![]() |
Citaat:
ik ben nog aan het spitten maar het begon met een opmerking van Michal Tsarion. en hier: Citaat:
http://www.bibliotecapleyades.net/so...nspiracy44.htm |
Ivm het Vaticaan en telescopen, hier een snippet als voorbeeldje uit een artikel van de Seattle Times
Citaat:
|
@ Infinite
Wederom zo'n kloterige Yank die z'n ' onthullingen ' aan de man probeert te brengen. Baseer uw inlichtingen niet op de ziekelijke fantasie van dit soort 'Da Vinci's' die denken dat de pot met goud om de hoek ligt. Deze mensen leven in sprookjesland. Helemaal niet erg, maar ontleen er geen wijsheden aan. |
Citaat:
Maar goed, er wordt alweer afgeweken van het onderwerp. Dit topic handelt over de alledaagse realiteit van kindermisbruik binnen de Kerk, niet over 1 of ander cowboyverhaal |
Citaat:
Zodus hebben de slachtoffers, in de VS althans, er alle belang bij dat de Vaticaan erbij betrokken wordt en als "aansprakelijk" verklaard wordt : dat betekent immers veel meer financiële mogelijkheden en dus veel meer GELD ter beschikking. Hoe zich dat naar internationaal recht vertaalt (het Vaticaan is immers een soevereine Staat) is mij wel een raadsel. Dat tussen de slachtoffers ook mensen zitten die de Vaticaan ook als verantwoordelijke beschouwen omdat zij menen dat de Vaticaan "het wist maar niks gedaan heeft" (wat zij dan moeten bewijzen), is een evidentie. Trouwens, het zou mij niet verwonderen of de discussie vindt ook in België plaats: slachtoffers zouden ook de "Belgische Kerk" kunnen dagvaarden op basis van art. 1384 van het Burgerlijk Wetboek, of desnoods artikel 1382. (eenvoudig gezegd: "als baas van de pedofiele priesters") |
Citaat:
En eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of de "Belgische kerk" moet betalen of het Vaticaan. Het komt toch allemaal uit dezelfde pot. |
Citaat:
http://www.etymonline.com/index.php?...earchmode=none voor 't AN en http://www.cnrtl.fr/etymologie/messe voor het FR Gewoon vh Latijn "Ita missa est" dus. Zo de rest even juist is... |
Citaat:
Trouwens, waarom ziekelijke fantasie? Ik mag toch aannemen dat u weet dat de mainstream journalisme alles bij elkaar liegt? welke is er nu ziekelijk? |
Citaat:
Maar goed, nu U het er toch over heeft, Messiah komt van het woord 'krokodillenvet"! |
Als er sprake is van actief belemmeren van de rechtsgang, doofpotoperaties etc. gestuurd vanuit het vaticaan, dan vind ik het niet onlogisch dat ze vervolgd worden. Dan is het natuurlijk opnieuw de vraag of je daarvoor het vaticaan vervolgd als instituut of de personen binnen het vaticaan die hiervoor verantwoordelijk waren.
|
@ Fredo
Het instituut is een onzijdig en uitsluitend een scribaal geheel. Een virtueel iets dus, menselijke creatie. Alleen de personen bestaan en zij die de gestelde regels uitvoeren - van dat virtuele instituut. Derhalve dragen zij ook de ultieme verantwoordelijkheid. Die kan niet op het Instituut worden afgewenteld, wel op haar wettelijke vertegenwoordigers als persona naturalis. @ Infinite Kijk op de website van deze Michael, dan moet e.e.a. toch wel duidelijk zijn. Mensen die je de "waarheid" aanbieden, maar wel tegen contante betaling, acht ik knettergek. |
[quote]
@ Infinite Kijk op de website van deze Michael, dan moet e.e.a. toch wel duidelijk zijn. Mensen die je de "waarheid" aanbieden, maar wel tegen contante betaling, acht ik knettergek.[/QUOTE] Wel, zou je me kunnen uitleggen waarom je dat vindt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be