Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Einde Lijst Dedecker? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129257)

Henri1 5 oktober 2009 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4372298)
Je schreef toch zelf dat de stemmen terug naar de VLD gingen vloeien?

http://forum.politics.be/showpost.ph...75&postcount=2

Waar het gros vandaag komt/kwam.

Henri1 5 oktober 2009 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat (Bericht 4372437)
Niet alle mensen die op het Vlaams Belang stemmen, doen dat louter omdat die partij Vlaams nationalistisch is.

Juist daarom zijn ze nu op hun retour.

Henri1 5 oktober 2009 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4372492)
De LDD wil ofwel een confederaal Belgie, ofwel een onafhankelijk Vlaanderen. Dat lijkt mij toch een nationalistisch standpunt.

LDD is de minst extreme in het Vlaamse rijtje.

Thomas VDB 5 oktober 2009 16:53

Oh nee, nu is Jurgen Verstrepen alweer werkloos :-D:-D:-D

(Die lul verdient niet beter)

Henri1 5 oktober 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB (Bericht 4372554)
Oh nee, nu is Jurgen Verstrepen alweer werkloos :-D:-D:-D

(Die lul verdient niet beter)

Afwachten.
Volgens mij is Jean-Marie nog niet uitgezongen.

globalmedia 5 oktober 2009 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372564)
Afwachten.
Volgens mij is Jean-Marie nog niet uitgezongen.

maar er zal wel een schoonheidsoperatie oftwel reorganisatie plaatsvinden in de partij:-D

Henri1 5 oktober 2009 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4372567)
maar er zal wel een schoonheidsoperatie oftwel reorganisatie plaatsvinden in de partij:-D

Alles kan beter hé. :lol:

Jan Rap en z'n maat 5 oktober 2009 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372549)
Juist daarom zijn ze nu op hun retour.

Wat ik bedoelde was: juist daarom is het mogelijk dat ex-LDD kiezers wél op het Vlaams Belang zullen stemmen bij een volgende verkiezing, omwille van hun vreemdelingenstandpunt bijvoorbeeld.

Henri1 5 oktober 2009 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat (Bericht 4372574)
Wat ik bedoelde was: juist daarom is het mogelijk dat ex-LDD kiezers wél op het Vlaams Belang zullen stemmen bij een volgende verkiezing, omwille van hun vreemdelingenstandpunt bijvoorbeeld.

Ik denk dat het VB passé is.

De laatste twee verkiezingen bevestigen die trent.

Zwartengeel 5 oktober 2009 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372579)

Volgens de laatste peiling van La Libre gaan ze weer wat omhoog.

Jazeker 5 oktober 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 4371777)
Vooral moeilijk wanneer die ene persoon als een dictator alle beslissingen neemt. Er zit genoeg potentieel in heel wat andere mensen binnen LDD, maar ze krijgen gewoon de kans niet om zich ook te profileren. Het is steeds Jean-Marie die op het voorplan staat.

Wat verwacht je anders van die man? Mocht je het nog niet van NASA hebben gehoord, maar JMDD's ego heeft net Jupiter opgeslokt.

Nu ja, er zullen waarschijnlijk een hoop idealistische figuren rondlopen bij LDD, maar ik schat merendeel van hen in als malcontenten die hoopten te surfen op de door de media voorspelde golf van stemmen terwijl de N-VA 5% werd toegedicht. En dan gaat de wind liggen en blijkt LDD wel (moet ik nageven) een partij die de kiesgrens haalt maar evenzeer moet toegeven dat ze hadden gehoopt om alle kiezers weg te kapen. Hoezeer is dat anders uitgedraaid door het charisma van Bart De Wever.

Jazeker 5 oktober 2009 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4372231)
Dedeckerianen zijn geen mensen.

Stop met dat soort van "mijn USSR soldatenpet is groter dan de jouwe" denken.

farak 5 oktober 2009 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4371744)
Wanneer LDD vooruitgang boekt kan de vreugde niet op want dan zijn ze stemmen aan het afnemen van het VB. Wanneer ze lijken op te houden met bestaan zijn het allemaal stemmen van de VLD die terug zouden gaan.

:rofl:

Jazeker 5 oktober 2009 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4372410)
Zeg niet dat LDD een brug tever is ?

LDD is een vehikel voor JMDD. Erg vergelijkbaar met doch minder succesvol dan LPF in Nederland.

Savatage 5 oktober 2009 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372579)

Het woord is trend, niet trent. En je kan trouwens niet eens spreken van een trend, twee verkiezingen zijn daar niet genoeg voor.

Henri1 5 oktober 2009 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4372651)
Het woord is trend, niet trent. En je kan trouwens niet eens spreken van een trend, twee verkiezingen zijn daar niet genoeg voor.

Bereidt U maar voor op bittere pillen als U VB aanhanger bent.

Luddo 5 oktober 2009 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372660)
Bereidt U maar voor op bittere pillen als U VB aanhanger bent.

Dé grote revelatie van de volgende verkiezingen zal de lijst BUB zijn die met bijna volstrekte zekerheid haar stemmenaantal zal verdubbelen!

Den Ardennees 5 oktober 2009 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4371724)
En naar het VB, niet te vergeten. Die laatsten zijn heel wat kiesvee kwijtgeraakt aan Lijst DeDroplul. Ik denk dat het einde van Lijst DeDrekker dus vooral winst gaat opleveren voor De Wenkbrauw.

En dat einde stond in de sterren geschreven van bij het oprichten ervan.

is er hier iemand over verwonderd eigenlijk?

Garry 5 oktober 2009 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372285)
Ik ben ondertussen tot de vaststelling gekomen dat LDD niet Vlaams Nationalistisch is.

Naar het Belang en N-VA gaan die stemmen dus zeker niet gaan.

Gij bent ondertussen tot die vaststelling gekomen en al die ander kiekens die op LDD gestemd hebben zijn in tussen misschien ook tot die vaststelling gekomen maar waren ze al tot die vaststelling gekomen vóór de verkiezingen? Vergeet niet dat JMDD reeds lang daar voor heeft staan verkondigen dat hij er geen probleem van maakte om het cordon te doorbreken.

Dus, als op de dag van de verkiezingen door jullie in het vuistje gelachen werd omdat het VB stemmen verloor aan LDD dan zij die stemmen ook nu nog stemmen die van het VB gekomen zijn he.

Maar mij niet gelaten hoor. Eender hoe zijn het proteststemmen, stemmen die globaal genomen zeker niet naar eender welke linkse partij zullen gaan. Het zijn dan misschien wel kiekens geweest die zich hebben laten bedotten maar zo stom dat ze nu naar links zouden verschuiven zijn ze denkelijk nu ook weer niet.

Garry 5 oktober 2009 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4372552)
LDD is de minst extreme in het Vlaamse rijtje.

Alleen heb je hier een extreme nodig om wat te veranderen. Dat zie je nu wel duidelijk aan het NVA. Die zijn ook niets extreem en kijk, ze zijn aan zet, en wat gebeurt er? Rien de knots.;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be