| Lysander |
15 oktober 2009 13:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom
(Bericht 4391589)
Kijk, als liberaal ben je simpelweg niet van staat om te begrijpen wat ik bedoel. Mijn raad is: lees wat niet-liberale literatuur en kan kunnen we nog eens praten.
|
Je gaat er toch mee akkoord dat de discussie fluor/geen fluor wetenschappelijk een ingewikkelde materie is. Er zijn verschillende onderzoeken en sommige spreken elkaar tegen. Je moet niet alleen het korte termijn effect van fluor weten, ook het lange termijn effect op milieu en lichaam en eventuele onverwachte reacties. Dat is toch niet zo simpel.
Om hier in een juiste beslissing te maken moet je toch wel rationeel zijn, niet?
Maar jij acht jezelf (of een politieker) niet enkel rationeel genoeg om die beslissing te maken voor jezelf, je acht jezelf rationeel genoeg om die beslissing te maken voor een hele natie. Jij bent zo rationeel dat je onmogelijk fout kan zijn, dat je onmogelijk een beslissing kan maken die niet slecht kan zijn voor het algemeen welzijn. Als je rationeel moet zijn om een goede beslissing voor jezelf te nemen ivm fluor, dan moet je toch wel superrationeel zijn om deze beslissing te nemen voor een hele natie.
Dus ik snap niet hoe je mij kan verwijten dat ik veronderstel van de mens dat hij rationeel is (wat ik helemaal niet doe trouwens), terwijl jij veronderstelt van de mens dat hij superrationeel is. Je mag mij altijd aantonen hoe je verwacht van een politieker dat hij een goede beslissing neemt ivm fluor, zonder dat hij rationeel is. Maar dat kan je niet. Wat je wel kan is de persoon van je tegenstander bestrijden, maar niet zijn argumenten.
|