Hollander |
16 mei 2010 19:46 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
(Bericht 4753869)
Zielig als je het moet hebben van typvoutjes. (moest zijn 'jij bent')
|
oei oei, je overschot aan humor is soms wel flagrant afwezig.
Citaat:
(Bericht 4753869)
Geen beschuldiging, gewoon vaststelling aan de hand van je avatar ;)
|
Net als de term racisme behoeft ook een term als kolonialisme wel iets meer onderbouwing dan alleen jou visie over mijn mening. Het heeft een lading die helemaal niet van toepassing is op mijn mening over de Belgische staatsinrichting, en dat weet je maar al te goed. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat je mij zwart wilt maken.
Citaat:
(Bericht 4753869)
Er zijn vele redenen, neem de posts van Jantje gerust even door.
Het is niet ondenkbaar en zelfs normaal dat buitenlandse bedrijven bij een destabilisatie van het land even een afwachtende houding zullen innemen, wat een verlies aan banen zal betekenen, wat een slechtere economie betekent, wat er voor zorgt dat bepaalde bedrijven zullen wegtrekken, wat terug banenverlies zal betekenen, enz...
Op dit moment moet de regering zorgen voor de economische stabiliteit van het land. Alle andere agenda's moeten even on hold geplaatst worden.
Politici die dat niet doen en hun heilige graal eerst zetten verliezen alle geloofwaardigheid.
|
Investeringen door buitenlandse bedrijven zijn al aardig teruggelopen juist door de politieke instabiliteit en impasse die jullie nu hebben. Ik twijfel er niet aan dat zowel Vlaanderen als Wallonië beter af zijn zonder de verlammende Belgische structuren. Edoch, dat is aan jullie om te kiezen, om welke redenen dan ook. Maar laat angst voor het onbekende niet de drijfveer zijn om hervormingen tegen te houden.
Vlaamse bedrijven die plots niet meer aan Wallonië zouden mogen leveren is gewoon je reinste onzin. In enkele gevallen dat het waar is werkt dat twee kanten op en verplaatsen / herschikken zich wellicht een paar banen. En ook net alsof Walen niet meer naar het strand kunnen en Vlamingen niet meer in de Ardennen mogen wandelen. Wat zijn dat voor argumenten?
Citaat:
(Bericht 4753869)
Maar zoals ik al eerder schreef: Voor jou is het gemakkelijk. Je kan enkel maar winnen, maar wij kunnen verliezen.
|
Wat hebben wij nu te winnen bij een politieke supernova aan onze zuidgrens? Onze regio in de wereld komt op een slechte manier in de publiciteit.
|