Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hij was maar een neger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133084)

bgf324 25 december 2009 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4508688)
Ja, gooi er maar een clichee tegenaan. Man man man, als ge mij ooit tegenkomt in het echte leven, blijf dan maar ver uit mijn buurt. Je bent gewaarschuwd.

Mijn reactie betrof uw onnozel nietszeggend gelach. Niet het lied als dusdanig. Het is uw onnozel gedoe dat ik beu ben.

Ik ben helemaal geen racist, en dit is ook niet gepost uit racistisch/propagandistische overwegingen.
Ik kreeg het zelf te zien op een ander forum (nee, geen Stormfront, maar WJNH :evil: ) en aangezien ik het relatief grappig vond dat zoiets 40 jaar geleden nog kon plaatste ik het hier eens aangezien K&K toch geen sense maakt. :cheer:

Is da nu echt nodig om hier zoveel commotie rond te maken? Een dik viswijf uit de jaren 60 die een liedje zingt met het woord 'neger' in.

Ik heb soms echt een hekel aan dat politiek-correct gedoe altijd. Precies alsof dit de broeihaart van het racisme is, een dom liedje van een dom wijf.

IronChef 25 december 2009 15:48

Wat kan dan nu niet meer?

Sus Iratus 25 december 2009 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4508823)
Was jij maar eens een neger of ander allochtoon gedurende een weekje dan zou je 't misschien begrijpen.

Afgezien van wat irritante Marokkaanse reljongeren heb ik nooit ergens last van gehad in al die jaren dat ik rond eind november, begin december een weekje neger was.

Jedd 25 december 2009 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4508831)
Wat kan dan nu niet meer?

beroemd worden als zangeres als ge dik zijt.

Beth Dito is de uitzondering die de regel bevestigd.

bgf324 25 december 2009 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4508836)

En Suzan Boyle :-o

IronChef 25 december 2009 15:56

Citaat:

Dat is tegenwoordig een pak lastiger geworden, dat klopt.

Jedd 25 december 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4508838)

dat is geen zangeres, dat is een fenomeen

IronChef 25 december 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4508838)

Dat is toch geen negeres he?

bgf324 25 december 2009 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4508844)
Dat is toch geen negeres he?

Citaat:

Staat nie bij da het een zwarte moet zijn. Zangeres zonder naam was ook geen zwarte.

IronChef 25 december 2009 16:00

Mijn vraag was niet gerelateerd aan Jedd zijn opmerking.

Txiki 25 december 2009 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4508828)
Ik ben helemaal geen racist, en dit is ook niet gepost uit racistisch/propagandistische overwegingen.
Ik kreeg het zelf te zien op een ander forum (nee, geen Stormfront, maar WJNH :evil: ) en aangezien ik het relatief grappig vond dat zoiets 40 jaar geleden nog kon plaatste ik het hier eens aangezien K&K toch geen sense maakt. :cheer:

Is da nu echt nodig om hier zoveel commotie rond te maken? Een dik viswijf uit de jaren 60 die een liedje zingt met het woord 'neger' in.

Ik heb soms echt een hekel aan dat politiek-correct gedoe altijd. Precies alsof dit de broeihaart van het racisme is, een dom liedje van een dom wijf.

Gepost door een domme forummer.

bgf324 25 december 2009 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4508853)
Gepost door een domme forummer.

Leg dan eens deftig uit wat er u dan wel stoort

IronChef 25 december 2009 16:01

Er is hier niemand die een probleem heeft met het woord neger.

Althans, dat hoop ik toch.

Txiki 25 december 2009 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 4508854)
Leg dan eens deftig uit wat er u dan wel stoort

Ach laat het zijn. Zand erover. Ge zou het toch niet snappen.

Jedd 25 december 2009 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4508855)
Er is hier niemand die een probleem heeft met het woord neger.

Althans, dat hoop ik toch.

dat nummer was in de jaren zestig al controversieel omwille van het gebruik van het woord neger.
De zangeres zonder naam wou het echter het persé wou uitbrengen, het compromis was dat er een B-kantje van werd gemaakt.

IronChef 25 december 2009 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4508976)
dat nummer was in de jaren zestig al controversieel omwille van het gebruik van het woord neger.
De zangeres zonder naam wou het echter het persé wou uitbrengen, het compromis was dat er een B-kantje van werd gemaakt.

Ah, echt? Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat mensen aanstoot nemen aan het woord neger. Behalve dan enkele personen die sowieso al ongelooflijke politiek correcte regelneukers waren.

Ik dacht dat de commotie vooral kwam van mensen die te achterlijk waren om de dubbele bodem van enkele stukken uit de tekst te begrijpen?

Jedd 25 december 2009 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4508988)
Ah, echt? Ik heb eigenlijk nog nooit gemerkt dat mensen aanstoot nemen aan het woord neger. Behalve dan enkele personen die sowieso al ongelooflijke politiek correcte regelneukers waren.

hangt er vanaf waar je woont vermoed ik
in Antwerpen-stad is het "normaal" om een zwarte een neger te noemen, maar ik heb al gemerkt dat eens je Antwerpen verlaat mensen je geshockeerd durven aankijken als je het woord gebruikt. Ook al zit er niks racistisch achter het gebruik van het woord, toch wordt het buiten 't Stad zo aangevoeld.

Citaat:

Ik dacht dat de commotie vooral kwam van mensen die te achterlijk waren om de dubbele bodem van enkele stukken uit de tekst te begrijpen?
dat ook natuurlijk

IronChef 25 december 2009 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4508998)
hangt er vanaf waar je woont vermoed ik
in Antwerpen-stad is het "normaal" om een zwarte een neger te noemen, maar ik heb al gemerkt dat eens je Antwerpen verlaat mensen je geshockeerd durven aankijken als je het woord gebruikt. Ook al zit er niks racistisch achter het gebruik van het woord, toch wordt het buiten 't Stad zo aangevoeld.

Ah, dat lijkt mij een zeer logische verklaring. Ik woon inderdaad in Antwerpen.

Sus Iratus 25 december 2009 17:50

Neger is een gewone neutrale term. Het zou anders geweest zijn als het over nikkers, roetmoppen, kaffers, kleurlingen, desi boutersen, zwarten, teerpalen, swapi's, sambo's, blauwen, zwarten, makakken, kanakken, katoenplukkers en weet ik wat voor andere benamingen nog meer, zou zijn gegaan.

bgf324 25 december 2009 17:54

Hier in de streek gebruiken ze meestal 'makak'. Het woordt neger wordt haast niet gebruikt.
Das dan wel nog ff ietsje shockerender. Maar hier (Oost-Vlaamse boerenbuiten) wordt het als normaal aanzien.

Hangt er gewoon vanaf wat ge gewoon zijt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be