Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Kraainem en Linkebeek op weg naar Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=137977)

filosoof 28 april 2010 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4717439)
Kraainem en Linkebeek vragen een aanhechting bij Bruxelles.

http://www.francophonedebruxelles.co...cident-le.html

Een vorm van solosex.
(pour les francophones: "une branlette intellectuelle")

Renesse 28 april 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4717646)
Na Kraainem en Linkebeek zullen er nog volgen vrees ik.

Ik denk het ook. Alle gemeentes van Vlaanderen horen bij Brussel én omgekeerd.

system 28 april 2010 17:10

.

Zwartengeel 28 april 2010 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4719022)
Zoiets zei Happart vandaag in de krant. Zo meende hij : 'Ik woonde vanaf mijn jonge jaren in de 'Fourons' en plots bevond ik me in 'Voeren'. Mij, noch de andere burgers, werd iets gevraagd'. En strikt genomen heeft hij niet eens geen ongelijk.

Hij had tenminste nog beschikking over faciliteiten in het Frans. Wat de Nederlandstalige inwoners van Bitsingen, die ineens van de ene dag op de andere in Bassenge terechtkwamen, niet konden zeggen.

wouters 28 april 2010 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4719022)
Zoiets zei Happart vandaag in de krant. Zo meende hij : 'Ik woonde vanaf mijn jonge jaren in de 'Fourons' en plots bevond ik me in 'Voeren'. Mij, noch de andere burgers, werd iets gevraagd'. En strikt genomen heeft hij niet eens geen ongelijk.

Happart moet niet doen alsof hij geboren en getogen Voerenaar is.
Ging daar pas op zijn 15 e jaar wonen.Daarvoor in een voorstad van Luik(HerstaL).

system 28 april 2010 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouters (Bericht 4719344)
Happart moet niet doen alsof hij geboren en getogen Voerenaar is.Ging daar pas op zijn 15 e jaar wonen.Daarvoor in een voorstad van Luik(HerstaL).

Dat zegt hij ook niet. Lees wat hij zegt.

wouters 28 april 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4719345)
Dat zegt hij ook niet. Lees wat hij zegt.

schrijf ik dat hij dat zegt?

system 28 april 2010 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4718166)
Das gewoon ordinaire diefstal, taal\cultuur genocide op de nederlandstaligen. Typisch frans imperialisme en napoleontamisme, veroveringsmentaliteit.
Net als in 1830 wordt het vlaamse volk niks gevraagd, de burgers blijven in de kou staan.
Democratie heet dat? Mijn botte, pure dictatuur. Een volk zijn cultuur en taal afpakken is genoeg om voor het internationaal tribinaal in Denhaag te komen. Andere volken die dit doen worden gedaagd, waarom Belziek niet?
Kan u verzekeren als ik daar woonde wast kot te klein, vriendje, wees daar maar zekers van....:x:twisted:
Ik zou korte metten (figuurlijk) maken met dat frans gespuis.
Een overheid dat zijn volk onderdrukt heeft geen recht op respect en gehoorzaamheid. Belziek is illegaal. Lees maar eens goed het volkenrecht.

Vlaandern Vrij Nu !!

'napoleontamisme': is dit een nieuw insect, ondekt door de recente reis met de Beagle?

djimi 28 april 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4718973)

uw citaat:

De oorspronkelijke Vlaamse bevolking paste zich aan of trok weg. Linkebeek telt nu 85 % Franstaligen. Van de resterende 800 Vlamingen is de helft 60- en 70plusser.

bron:http://www.canvas.be/canvasactua/pan...010/#comments/

Ziet ge dat: de oorspronkelijke Vlaamse bevolking PASTE ZICH AAN of trok weg?

Zouden diegenen die wegtrokken geen zin hebben gehad om ook - zoals de rest - Beulemans te gaan broebelen?

Of zouden ze soms weggepest zijn?

system 28 april 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouters (Bericht 4719352)
schrijf ik dat hij dat zegt?

Ja. U suggereert dit.

wouters 28 april 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4719393)
Ja. U suggereert dit.

Sterker nog....ik suggereer, dat Happart suggereert, dat ie geboren en getogen Voerenaar is terwijl hij in realiteit op zijn 15 e pas vanuit Wallonie in Voeren ging wonen:roll:

system 28 april 2010 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouters (Bericht 4719442)
Sterker nog....ik suggereer, dat Happart suggereert, dat ie geboren en getogen Voerenaar is terwijl hij in realiteit op zijn 15 e pas vanuit Wallonie in Voeren ging wonen:roll:

Dat suggereert hij niet. U doet hem dat suggereren.

Dit zegt hij: 'Ik woonde vanaf mijn jonge jaren in de 'Fourons' en plots bevond' ...

Hij zegt dus niet noch suggereert hij : 'ik ben geboren in de Fourons' of iets dergelijks.

nabat54 28 april 2010 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4717439)
Kraainem en Linkebeek vragen een aanhechting bij Bruxelles.

http://www.francophonedebruxelles.co...cident-le.html

Anschluss

FR-Rand-Brusselaar 28 april 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 4719554)
Anschluss

Bij Brussel, de Vlaamse hoofdstad ? Anschluss ? ;-)

djimi 28 april 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FR-Rand-Brusselaar (Bericht 4719701)
Bij Brussel, de Vlaamse hoofdstad ? Anschluss ? ;-)

Wil het FDF dan niet langer dat Vlaanderen/de Vlaamse Gemeenschap élders een hoofdstad zoekt?

Cunning linguist 28 april 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4718708)
Werd in 1830 door Nederland aan het Oost-Limburgse volk iets gevraagd? Neen want anders was dat deel van het jonge België in 1839 geen Nederlands grondgebied geworden.

Is er in 1830 aan het Zuid-Nederlandse volk gevraagd of ze zich van het Noorden wilden afscheuren?
Citaat:

Er is echter één verschil. De democratisch verkozen gemeenteraad van Linkebeek die de meer dan 85% Franstalige inwoners vertegenwoordigen vragen dat Linkebeek bij Brussel zou mogen aansluiten.
Daar zijn ze niet toe bevoegd.

system 28 april 2010 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 4719721)
Is er in 1830 aan het Zuid-Nederlandse volk gevraagd of ze zich van het Noorden wilden afscheuren?Daar zijn ze niet toe bevoegd.

Is er aan het Zuid-Nederlandse volk gevraagd in 1815 of wij bij het Noorden wensten gevoegd te worden?

Zwartengeel 28 april 2010 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4719729)
Is er aan het Zuid-Nederlandse volk gevraagd in 1815 of wij bij het Noorden wensten gevoegd te worden?

De term 'Zuid-Nederlandse' volk alleen al wijst op de logica die de hereniging in 1815 in zich droeg.

Eberhard Leclerc 28 april 2010 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4719737)
De term 'Zuid-Nederlandse' volk alleen al wijst op de logica die de hereniging in 1815 in zich droeg.

touché

FR-Rand-Brusselaar 28 april 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist (Bericht 4719721)
Is er in 1830 aan het Zuid-Nederlandse volk gevraagd of ze zich van het Noorden wilden afscheuren?
Daar zijn ze niet toe bevoegd.

Herlees uw geschiedenis !
Zelfs Maastricht wou belgisch worden !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be