roger verhiest |
2 september 2009 17:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina
(Bericht 4311750)
dan komen we ineens weer uit bij uw openingspost, want om de dialoog aan te gaan, moet Vlaanderen (als vragende partij) eerst zelf uitmaken waar het naartoe wil, dus wat we als eindresultaat willen.
en dat ne keer duidelijk en eerlijk luidop durven zeggen (en vragen aan de eigen bevolking middels een bevraging).
|
Is Vlaanderen wel de "vragende partij" ? Ik dacht dat het de franstaligen zijn die voortdurend de taalwetten in Brussel op de helling zetten en dit gewest willen uitbreiden. Onze nieuwe minister van onderwijs zei hierover reeds dat men maar eens moet voorstellen om bv. Waterloo bij het gewest Brussel te voegen
(enzovoort). Het voorstel van de franstaligen om taboeloos, maar eens alles op tafel te gooien zou ik bv. met plezier aanvaarden.
Uw vraag is eigenlijk of de vlamingen eigenlijk wel onafhankelijkheid zouden willen.. die vraag kan alleen maar middels een referendum opgelost worden tenzij men naar de laatste verkiezingsuitslag kijkt en dan merkt men volgens mij op dat een grote meerderheid wel meer bevoegdheden voor de deelstaat Vlaanderen wil, maar niet verder wenst te gaan.
Mijn persoonlijke me"ning is dat men het laatste vooirstel in het Beneluxparlement om de Benelux te hervormen als statenbond met de diverse
Belgische deelstaten aan de ene en Nederlanden Luxemburg aan de andere kant een goed pad is in de juiste richting (en daaropvolgend zal een grotere eenheid van het Laaglandse huis geen 50 jaar op zich laten wachten)
|