![]() |
Citaat:
Ik kreeg het zelf te zien op een ander forum (nee, geen Stormfront, maar WJNH :evil: ) en aangezien ik het relatief grappig vond dat zoiets 40 jaar geleden nog kon plaatste ik het hier eens aangezien K&K toch geen sense maakt. :cheer: Is da nu echt nodig om hier zoveel commotie rond te maken? Een dik viswijf uit de jaren 60 die een liedje zingt met het woord 'neger' in. Ik heb soms echt een hekel aan dat politiek-correct gedoe altijd. Precies alsof dit de broeihaart van het racisme is, een dom liedje van een dom wijf. |
Wat kan dan nu niet meer?
|
Citaat:
|
Citaat:
Beth Dito is de uitzondering die de regel bevestigd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Mijn vraag was niet gerelateerd aan Jedd zijn opmerking.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is hier niemand die een probleem heeft met het woord neger.
Althans, dat hoop ik toch. |
Citaat:
|
Citaat:
De zangeres zonder naam wou het echter het persé wou uitbrengen, het compromis was dat er een B-kantje van werd gemaakt. |
Citaat:
Ik dacht dat de commotie vooral kwam van mensen die te achterlijk waren om de dubbele bodem van enkele stukken uit de tekst te begrijpen? |
Citaat:
in Antwerpen-stad is het "normaal" om een zwarte een neger te noemen, maar ik heb al gemerkt dat eens je Antwerpen verlaat mensen je geshockeerd durven aankijken als je het woord gebruikt. Ook al zit er niks racistisch achter het gebruik van het woord, toch wordt het buiten 't Stad zo aangevoeld. Citaat:
|
Citaat:
|
Neger is een gewone neutrale term. Het zou anders geweest zijn als het over nikkers, roetmoppen, kaffers, kleurlingen, desi boutersen, zwarten, teerpalen, swapi's, sambo's, blauwen, zwarten, makakken, kanakken, katoenplukkers en weet ik wat voor andere benamingen nog meer, zou zijn gegaan.
|
Hier in de streek gebruiken ze meestal 'makak'. Het woordt neger wordt haast niet gebruikt.
Das dan wel nog ff ietsje shockerender. Maar hier (Oost-Vlaamse boerenbuiten) wordt het als normaal aanzien. Hangt er gewoon vanaf wat ge gewoon zijt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be