Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het politieke orangisme leeft op. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141013)

Henri1 5 juli 2010 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4853504)
en van wanneer is dat stukje?
want ik denk dat die hollanderhaat zo goed als onbestaand is geworden in antwerpen.

:rofl:

Ernst Niessen 5 juli 2010 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4853522)
Sinds wanneer is Broeder Bracke een politieker ?

Hij stond voor de eerste keer op een lijst.

Is het aantal malen om op een verkiezingslijst te staan maatgevend om politicus te zijn? :?

Renesse 5 juli 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4853098)
Gegeven is wel dat steeds meer gematigde figuren in Nederland en Vlaanderen zich uitspreken voor een vereniging van Vlaanderen en Nederland. Voor 2007 sprak hoofdzakelijk extreem rechts zich daarvoor openlijk uit. Ik heb ook lange tijd getwijfeld of ik zou moeten zeggen dat ik orangist ben, omdat ik niks met extremisme te maken heb.

Dat gebeurt sporadisch, maar ik zie helemaal geen tendens, laat staan een momentum ontstaan dat die unie dichterbij brengt.

Sorry als ik de sfeer even verpest. Een Vlaams-Nederlandse unie is een goede zaak, maar momenteel staat dat op geen enkele agenda, niet van de politieke partijen, niet van grote denktanks, niet van de drukkingsgroepen. Hier en daar wel een vrijblijvende lippendienst.

Renesse 5 juli 2010 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4853468)
Als politici, zoals Siegried Bracke, gemakkelijk ervoor uitkomen en als blijkt dat niet alleen cafés in Antwerpen, maar ook politieposten van de Rijkswacht in Maaseik baden in oranjevlaggen, dan kan men gerust stellen dat de politieke gereserveerdheid voor oranje of het orangisme smelt als sneeuw voor de zon.

Hoe kom je daarbij? Verwar je WK gekte niet met nationale gevoelens? Ik merk er, orangist wezende, niets van.

Henri1 5 juli 2010 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 4853577)
Is het aantal malen om op een verkiezingslijst te staan maatgevend om politicus te zijn? :?

Dat is toch maatgevend om te zeggen dat het een ervaren politieker is of niet.

Waarom denk je dat Prins Filip en ook uw Prins Alexander zolang in de wachtkamer moeten zitten ?

E. Gidius 5 juli 2010 15:26

Ik zie hier in het Pajottenland auto's met Belgische nummerplaat rondrijden met Nederlandse en oranje vlaggetjes, ik zie oranje vlaggen aan huizen en in café's, ik zie mensen die hun profielfoto op Facebook aanvullen met oranje-prullaria etc... Nog nooit meegemaakt, en niemand die daar aanstoot aan neemt. Waar is in godsnaam het goede oude anti-Ollander-racisme van de doorsnee Vlaming gebleven?

Henri1 5 juli 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4853994)
Ik zie hier in het Pajottenland auto's met Belgische nummerplaat rondrijden met Nederlandse en oranje vlaggetjes, ik zie oranje vlaggen aan huizen en in café's, ik zie mensen die hun profielfoto op Facebook aanvullen met oranje-prullaria etc... Nog nooit meegemaakt, en niemand die daar aanstoot aan neemt. Waar is in godsnaam het goede oude anti-Ollander-racisme van de doorsnee Vlaming gebleven?

Die voetbalsupporters maken het inderdaad erg bont.

Binnen 14 dagen is dat allemaal weer voorbij en kunt U rustig asemhalen.

E. Gidius 5 juli 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4853998)
Binnen 14 dagen is dat allemaal weer voorbij en kunt U rustig asemhalen.

Het heeft het voordeel dat we kunnen vaststellen dat het Belgicistisch anti-Ollander-racisme in Vlaanderen niet meer aanslaat. :-)

E. Gidius 5 juli 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4853850)
Een Vlaams-Nederlandse unie is een goede zaak, maar momenteel staat dat op geen enkele agenda, niet van de politieke partijen, niet van grote denktanks, niet van de drukkingsgroepen.

Vanzelfsprekend. Op dit moment - en dat duurt nu al 30 jaar - blokkeert het Belgisch probleem elke evolutie en groei. Vlaanderen concentreert zijn energie nu al een halve eeuw aan het uit de weg ruimen van die blokkage. Daarom is alle aandacht natuurlijkerwijze daarop gericht. Maar ondertussen zien we bv. aan de oranje-gekte in Vlaanderen dat het door België opgedrongen anti-Ollander-racisme hier niet meer aanslaat. Wees maar gerust dat eenmaal de bres in de Belgische dijk gemaakt is, het water er in volle kracht zal doorstromen. Ondertussen wordt het terrein voorbereid door steeds meer BV's en politici die zich uitspreken voor een Vlaams-Nederlandse unie, door burgerbewegingen die de unie dichterbij willen brengen, door het voetbal, door de officiële Vlaams-Nederlandse samenwerking etc...

LiberaalNL 5 juli 2010 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4853850)
Dat gebeurt sporadisch, maar ik zie helemaal geen tendens, laat staan een momentum ontstaan dat die unie dichterbij brengt.

Sorry als ik de sfeer even verpest. Een Vlaams-Nederlandse unie is een goede zaak, maar momenteel staat dat op geen enkele agenda, niet van de politieke partijen, niet van grote denktanks, niet van de drukkingsgroepen. Hier en daar wel een vrijblijvende lippendienst.

Dat klopt ook, maar dat is logisch aangezien Vlaanderen nog niet onafhankelijk is.

Henri1 5 juli 2010 17:21

Ik denk dat er heel wat Siegfried Linies (niet verwarren met S. Bracke) en booby traps in Vlaamse tuinen gaan geïnstalleerd worden moest dat zich stellen.

E. Gidius 5 juli 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4854155)
Ik denk dat er heel wat Siegfried Linies (niet verwarren met S. Bracke) en booby traps in Vlaamse tuinen gaan geïnstalleerd worden moest dat zich stellen.

Vergeet het. Oranje is Vlaanderen aan het overspoelen en er is niet de minste weerstand!

Hollander 5 juli 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4853994)

Ja, kunnen we dan nérgens meer van op aan tegenwoordig?

Zwartengeel 5 juli 2010 17:25

Citaat:

Dénk je het of hóóp je het?

LiberaalNL 5 juli 2010 17:27

Citaat:

Gelukkig voor jou dat de Vlamingen massaal de straat op gaan om voor het behoud van Belgie te betogen. O nee, wacht...

Zwartengeel 5 juli 2010 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4854166)
Gelukkig voor jou dat de Vlamingen massaal de straat op gaan om voor het behoud van Belgie te betogen. O nee, wacht...

Let op, nu gaat hij Belgavox en de IJzerwake erbij halen. :-)

E. Gidius 5 juli 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4854164)
Ja, kunnen we dan nérgens meer van op aan tegenwoordig?

Als je je een halve eeuw lang vasthoudt aan dingen die al achterhaald of dood zijn, en alles wat daarop wijst niet wil zien (of het zelfs verbiedt), dan komt er onvermijdelijk een moment waarop je zoveel zal moeten slikken dat je er in kan verdrinken.

Dat moment is aangebroken voor onze diehard Belgicisten.

Henri1 5 juli 2010 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4854165)
Dénk je het of hóóp je het?

In mijn eigen tuin alvast wel.

Henri1 5 juli 2010 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4854166)

Net zoals de Hollanders massaal de straat op gaan om de Beatrix en Alexander meute naar Desolation te verbannen zeker.

E. Gidius 5 juli 2010 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4854237)
In mijn eigen tuin alvast wel.

Die ligt niet in Vlaanderen maar in het buitenland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be