker eten serveren. Je kan dat bezwaarlijk een café noemen.

Aldous 10 juli 2009 12:31

Ivm rookverbod in café's vind ik dat we best naar een systeem van licenties gaan. De overheid veilt dan licenties (bv. 1 licentie per twee café's), waardoor in die café's mag gerookt worden. Als een rookverbod werkelijk een economisch probleem zou zijn voor de café's dan zullen ze wel geld willen geven aan een licentie. De rokers zijn tevreden, want er zullen nog café's zijn waar ze mogen roken. De niet-rokers zijn ervan verzekerd dat minstens de helft van de café's rookvrij zijn. De cafébazen hebben de keuze tussen rookvrij of niet-rookvrij zijn, hoewel daar een prijs aan verbonden is. De staat, die wint er geld bij.

Descartes Jr 10 juli 2009 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4222609)
En doe niet zo 'ohnee, ge hebt me geschokt in mijn verdriet'. Alsof jij de enige bent die mensen heeft verloren aan kanker.

Je hebt me geschokt met je brutale gevoelloosheid. Meer niet. Je bent mijn aandacht niet meer waard. Ga bij de beesten huilen.

De schoofzak 10 juli 2009 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4222533)
Mensen dwingen is inderdaad niet sociaal. Rookverbod afschaffen.

Andere mensen dwingen om vervuilde lucht in te ademen is inderdaad niet sosiaal.
Rookverbod dringend invoeren aub.

AdrianHealey 10 juli 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4222649)
Je hebt me geschokt met je brutale gevoelloosheid.

Welke brutale gevoelloosheid? Jij bent degene die mij beschuldigd van mensen te 'steunen' in hun ondergang.

Ik wijs je er gewoon op dat als je klachten hebt omdat iemand zichzelf heeft doodgerookt, dat je bij de persoon die daar verantwoordelijk voor is moet zijn.

AdrianHealey 10 juli 2009 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4222721)
Andere mensen dwingen om vervuilde lucht in te ademen is inderdaad niet sosiaal.
Rookverbod dringend invoeren aub.

Niemand wordt gedwongen - behalve misschien kinderen wiens ouders roken, maar dat is niet de case voorhanden - om mee te roken in een café. Er wordt immers niemand gedwongen om daar aanwezig te zijn.

Indien u wordt gedwongen om in een café aanwezig te zijn waar er rook is, tegen uw wil in, raad ik aan dat je zo snel mogelijk de bevoegde autoriteiten waarschuwt in plaats van je tijd te verdoen op een internetforum.

Bobke 10 juli 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4222749)
Niemand wordt gedwongen - behalve misschien kinderen wiens ouders roken,

En die zullen nog meer rook moten slikken als vader niet meer op café kan gaan. :-(

Blue Sky 10 juli 2009 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 4222588)
Yup,
En de cafés zullen de rokers opvangen die na de maaltijd bij hen gaan nagenieten.
Iedereen tevreden zou je zo denken.

Voila, case closed! :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be