Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Populairste groep van België zingt ode aan het Vaderland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127914)

roger verhiest 1 september 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4309010)
Ik heb niet gezegd dat ze moeten zwijgen. Het is hun recht om te zingen wat ze willen.

Net als ik het recht heb om te zeggen dat ik daar stenen kloten van krijg, dat de mening van Clouseau over België mij geen reet interesseert, dat ik mij bij voorbaat erger om die rotzooi om de haverklap op de radio te zullen moeten horen en dat ik ernstig twijfel aan hun bedoelingen bij het maken van zo'n single.

Ik zou liever hebben dat ze hun politieke standpunten verkondigen via een boek, een opiniestuk in de gazet of tijdens een gesprek in een politieke talkshow. Dat is makkelijker te negeren dan het gekweel dat op willekeurige tijdstippen als interruptie zal dienen van diverse radioprogramma's.

De radio heeft net als de televisie een knop : stem af op Radio 3 Klara
zeer interessante muziek van Klassiek tot Jazz en Wereldmuziek, ook buitenlandse en zelfs nederlandstalige omroepen zijn er te beluisteren
maar let op : misschien geven ze binnenkort deze groep wel op een franstalige belgische zender ????

Sammael 1 september 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4309019)
De radio heeft net als de televisie een knop : stem af op Radio 3 Klara
zeer interessante muziek van Klassiek tot Jazz en Wereldmuziek, ook buitenlandse en zelfs nederlandstalige omroepen zijn er te beluisteren
maar let op : misschien geven ze binnenkort deze groep wel op een franstalige belgische zender ????

Ik beken tot mijn scha en schande dat ik graag naar Joe fm luister (u gelieve een nummer te trekken en aan te schuiven in de rij van mensen die mij nu willen stenigen), dus de kans dat ik dat zeiknummer van Clouseau ga horen, is reëel.

Terzijde: mochten ze ooit tv's en radio's aan 5 cent 't stuk maken, ik kocht er mij direct een stuk of 100 zodat ik ze door 't raam kon smijten. Lijkt mij veel bevredigender dan gewoon op aan of uit drukken.

Everytime 1 september 2009 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4309010)
Ik heb niet gezegd dat ze moeten zwijgen. Het is hun recht om te zingen wat ze willen.

Net als ik het recht heb om te zeggen dat ik daar stenen kloten van krijg, dat de mening van Clouseau over België mij geen reet interesseert, dat ik mij bij voorbaat erger om die rotzooi om de haverklap op de radio te zullen moeten horen en dat ik ernstig twijfel aan hun bedoelingen bij het maken van zo'n single.

Ik zou liever hebben dat ze hun politieke standpunten verkondigen via een boek, een opiniestuk in de gazet of tijdens een gesprek in een politieke talkshow. Dat is makkelijker te negeren dan het gekweel dat op willekeurige tijdstippen als interruptie zal dienen van diverse radioprogramma's.

Het zal zowiezo provocatie creeëren. We hebben het toch over Clouseau, een zeer populaire groep in Vlaanderen die alle delen van de Vlaamse bevolking aantrekt...........................dus ook Vlaams-Nationalisten. Wat zullen die laatsten ervan denken? Zullen ze verbranden alles wat ze van Clouseau hebben? Wat ze hebben gemaakt, is toch geduurfd en een zekere provocatie. Maar ik hou van zo'n provocatie : in een slappe land zoals België zal zo'n single zowiezo hevige reacties - positieve of negatieve - lokken. Het zou mij niet verbazen dat al hun concerten in Sportpaleis - in het algemeen altijd uitverkocht - niet meer uitverkocht zullen zijn en dit vanwege die single.

Txiki 1 september 2009 14:19

Die mogen toch zingen wat ze willen?

vlijmscherp 1 september 2009 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4309041)

tuurlijk, totaal geen probleem mee.

Everytime 1 september 2009 14:23

Citaat:

Blijkbaar niet. Voor velen hier zijn Koen en Kris Wauters blijkbaar geen "Vlamingen" meer omdat ze niet voor het spelletje hebben gekozen.

Txiki 1 september 2009 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4309044)
tuurlijk, totaal geen probleem mee.

Net daarom. Laat ze hun ding maar doen. Wat maakt dat uit?

Zwartengeel 1 september 2009 14:26

Citaat:

Natuurlijk. Alsof België gaat staan of vallen met een plaatje. Komaan, jongens... :roll:

Txiki 1 september 2009 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4309051)
Natuurlijk. Alsof België gaat staan of vallen met een plaatje. Komaan, jongens... :roll:

Voila.

roger verhiest 1 september 2009 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4309031)
Ik beken tot mijn scha en schande dat ik graag naar Joe fm luister (u gelieve een nummer te trekken en aan te schuiven in de rij van mensen die mij nu willen stenigen), dus de kans dat ik dat zeiknummer van Clouseau ga horen, is reëel.

Terzijde: mochten ze ooit tv's en radio's aan 5 cent 't stuk maken, ik kocht er mij direct een stuk of 100 zodat ik ze door 't raam kon smijten. Lijkt mij veel bevredigender dan gewoon op aan of uit drukken.

Heeft U een beroep kunnen vinden waar U deze latente agressiviteit in kwijt kunt ? Het belgisch leger bvb...

vlijmscherp 1 september 2009 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4309045)
Blijkbaar niet. Voor velen hier zijn Koen en Kris Wauters blijkbaar geen "Vlamingen" meer omdat ze niet voor het spelletje hebben gekozen.

o jawel hoor. het zijn en blijven Vlamingen, allé, tot dat Brussel is uitgebreid natuurlijk, want ze wonen in de Vlaamse rand. dan worden het Brusselaars.

wie weet beginnen ze nog in het Frans te zingen!

Everytime 1 september 2009 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4309111)
o jawel hoor. het zijn en blijven Vlamingen, allé, tot dat Brussel is uitgebreid natuurlijk, want ze wonen in de Vlaamse rand. dan worden het Brusselaars.

wie weet beginnen ze nog in het Frans te zingen!

Et pourquoi pas?;-)

vlijmscherp 1 september 2009 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4309120)
Et pourquoi pas?;-)

nooit echt gesnapt waarom ze het niet gedaan hebben hoor. ze hebben het wel in het Engels geprobeerd, maar zonder succes, dus daarom mss....

lantjes 1 september 2009 15:10

Die Clouseaukes weten wel hoe ze in de gratie van de media moeten blijven, anders is het liedje snel uit, vraag het maar eens aan De Strangers....

Sammael 1 september 2009 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4309068)
Heeft U een beroep kunnen vinden waar U deze latente agressiviteit in kwijt kunt ? Het belgisch leger bvb...

Touché :-D

Niet bang zijn hoor. Eens ik op dreef ben, blijf ik maar ventileren en kan ik mij opjagen in bagatellen. Maar beter hier dan altijd maar een zaag spannen tegen mijn echtgenote ;-)

De Waal 1 september 2009 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4308844)
Het moet ernstig zijn als dit soort middelen worden ingezet.

Zal wel geforceerd worden langs alle denkbare media kanalen.

:roll:

De schoofzak 1 september 2009 15:26

Dat hem zingt en zegt wat ie wil.

Zelfs politieke boodschappen.

In Noord Korea, naar mijn vermoeden, zullen er ook wel zijn die zingen naar de pijpen van Kim Jong.

Daarnaast zie ik weinig 'argumenten' in zijn politieke boodschap. Nivo kleuterklas dus. Wie op bazis van zo'n liedje zijn politieke overtuiging vormt, die mag ze hebben van mij ...

Natuurlijk is het een illuzie om te veronderstellen dat een joernalist van onze zogenaamde onafhankelijke pers en zelfverklaarde vierde macht, hen eens aan de tand voelt hierover. Vinden ze vb. dat het hier zo goed gaat met de politieke besluitvorming? Moeten we terug iets sentralistischer of net niet? Zien ze een begin van oplossing voor "het land met de hoogste belastingsdruk, maar de laagste pensioenen en werkloosheidsuitkeringen"? bla bla ...

Henri1 1 september 2009 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4308885)
positief als zelfs een band als Clouseau alles uit de kast moet halen om België te redden. dat zegt genoeg over hoe dicht we bij een scheiding staan.

voor de rest vind ik het nog altijd een goede band, punt.

Gaat Clouseau splitten ? :-)

Henri1 1 september 2009 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4308905)
België staat nu duidelijk op het punt te scheiden als het regime zelfs Clouseau moet optrommelen om het land bijeen te houden.

de laatste stuiptrekkingen van een onland!

Zeg eens Shadow.

ZIjn die van Clouseau nu ook Begicisten ? ;-)

Henri1 1 september 2009 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4309035)
Het zal zowiezo provocatie creeëren. We hebben het toch over Clouseau, een zeer populaire groep in Vlaanderen die alle delen van de Vlaamse bevolking aantrekt...........................dus ook Vlaams-Nationalisten. Wat zullen die laatsten ervan denken? Zullen ze verbranden alles wat ze van Clouseau hebben? Wat ze hebben gemaakt, is toch geduurfd en een zekere provocatie. Maar ik hou van zo'n provocatie : in een slappe land zoals België zal zo'n single zowiezo hevige reacties - positieve of negatieve - lokken. Het zou mij niet verbazen dat al hun concerten in Sportpaleis - in het algemeen altijd uitverkocht - niet meer uitverkocht zullen zijn en dit vanwege die single.

Er zullen stapels CD's verbrandt worden.
Een Kristallnacht, maar van CD's i.p.v. boeken.

Als daarentegen Jef Geeraerts of Herman Brusselmans nu een pro Belgisch boek zou schrijven, dan krijgen we een herhaling van de Kristallnacht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be