Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   In Knack: J.De Ceulaer over Filip Dewinter! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133030)

fonne 24 december 2009 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4507168)
Wie in het openbaar over "waarden" praat, zou dat op zijn minst in zijn privéleven mogen naleven.

Ze zijn toch alletwee van eigen volk? Wat is er in conflict met de waarden die Vanhecke preekt?

Henri1 24 december 2009 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4507827)
Nee, het gif van de inkt in de pennen waarmee HUMO wordt geschreven is zo straf, dat verbranden van de HUMO een ontoelaatbare luchtvervuiling zou veroorzaken. HUMO hoort bij het Klein Gevaarlijk Afval.

Dat dacht ik al.
Realistisch plurealisme is niet aan U besteed.

luc broes 24 december 2009 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4507929)
Dat dacht ik al.
Realistisch plurealisme is niet aan U besteed.

Wat zou dat nu weer zijn?

guido 007 24 december 2009 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4505639)
Knack?

Hebben die Marie Rose Morel ook als es zeer gortig erdoor getrokken?

Ph. Muyters van de N-VA ook, toen was het waarheid, nu het over één van hen gaat......

N-SA 25 december 2009 00:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 4507816)
Mag de heer Broes erop wijzen dat hij niet goed weet waarom hij de eer heeft een stereotype VB-er te zijn in dit verband!!??

Jullie leggen steeds weer hetzelfde afgezaagde plaatje op. Zagen over de islam met een ontstellend gebrek aan nuancering.

Citaat:

Waar zou ik ooit gezegd hebben: alles en iedereen die slecht is, is islam!
Dat was bij wijze van spreken... :roll:

Citaat:

Ik heb meermaals gezegd dat ik persoonlijk vriendelijke achtenswaardige moslims ken oa een familie uit Tchechenië.

Je zegt zelf dat It, P en SP het voordeel hebben Europeanen te zijn en een minder grote culturele kloof te moeten ervaren.
Moslims hebben dat voordeel dus niet en ervaren dus groter problemen.

Akkoord dat de Westerse multiculturele samenleving het probleem is, en dat probleem is dus groter als er een grotere kloof is.

Je spreekt ook jezelf tegen: je beweert dat It, P en SP evengoed slachtoffer zijn geweest. Hoewel je zegt dat zij het voordeel hebben dat de kloof kleiner is. Ze zijn dus enkel mogelijk een beetje slachtoffer geweest.

Ik denk ook dat gelijkwaar ter wereld immigranten het moeilijk hebben als ze plots in een totaal ander milieu terecht komen. Dat is jammer, maar onvermijdelijk. wie immigreert moet dat erbijnemen of thuisblijven

Je ander bespiegelingen raken kant noch wal en laat ik voor jou rekening want je draaft wel een beetje door.
Het probleem is dat de westerse liberale multiculturele maatschappij hét centrale probleem is en dat het VB meent deze te moeten verdedigen tegenover "de islam". Het probleem is dat het VB steeds weer lult over assimilatie en zich aanpassen of opkrassen terwijl men niet tot de kern van de zaak komt: remigratiepolitiek, volstrekte afwijzing van immigratie, en bijgevolg ook kapitalismekritiek. Want het liberaal-kapitalisme aanvaarden -zoals het VB doet- terwijl je immigratie wil aanklagen is gewoon onzinnig.

Vreemdelingen moeten zich NIET aanpassen, ze moeten hun eigen cultuur behouden én terugkeren naar het land van herkomst. Enkel kleine groepen vreemdelingen die tot de zelfde beschavingsgemeenschap (de Europese dus)behoren, kunnen enigszins over lange periode in een gemeenschap opgenomen worden. Dat wil het VB blijkbaar niet (meer), het wil zelfs allochtoon ondernemerschap aanmoedigen, en dus in een ultrakapitalistische omgeving Vlamingen laten werken voor vreemde bazen op Vlaams grondgebied (ik verwijs naar de reactie van VB'er Schoofs in het Belang van Limburg)!

luc broes 25 december 2009 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-SA (Bericht 4508190)
1)Jullie leggen steeds weer hetzelfde afgezaagde plaatje op. Zagen over de islam met een ontstellend gebrek aan nuancering.

2)Dat was bij wijze van spreken... :roll:

3) Het probleem is dat de westerse liberale multiculturele maatschappij hét centrale probleem is en dat het VB meent deze te moeten verdedigen tegenover "de islam". Het probleem is dat het VB steeds weer lult over assimilatie en zich aanpassen of opkrassen terwijl men niet tot de kern van de zaak komt: remigratiepolitiek, volstrekte afwijzing van immigratie, en bijgevolg ook kapitalismekritiek. Want het liberaal-kapitalisme aanvaarden -zoals het VB doet- terwijl je immigratie wil aanklagen is gewoon onzinnig.

Vreemdelingen moeten zich NIET aanpassen, ze moeten hun eigen cultuur behouden én terugkeren naar het land van herkomst. Enkel kleine groepen vreemdelingen die tot de zelfde beschavingsgemeenschap (de Europese dus)behoren, kunnen enigszins over lange periode in een gemeenschap opgenomen worden. Dat wil het VB blijkbaar niet (meer), het wil zelfs allochtoon ondernemerschap aanmoedigen, en dus in een ultrakapitalistische omgeving Vlamingen laten werken voor vreemde bazen op Vlaams grondgebied (ik verwijs naar de reactie van VB'er Schoofs in het Belang van Limburg)!

Beste N-SA, je maakt het me erg gemakkelijk!

1) je verwijt ons 'gebrek aan nuancering' maar dan zeg je van je eigen botte en wilde uitspraak:

2) dit was bij wijze van spreken

3) jij wil dus alle vreemdelingen uitwijzen en niet meer werken voor vreemde bazen!!??!?
Dit is totaal onmogelijk en onwenselijk.
Moest jou 'ideaal' verwezelijkt worden dan wordt Vlaanderen een woestijn: economisch en cultureel.
Stel je even voor: alle vreemde bazen het land uit. Eén van de grootste chemische complexen van de wereld nl in Antwerpen verdwijnt. Hetzelfde met onze autonijverheid, met de farmaceutische nijverheid enz. De grootwarenhuizen moeten er natuurlijk ook aan geloven;
Ik denk dat je niet goed weet wat je vertelt.
Ik heb zowat overal ter wereld gewerkt, in dienst van een Amerikaans bedrijf, het was me een voorrecht voor die 'vreemde' bazen te werken. Ik heb ze dan ook nooit als 'vreemde' bazen beschouwd.

Ik meen dat er bij N-SA nog veel werk op de plank is voor een ideoloog-economist om een min of meer realitisch alternatief uit te werken dat je huidige lachwekkende wereldvreemde constructie van de kaart veegt.

Goede moed, het is niet nodig te hopen om te ondernemen...

luc broes 25 december 2009 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 4507653)
Eigenlijk heb je gelijk...
De eerste Italiaanse, Poolse, Griekse migranten werden niet zomaar 'opgenomen', ze werden samengehoopt in cités, mochten geen cafés binnen. Het waren tweederangsburgers.
Ook in Wallonië zag papa indertijd dochterlief niet graag thuiskomen met een Macaroni.

'Ze werden samengehoopt' zoals de Marokkanen zelf liever 'samengehoopt worden' in Borgehout, de zwarten in Matonge, Turken bij voorkeur ergens in Gent.
Toch wel een schande hé!

Een huwelijkspartner komt bij gelijkwelke bevolkingsgroep bij voorkeur uit het eigen volk. Onze Turken en Marokkanen halen meestal hun partner in het moederland.

Als wij zoiets doen is dat discriminatie en racisme.

Oei! Anderen doen het ook en dan is alles in orde. We mogen trouwens geen opmerkingen maken over vreemde culturen want d�*t is discriminatie en racisme. :-)

guido 007 25 december 2009 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 4508399)
'Ze werden samengehoopt' zoals de Marokkanen zelf liever 'samengehoopt worden' in Borgehout, de zwarten in Matonge, Turken bij voorkeur ergens in Gent.
Toch wel een schande hé!

Een huwelijkspartner komt bij gelijkwelke bevolkingsgroep bij voorkeur uit het eigen volk. Onze Turken en Marokkanen halen meestal hun partner in het moederland.

Als wij zoiets doen is dat discriminatie en racisme.

Oei! Anderen doen het ook en dan is alles in orde. We mogen trouwens geen opmerkingen maken over vreemde culturen want d�*t is discriminatie en racisme. :-)

Er is toch een verschil met de migranten van vroeger of de migranten van nu.

De migranten van vroeger werden in platen barakken ondergebracht. De mensen mochten alleen het werk uitvoeren waarvoor ze naar hier gehaald werden. Ze mochten geen ander werk zoeken en mochten geen handel drijven.

Another Jack 25 december 2009 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4507868)
Ze zijn toch alletwee van eigen volk? Wat is er in conflict met de waarden die Vanhecke preekt?

is overspel dan een traditionele Westerse waarde?

luc broes 25 december 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4508403)

De mensen mochten alleen het werk uitvoeren waarvoor ze naar hier gehaald werden. Ze mochten geen ander werk zoeken en mochten geen handel drijven.

Dat is juist. Dat was een eis van de vakbonden!

N-SA 25 december 2009 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 4508387)
Beste N-SA, je maakt het me erg gemakkelijk!

1) je verwijt ons 'gebrek aan nuancering' maar dan zeg je van je eigen botte en wilde uitspraak:

2) dit was bij wijze van spreken

Je kan moeilijk gaan ontkennen dat het VB zich vooral op anti-islam zaken is gaan concentreren. Uw partijvoorzitter ging er zelfs de aanwezigheid in Afghanistan voor goedpraten, 14 dagen nadat hij op de Ijzerwake 'Nooit meer oorlog' stond te prevelen.

Citaat:

3) jij wil dus alle vreemdelingen uitwijzen en niet meer werken voor vreemde bazen!!??!?
Dit is totaal onmogelijk en onwenselijk.
Moest jou 'ideaal' verwezelijkt worden dan wordt Vlaanderen een woestijn: economisch en cultureel.
Stel je even voor: alle vreemde bazen het land uit. Eén van de grootste chemische complexen van de wereld nl in Antwerpen verdwijnt. Hetzelfde met onze autonijverheid, met de farmaceutische nijverheid enz. De grootwarenhuizen moeten er natuurlijk ook aan geloven;
Ik denk dat je niet goed weet wat je vertelt.
Ja, ja en nog eens JA! Grenzen aan internationaal kapitalisme, multinationals weg of nationaliseren, economie doen krimpen, streven naar zo maximaal mogelijke autarchie op niveau van de lage landen en nadien op Europees niveau. Inperkingen van de handelseconomie naar Angelsaksisch model ten voordele van een continetale industriële economie, enz...
Dit is perfect mogelijk. U stelt het voor alsof dat niet kan, alsof het onrealistisch is, alsof het ongewenst is. Ondertussen denken heel wat Opel-arbeiders daar al anders over. We moeten MINDER buitenlandse invetseerders naar hier halen en de activiteiten van de reeds aanwezige (en ja, dat zijn er veel) stelselmatig gaan overnemen.

Uw partij daarentegen verkoopt internationalistische praat aan de lopende band. Om toch maar realistisch te zijn, om toch maar aanvaardbaar te worden voor het regime heeft het VB een zeer liberaal economisch programma aangenomen, dat op diverse vlakken in tegenspraak is met een nationalistische visie.

Citaat:

Ik heb zowat overal ter wereld gewerkt, in dienst van een Amerikaans bedrijf, het was me een voorrecht voor die 'vreemde' bazen te werken. Ik heb ze dan ook nooit als 'vreemde' bazen beschouwd.
Dat is dan uw mening. Ik wens in de eerste plaats veel Vlaamse en Nederlandse bedrijven in onze contreien met bazen van eigen volk die medebeheer van werknemers van het eigen volk moeten aanvaarden.
Als ik me niet vergis hebt u een mooie functie als ingenieur gehad, veel kunnen reizen voor het bedrijf, enz... Denkt u dat een gemiddelde Vlaming die aan de lopende band staat in Daikin, in Rogers, bij GM, bij Spicer,... of de hamburgers uit het vet mag halen bij McDo er ook zo over denkt? Neen! Ik heb al met diverse mensen van het VB over economie gesproken, en het is ontstellend te horen dat men telkens met wereldvreemde verhalen afkomt omdat men ofwel zelf niet gewerkt heeft in de privé of omdat men dit wel doet/deed maar daar inhoudelijk zeer mooie, vetbetaalde functies in uitoefende. Toen het over KMO's ging (en dat sociaal overleg daar volgens die VB'ers niet nodig was), heb ik hen vierkant uitgelachen. Ik werkte toen overigens zelf voor een KMO die ondertussen door een MNO is overgenomen.

Citaat:

Ik meen dat er bij N-SA nog veel werk op de plank is voor een ideoloog-economist om een min of meer realitisch alternatief uit te werken dat je huidige lachwekkende wereldvreemde constructie van de kaart veegt.
Grappig dat een VB'er zoiets meent te kunnen vertellen.

Citaat:

Goede moed, het is niet nodig te hopen om te ondernemen...
Inderdaad. Wij kennen de wanhoop van het aan de macht willen komen maar er niet aangeraken niet.

Jazeker 25 december 2009 12:57

Joël de Ceulaer :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be