Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
(Bericht 4356541)
Ik schreef het toch, metteko is hetzelfde als het in Willebroek veel gebruikte meutte, oftwel prutser, onhandige klungel.
Mijn grootmoeder wist me te vertellen dat het van mouton kwam, oftewel lomp schaap.
|
Dat klopt! Ik zag je afkomst: Vilvoorde. Daar is een radio Moetoen (Mouton: gouden Vilvoordse middeleeuwse centjes met het lam gods op dacht ik)
Metteko, is bij ons hetzelfde als "pjeirefretter" denk ik, allez, het is toch voor dezelfden bedoeld :-p Niet zo-o-o pejoratief eigenlijk, dat mettekootje. Vind het zelfs een lief "woa-dje"... :-)
Citaat:
Chris Debruyne - Vilvoorde City
Hier hangt de lucht vol weemoed,
En de stank is om te snijden
Het vuil plakt tegen de
Kasseien van mijn straat
Mijn ogen tranen bloed,
Wie komt er mij bevrijden?
Dit is de ergste straf voor
Wie ooit zonden begaat
Het is Vilvoorde City
Meer bepaald in de Far West,
Ik zal je trouw beloven,
Jij ellendig nest
In de kroeg van Cuyvers Pol
Waar het zeer droevig drinken is,
Loopt het soms wel 'ns uit de hand,
Daar ik mijn meisje mis
Maar mijn lotgenoten
Kijken niet eens vies naar mij
Ze kennen het, en ze begrijpen me,
Want hier is niemand vrij
In Vilvoorde City
Ik zal je trouw beloven,
Jij ellendig nest
Ik beloof je dat ik op de dag
Dat ik hier weg kan gaan,
De gemeenste woorden roep,
Ik wens je naar de maan
Ik vervloek je zoals je nog nooit
Eerder van iemand had gehoord
En huilend zul je achter blijven,
als ik je dan vermoord
Ja ja Vilvoorde City
Dan heb ik je mooi te grazen genomen,
Jij ellendig nest
Ja, Vilvoorde City
Dan heb ik je lekker te grazen genomen
Jij ellendig nest
Mmm, Vilvoorde City, Mmm
Dan heb ik je grappig te grazen genomen,
Jij ellendig nest
Ja ja Vilvoorde City ...
|
Vilvoorde City, da's toch de stad waar die gehandicapte dame in de gemeenteraad zit? Of ze zat er toch zeker, jaaaaren. CVP en CD&V...
Vilvoorde City, da's toch de stad waar burgemeesters nieuwe bestuurspaleizen laten errecteren om daarna tegen de burger doodleuk te zeggen: we kunnen de putten in de baan niet vullen want het geld is op!
Vilvoorde City, is dat niet de stad waar dikke Lu z'n vette pens heeft gevuld? CUMULEREN CUMULEREN, WIE Z'N BEST DOET ZAL HET LEREN! (Dixit Samson et Gert)
Vilvoorde City, ist das nicht die Frontstadt, wo Wallonen und "Allach-tonen" aus der Brüsseler Gegend randalieren, oder zumindest profitieren? :-) "Ik ben De Man, die best wat steun en stem gebruiken kan... Ik ben De Man, jouw flinke, stoere Nazi-Ho-mo. Moslima's onthou het goed... Wat De Man voor je doet!"
Waar was god toen ze die drol op aarde draaiden? Zelf aan kakken waarschijnlijk. En't was een vuil bruintje dat stinkt! Bah, zo ne vieze kaka! Spetterpoep met een middenstreep! PROT PROT PROT,
Dat laatste is echt een grapje! Moet kunnen! Want Vilvoorde ruleert voor veel meer dan alleen die gore wijkjes. Problemen zijn er nu overal. Society has changed. Het is nog fine tunen geblazen, maar als ze de kinderen ginds kunnen brainwashen met Vlaams in de schooltjes, dan hebben we binnenkort een dijk van een Flandrobrus-land! Wale bute! Wale bute! :-) Moppie, flauw moppie, knor, knor!
Vilvort (zo zeggen de Walen dat) is verworden tot Vilmort! Na zes uur valt er geen bal meer te beleven. Dan gaan de Saloons en bordelen toe in "de Far West" (Da's de naam van een ECHTE wijk voor degenen die het niet kennen. Zie liedjestekst) Een ronkende naam voor een zeer saaie, sociale buurt...
Vlaams-Brabant in die regio is dood aan het gaan, maar nog lang niet verloren. 't Is het Marie-Rose Morelleke van de steden. Beetje recalcitrant, vooral veel meegemaakt en nu eindelijk tot haar jaren van verstand gekomen. Fok Vlaams Blok, punt, komma spatie. Maar geen gezwets en gelanterfant meer nu, actie! Laten we ze zichzelf helpen overstijgen! Allochtoontjes leer Vlaams en verander uw leven! We are your friends! We have the cash, the Walloons are white trash! You want chicas and flash? Choose life, choose Flanders!