Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
(Bericht 4508387)
Beste N-SA, je maakt het me erg gemakkelijk!
1) je verwijt ons 'gebrek aan nuancering' maar dan zeg je van je eigen botte en wilde uitspraak:
2) dit was bij wijze van spreken
|
Je kan moeilijk gaan ontkennen dat het VB zich vooral op anti-islam zaken is gaan concentreren. Uw partijvoorzitter ging er zelfs de aanwezigheid in Afghanistan voor goedpraten, 14 dagen nadat hij op de Ijzerwake 'Nooit meer oorlog' stond te prevelen.
Citaat:
3) jij wil dus alle vreemdelingen uitwijzen en niet meer werken voor vreemde bazen!!??!?
Dit is totaal onmogelijk en onwenselijk.
Moest jou 'ideaal' verwezelijkt worden dan wordt Vlaanderen een woestijn: economisch en cultureel.
Stel je even voor: alle vreemde bazen het land uit. Eén van de grootste chemische complexen van de wereld nl in Antwerpen verdwijnt. Hetzelfde met onze autonijverheid, met de farmaceutische nijverheid enz. De grootwarenhuizen moeten er natuurlijk ook aan geloven;
Ik denk dat je niet goed weet wat je vertelt.
|
Ja, ja en nog eens JA! Grenzen aan internationaal kapitalisme, multinationals weg of nationaliseren, economie doen krimpen, streven naar zo maximaal mogelijke autarchie op niveau van de lage landen en nadien op Europees niveau. Inperkingen van de handelseconomie naar Angelsaksisch model ten voordele van een continetale industriële economie, enz...
Dit is perfect mogelijk. U stelt het voor alsof dat niet kan, alsof het onrealistisch is, alsof het ongewenst is. Ondertussen denken heel wat Opel-arbeiders daar al anders over. We moeten MINDER buitenlandse invetseerders naar hier halen en de activiteiten van de reeds aanwezige (en ja, dat zijn er veel) stelselmatig gaan overnemen.
Uw partij daarentegen verkoopt internationalistische praat aan de lopende band. Om toch maar realistisch te zijn, om toch maar aanvaardbaar te worden voor het regime heeft het VB een zeer liberaal economisch programma aangenomen, dat op diverse vlakken in tegenspraak is met een nationalistische visie.
Citaat:
Ik heb zowat overal ter wereld gewerkt, in dienst van een Amerikaans bedrijf, het was me een voorrecht voor die 'vreemde' bazen te werken. Ik heb ze dan ook nooit als 'vreemde' bazen beschouwd.
|
Dat is dan uw mening. Ik wens in de eerste plaats veel Vlaamse en Nederlandse bedrijven in onze contreien met bazen van eigen volk die medebeheer van werknemers van het eigen volk moeten aanvaarden.
Als ik me niet vergis hebt u een mooie functie als ingenieur gehad, veel kunnen reizen voor het bedrijf, enz... Denkt u dat een gemiddelde Vlaming die aan de lopende band staat in Daikin, in Rogers, bij GM, bij Spicer,... of de hamburgers uit het vet mag halen bij McDo er ook zo over denkt? Neen! Ik heb al met diverse mensen van het VB over economie gesproken, en het is ontstellend te horen dat men telkens met wereldvreemde verhalen afkomt omdat men ofwel zelf niet gewerkt heeft in de privé of omdat men dit wel doet/deed maar daar inhoudelijk zeer mooie, vetbetaalde functies in uitoefende. Toen het over KMO's ging (en dat sociaal overleg daar volgens die VB'ers niet nodig was), heb ik hen vierkant uitgelachen. Ik werkte toen overigens zelf voor een KMO die ondertussen door een MNO is overgenomen.
Citaat:
Ik meen dat er bij N-SA nog veel werk op de plank is voor een ideoloog-economist om een min of meer realitisch alternatief uit te werken dat je huidige lachwekkende wereldvreemde constructie van de kaart veegt.
|
Grappig dat een VB'er zoiets meent te kunnen vertellen.
Citaat:
Goede moed, het is niet nodig te hopen om te ondernemen...
|
Inderdaad. Wij kennen de wanhoop van het aan de macht willen komen maar er niet aangeraken niet.