zondebok |
10 juli 2009 23:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro
(Bericht 4223479)
Traditie van holbewoners ja! Misschien kunnen we daarom de eerstvolgende keer dat iemand treurt om de teloorgang van speciesistische tradities, maar het beste verwijzen naar de tragische afschaffing van traditionele gladiatorenspelen, openbare executies, slavenhandel, kinderarbeid, vrouwenbesnijdenis of één van die andere schitterende gebruiken waarvan medemensen al zoveel respectabele millennia lang het slachtoffer worden.
|
Ik ben anders vrijwel zeker dat als men vanaf morgen terug gladiatorengevechten organiseert in Europa, daar veel volk naar zou komen zien. Een paar protestgroepjes zouden wel eens manifesteren, maar nadat die als straf naar de arena verbannen zijn, om daar hun leven te verdedigen, zou dat snel afgelopen zijn, en zeer snel razend populair worden. Waarom verkopen de meest bloederige videogames als zoete broodjes denk je ?
Beschaving is slechts een laagje vernis, dat word je alle dagen duidelijk gemaakt, als je naar het nieuws kijkt op TV.
Dit gezegd zijnde , ik ben ook tegen Spaanse ( en Franse, en Zuid Amerikaanse ) corrida's waar stieren gedood worden. De Portugese vind ik dan weer leuk : daar springen mannen in de arena, gewapend met een soort metalen krabber. Het spel is de stier een krab in de nek te geven, en dan heelhuids de arena uit te rennen. Juist om je moed te tonen. De stier mag daarna terug de weide in, gaan stoeien met de koeien.8-)
De meest walgelijke stierengevechten vinden plaats in Colombië, waar de toeschouwers zich in de tribune zat drinken, zich drogeren, en soms stomdronken het terrein opgaan om de stieren uit te dagen ( er worden meerder stieren tegelijk de arena binnenjegaagd ). Geregeld vallen daar doden en gewonden, en dan komt de ziekenwagen gewoon met flikkerlicht de arena binnengereden, terwijl de stieren nog aanwezig zijn. Echte gore , knettergekke situatie's.
|