Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer
(Bericht 4508204)
Ik vind de attitude van dit kind alles behalve.
Nu verschijnt dit in het nieuws:
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091224_015
Dus met andere woorden: omdat ze in Nederland haar zin niet krijgt, trekt ze er maar uit weg. [Sarcasme]Wat een gemene mensen zijn dat toch daar in Nederland. Hoe durven ze een kind van 14 niet onvoorwaardelijk geven, alles wat ze maar hebben wil, onafhankelijk van complexiteit of afmeting, verdienen of niet verdienen.[/Sarcasme]
Verwend nest als je het mij vraagt. Feit dat ze in een depressie raakt en gelooft dat iedereen tegen haar is, wat zegt dat over haar verwachtingen naar de wereld toe? Dat de wereld enkel bestaat om haar te dienen.
En nu is haar bubbeltje gebarsten en komen er traantjes aan te pas. "Boehoehoe ik krijg niet wat ik wil."
En dan zouden wij dat erg moeten vinden? HAH!
|
Zo'n 20 jaar geleden vond men het nog heel normaal dat kinderen van 14de stopte met school en zware arbeid in bedrijven gingen uitvoeren. Zo'n 40 jaar geleden mocht men zelfs op zijn 12de gaan werken, na de basisschool. En toen was men pas op zijn 25ste meerderjarig en werd men pas op zijn 25ste als volwassen beschouwd door wet en samenleving.
Nu lopen er kinderen van 5jaar dag en nacht op straat omdat de ouders zijn gaan werken, fitnessen, ontspannen, op café zitten, enz...
Laura wil er naar streven het wereldrecord van jongste solozeiler rond de wereld te behalen. Dit record staat nu op 17 jaar en wordt op dit ogenblik verbetert door een 16jarige.
Om dit record dus te kunnen verbeteren moet Laura NU op haar 14de kunnen vertrekken.
Als de maatschappij niet gediend is met het feit dat jongeren steeds vroeger beginnen aan een dergelijke recordverbetering, wel dan moet men niet de jongeren aanvallen en verhinderen dit record naar een jongere leeftijd te brengen, maar dit record uit de lijst halen.
Laura Dekkers beschikt trouwens over alle nodige attesten en brevetten om die solozeiltocht te mogen maken. Ze beschikt zelfs over de nodige attesten en brevetten om toeristen rond te varen op alle Europese en Noord-Amerikaanse wateren. Een totaal pakket dat haar zelfs recht geeft op een masterdiploma binnen de scheepvaart en haar toe laat om als wachtoverste van een koopvaardijschip te laten varen.
Of ze de wereld aan kan is een andere vraag, maar ook een vrouw van 30 kan verkracht en vermoord worden.
Jeugdzorg is trouwens reeds terug gefloten door de rechtbanken.
Zij zijn ver buiten hun bevoegdheden gegaan en hadden de reis zelf NOOIT mogen verhinderen. Ze hadden enkel aan de rechtbanken mogen vragen of zij wel over de nodige bekwaamheid beschikt.
Laura mag van de rechters trouwens haar soloreis aanvangen deze zomer en een poging doen om het record binnen te halen.
En hoewel jeugdzorg nog steeds de mogelijkheid had op hier tegen in beroep te gaan, deden ze dit niet, want het gevaar bestond immers dat zij door de rechtbanken zelf totaal buiten spel zouden gezet worden in de toekomst bij dergelijke gevallen en in hun bevoegdheden zouden ingeperkt worden wegens onbekwaam en vooringenomenheid.