![]() |
Citaat:
|
Natuurlijk niet. Mensen op prepensioen zijn gewoon noodzakelijk in stijgende technologische werkloosheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leg het mij dan nog eens uit. Hoe ik het zag, was de crisis eerder een gevolg van een slecht financiëel beleid. En werd de reële economie meegesleept in het falen van de financiële wereld. Ik denk niet dat de aandelen van Fortis plots naar beneden doken door collectieve luiheid onder de arbeiders. Maar goed. Verlicht mij en alle andere sociaal misvormde mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
ook t pensioen op 65 we zouden beter een systeem invoeren waarop je vanaf pakweg je zestigste minder kan gaan werken ... stel bv elk jaar na je 60 een halve dag per week minder per jaar |
Citaat:
Ik heb nog maar 1 persoon tegengekomen die misnoegd was dat hij op prepensioen moest en die man had voordien een verantwoordelijke functie in de banksector. Om zich te wreken heeft hij nu zijn eigen beleggingsmij opgericht waar hij tegen betaling uiteraard zijn vroegere bankklanten met raad en daad bijstaat. |
Citaat:
als de overheid ervoor zorgt dat de bedrijfskost voor oudere werkgevers lager ligt, zal dit niet meer gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om het cru te zeggen. De bedrijven dumpen hun oudere werknemers omdat ze te duur zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn zelfs vrouwelijke shiftarbeiders die zwanger worden !! Waarom zou een 55 of 60 jarige bouwvakker geen vier vijfde kunnen werken ? Trouwens, mocht ik oude bouwvakker zijn, ik zou de laatste 5 of 10 jaar van mijn werkend leven zelfstandige bouwvakker worden. (als de kinderen al even de deur uit zijn ...) Als mijn oude baas een werk dringend moet afkrijgen, mag hij mij inhuren om mee te werken op zijn werf. Op momenten dat hij mij niet nodig heeft, is er werk met hopen: kleinere klussen, verbouwinkskes, renovasies .... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een plaatselijke kantoordirekteur die in de kas graait, die zit (en terecht natuurlijk) wel in de doos van Zustis. Citaat:
Met een voorbeeld uit je gezinssituasie: als één van je gezinsleden een domme stoot uitgehaald heeft, waardoor er zeer veel (schadevergoeding vb.) betaald moet worden, dan zal er niet veel anders opzitten dan dat de kostwinner(s) meer gaan verdienen, en dat iedereen (kostwinners en anderen) minder gaan kunnen uitgeven. Zelfs al is het maar de schuld van één van hen. Sosiaal misvormdheid in zo'n gezin, zou zijn dat iedereen doet of zijn neus bloedt, en de bankrekening die voor het einde van de maand in het rood staat, kompleet negeert. Want 'het is de schuld van iemand anders'. |
Citaat:
Kampen we met een onderproductie? Ik dacht eerder met een overproductie: de productie is de laatste decenia dermate geëxplodeerd, dat mensen massaal op krediet gingen kopen. Een overproductie los je niet op door mensen harder en meer te laten werken. Dat zou immers zorgen voor immense werkloosheid, en dus lagere inkomsten, waardoor de producten nog minder gemakkelijk verkocht worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be