Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper
(Bericht 4592627)
Als ik ergens binnenkom met een pet, verwacht men van mij uit elementaire beleefdheid dat ik die afzet.
|
men verwacht dat niet van nonnen en niet van orthodoxe joden. Uw pet heeft niets religieus, een nonnenkap en een kepel wel. Zo ook een hoofddoek.
Overigens: vrouwen werden hier vroeger verondersteld een hoofddoekje te dragen als teken van respect. Paola niet gezien bij de paus? Dat is de traditie.
Ik ben er niet voor, ik ben er niet tegen. Ik vind dat het mensen vrij moet staan en dat de overheid of de
Volksgemeinschaft niet te bepalen heeft wie wat op zijn hoofd moet of mag zetten.
Citaat:
Ik wil ook niet elke dag geconfronteerd worden met de islam, omdat een Middeleeuwse religie als de islam hier niet thuishoort.
|
Het christendom is ouder dan de middeleeuwen, het is hier te vuur en te zwaard geïmporteerd en het is even
Volksfremd als de islam. Maar daar heeft u wellicht geen problemen mee.
Ik wens niet elke dag geconfronteerd te worden met kortzichtige, dikbuikige Vlamingen met een IQ dat veel meer weg heeft van hun schoenmaat dan van het gemiddelde. Maar ik zal ermee moeten leren leven. Ik ga mijn mening niet opdringen en ik zal niet toelaten dat iemand anders dat wel doet.
Sommige mensen wensen niet geconfronteerd te worden met mensen met een andere huidskleur omdat ze 'hier niet thuis horen'. Jammer maar helaas, zo werkt dat niet.
W
Citaat:
aarom hoort die hier niet thuis? Omdat ze haaks staat op onze samenleving... En dat uit zich in extremisme en terrorisme, een totaal ontbreken van respect voor onze cultuur met zijn tradities.
|
Onze cultuur en tradities veranderen de hele tijd. Die zijn niet gebetonneerd maar onderhevig aan evolutie. Onze cultuur en tradities vandaag zijn veeleer Amerikaans dan Vlaams. Ze zijn heel anders dan in de jaren vijftig. En daarvoor waren ze veeleer Germaans. En nog daarvoor waren ze agrarisch en nog daarvoor Frans en nog veel daarvoor feodaal. Culturen en tradities veranderen. Heel de tijd.
Citaat:
Ik heb evenmin zin om elke dag geconfronteerd te worden met de onderdrukking van de vrouw in ons land. Dat soort praktijken hoort hier niet thuis.
|
Verzet je dan tegen huiselijk geweld (1 op 5
valt van de trap), verzet je tegen het feit dat vrouwen nog altijd langer moeten werken om hetzelfde loon te krijgen, tegen de ongelijke verdeling van huishoudelijke taken en tegen het glazen plafond dat vrouwen verhindert om hogere posities te bekleden. Allemaal belangrijke vormen van onderdrukking maar allemaal eigen aan onze cultuur.
Citaat:
Ik neem nota dat u volledig akkoord gaat met de achterlijke praktijken en ideeën van de islam, plus dat u de onderdrukking van de vrouw als een pluspunt ziet, de verrijking waar u altijd al op wachtte.
|
U neemt nota van uw eigen bekrompen inzichten. Niets van wat u hier schrijft stemt overeen met wat ik zeg.