![]() |
Citaat:
Franstaligen leren Nederlands omdat het nuttig is en niet door het bestaan van een taalgrens ! Waarom leren WaalsBrabanders het Nederlands ? WaalsBrabant is een franstalige provincie, Nederlands cursussen zijn niet verplicht ... Dus ... Waarom ? |
Citaat:
(en geen link over het verplaatsen van "tweetaligheid van de ambtenaren" door "tweetaligheid van de diensten" ... het is niet exact hetzelfde !) |
Citaat:
En waar komt een Vlaming op de pendel naar Brussel....in een winkel. |
Citaat:
Maar wanneer gaat het kankergezwel van de terrritoriale eisen van tafel? |
Citaat:
|
"Een martino alstublieft", dat verstaat iedereen. ^^
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wanneer ? Op het moment dat BHV niet gesplist wordt ! |
Citaat:
Verkoopster : "Goeiendag, Bonjour" Klant : "Goeiendag is genoeg !". 2de Klant : "Vlaming is niet op jouw voorfront geschreven !" :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1ste kland nederlandstalig en tegen een tweetalig dienst 2de klant franstalig, tweetalig en voor een tweetalig dienst |
Citaat:
Wat zou de reactie van klanten in Waals Brabant zijn als een caissière de klanten zou begroeten met "bonjour, goeiedag" denk je ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EN dit is logisch ! |
Citaat:
Volgens mij zal er veel meer agressie zijn tov die dame in Franstalig België. Volgens mij zou die dat zelfs niet lang volhouden. Maar dat zou eens uitgetest moeten worden. Misschien geen slecht idee voor een "verborgen camera" reportage. Alleen zal die niet uitgezonden mogen worden vrees ik. |
Citaat:
Klant is koning, nee ? Uitgezonden ? In franstalig Belgie is er geen censuur |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be