Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Viva los Toros! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126064)

From_Vlaanderen 10 juli 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 4223556)
Aan de manier waarop mensen dieren behandelen kan je goede en slechte mensen uiteen houden...

Dus jager zijn slechte mensen.

Andro 10 juli 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4223547)
Spijtig, ik zou zelfs meer zeggen.

Ik hoop dat ze de moordende stier hebben afgemaakt. Komaan seg, we zijn hier wel over beesten bezig.

Nee, we zijn hier bezig over onschuldige dieren martelen tot vermaak van het beestachtig wezen, de mens.

Vorenus 10 juli 2009 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4223552)
Overduidelijk iemand met weinig ervaring met huisdieren, ongeacht wat je zult beweren.

U argumentatie is zeer duidelijk, nonsens.

Iemand die een rat gebruikt als veredelde baby is niet beter dan iemand die een paard gebruikt als transportmiddel.

From_Vlaanderen 10 juli 2009 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4223561)
Nee, we zijn hier bezig over onschuldige dieren martelen tot vermaak van het beestachtig wezen, de mens.

Nee, we zjin bezig over een stier die op weg naar een arena iemand doodt.

Andro 10 juli 2009 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4223568)
Nee, we zjin bezig over een stier die op weg naar een arena iemand doodt.

O, die suïcidale debiel, ja die is nog steeds hartstikke dood, hulde voor de stier!

From_Vlaanderen 10 juli 2009 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4223573)
O, die suïcidale debiel, ja die is nog steeds hartstikke dood, hulde voor de stier!

Die is normaalgezien, als ze ginder nog enige waardigheid hebben, dood.

Raf 10 juli 2009 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4223581)
Die is normaalgezien, als ze ginder nog enige waardigheid hebben, dood.

Dood zal het dier ondertussen inderdaad wel zijn. Met waardigheid heeft dat echter niets te maken. Ik hoop dat de volgende stier er nog meer kan kapotmaken voor hij zelf het onderspit moet delven.

longhorn 10 juli 2009 22:42

Dat zijn de risico's van het vak. Maar ik vraag me wel af of degenen die hier de dood van die gast bejubelen, even consequent zouden zijn bij de dood van een inbreker tijdens het beoefenen van zijn 'job' met risico's. Waarschijnlijk niet.

Raf 10 juli 2009 22:46

En toen begonnen de idiote vergelijkingen...

longhorn 10 juli 2009 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4223605)
En toen begonnen de idiote vergelijkingen...

Neen.

Zipper 10 juli 2009 22:49

http://www.cas-international.org/nl/

Raf 10 juli 2009 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4223609)
Neen.

Toch wel.

Jazeker 10 juli 2009 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4223591)
Dood zal het dier ondertussen inderdaad wel zijn. Met waardigheid heeft dat echter niets te maken. Ik hoop dat de volgende stier er nog meer kan kapotmaken voor hij zelf het onderspit moet delven.

Ja

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4223597)
Dat zijn de risico's van het vak. Maar ik vraag me wel af of degenen die hier de dood van die gast bejubelen, even consequent zouden zijn bij de dood van een inbreker tijdens het beoefenen van zijn 'job' met risico's. Waarschijnlijk niet.

Ja, enfin... als ie gewapend is.

Jeronimo 10 juli 2009 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4223560)
Dus jager zijn slechte mensen.

Mensen die jagen voor voedsel niet, mensen die voor hun plezier dieren doodschieten duidelijk wel.

zondebok 10 juli 2009 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4223301)
Meer! Meer! Meer!

Misschien eens een stier opofferen met een bomgordel om veel doden te maken zodat deze debiele traditie eindelijk eens ophoud?

Walgelijk zo te lachen met iemand zijn dood !?!

zondebok 10 juli 2009 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4223326)
:thumbsup:

Helemaal mee eens!

Ik hoop dat hij goed afgezien heeft.

Sadisme ?

Andro 10 juli 2009 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4223597)

Wat een oerdomme vergelijking! Was er een ijzeren lans, banderilla's kleurige versierde stokken, met een grote ijzeren weerhaak en een zwaard aanwezig? En last but not least, een 20 tal minuten opjagen, martelen voor publiekelijk vermaak als traditie?

Raf 10 juli 2009 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zondebok (Bericht 4223659)
Sadisme ?

Nee, karma.

Andro 10 juli 2009 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zondebok (Bericht 4223658)
Walgelijk zo te lachen met iemand zijn dood !?!

Dat raakt mijn koude kleren niet.

zondebok 10 juli 2009 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4223479)
Traditie van holbewoners ja! Misschien kunnen we daarom de eerstvolgende keer dat iemand treurt om de teloorgang van speciesistische tradities, maar het beste verwijzen naar de tragische afschaffing van traditionele gladiatorenspelen, openbare executies, slavenhandel, kinderarbeid, vrouwenbesnijdenis of één van die andere schitterende gebruiken waarvan medemensen al zoveel respectabele millennia lang het slachtoffer worden.

Ik ben anders vrijwel zeker dat als men vanaf morgen terug gladiatorengevechten organiseert in Europa, daar veel volk naar zou komen zien. Een paar protestgroepjes zouden wel eens manifesteren, maar nadat die als straf naar de arena verbannen zijn, om daar hun leven te verdedigen, zou dat snel afgelopen zijn, en zeer snel razend populair worden. Waarom verkopen de meest bloederige videogames als zoete broodjes denk je ?
Beschaving is slechts een laagje vernis, dat word je alle dagen duidelijk gemaakt, als je naar het nieuws kijkt op TV.
Dit gezegd zijnde , ik ben ook tegen Spaanse ( en Franse, en Zuid Amerikaanse ) corrida's waar stieren gedood worden. De Portugese vind ik dan weer leuk : daar springen mannen in de arena, gewapend met een soort metalen krabber. Het spel is de stier een krab in de nek te geven, en dan heelhuids de arena uit te rennen. Juist om je moed te tonen. De stier mag daarna terug de weide in, gaan stoeien met de koeien.8-)
De meest walgelijke stierengevechten vinden plaats in Colombië, waar de toeschouwers zich in de tribune zat drinken, zich drogeren, en soms stomdronken het terrein opgaan om de stieren uit te dagen ( er worden meerder stieren tegelijk de arena binnenjegaagd ). Geregeld vallen daar doden en gewonden, en dan komt de ziekenwagen gewoon met flikkerlicht de arena binnengereden, terwijl de stieren nog aanwezig zijn. Echte gore , knettergekke situatie's.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be