Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
(Bericht 4885045)
Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts?:? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
|
Correctie: de Vlaams-Belang kiezers eraf trekken. Want diens leiders mogen niet op zijn paleis komen, dus is hij er geen koning van.
En verkozen is hij niet, zeker niet door mij. Trek mij er dus ook al maar van af. Het enige verkozen gekroonde staatshoofd is de Paus. In Vaticaanstad hadden ze het wat moeilijk met het concept van een erfelijke kroon:-P
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
(Bericht 4885045)
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.
|
Waar ook ter wereld? Hoeveel koninkrijken zijn er eigenlijk nog buiten Belgie? Een stuk of twintig als je liechtenstein, monaco, wallis-en-futuna, tonga, swaziland en zo meetelt. En gewichtig? Ja ze doen graag gewichtig, maar wat brengen ze nou echt bij? Wat bladvulsel voor de roddelblaadjes, waar ze met hun liederlijke levensstijl blijkbaar graag aan meewerken. Een fotoke op de koekskesdoos. En onzen Berre, die zit het grootste deel van zijn tijd in zijn villa in Châteauneuf-de-Grasse, behalve die dagen dat hij met zijn yacht pendelt tussen Antibes en de Italiaanse stranden, of hij op familiebezoek is in Amoril. En daar moeten wij dus voor opdraaien.
|