Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Akkoord Over Financieringswet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142807)

system 24 augustus 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940982)
plat op de buik:lol:

Dat zou ik niet zo durven zeggen. Het is voor iedere goede verstaander duidelijk dat er geen grondige staatshervorming kan komen indien de gewesten niet worden gedwongen hun (financiële) verantwoordelijkheid te nemen en te dragen.

Dat er soldidariteit blijft bestaan, ja akkoord. Maar zonder enige verantwoording potverteren, niet akkoord.

De tijd van Cools, Mathot, Van der Biest, en Consoorten is wel degelijk Voltooid Verleden Tijd. En de Walen hebben dit al een tijdje begrepen, want Wallonië is bezig zich uit het moeras te heisen. Met wat moeite, maar alla ze doen het voor het ogenblik niet eens zo slecht.

Svennies 24 augustus 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940967)
plat op de buik, niwaar.

Is er al één écht akkoord afgesloten én ondertekend mijn beste....

Welk is dat dan wel......

Karel Martel B 24 augustus 2010 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4940963)
Maar het toont wel duidelijk aan dat het de NVA niet menens was met het confederaal model uit haar verkiezingsprogramma. Wat nu allemaal op tafel ligt staat mijlenver af van wat ons voorgehouden is... Dit is gewoon complete waanzin...

Jamergenoeg behaalde de NVA geen absolute meerderheid en is een coalitieregering nodig.

Dat de NVA dan ook niet haar volledig programma kan verwezenlijken spreekt voor zich.

Eigenlijk zou men dat niet behoren uit te leggen aan een volwassen mens.

Xenophon 24 augustus 2010 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4941040)
Dat zou ik niet zo durven zeggen. Het is voor iedere goede verstaander duidelijk dat er geen grondige staatshervorming kan komen indien de gewesten niet worden gedwongen hun (financiële) verantwoordelijkheid te nemen en te dragen.

Dat er soldidariteit blijft bestaan, ja akkoord. Maar zonder enige verantwoording potverteren, niet akkoord.

De tijd van Cools, Mathot, Van der Biest, en Consoorten is wel degelijk Voltooid Verleden Tijd. En de Walen hebben dit al een tijdje begrepen, want Wallonië is bezig zich uit het moeras te heisen. Met wat moeite, maar alla ze doen het voor het ogenblik niet eens zo slecht.

Dat is positief.

Nu ze nog de splitsing van BHV door de strot rammen zonder compensaties uiteraard zodat de Walen en Franstaligen in het algemeen beseffen dat ze maar tweede viool spelen in dit land.

Eens kijken hoe plat ze op de buik gaan.

Karel Martel B 24 augustus 2010 18:24

Citaat:

Dat er soldidariteit blijft bestaan, ja akkoord.

"Solidariteit" is frans voor "transfers".

fonne 24 augustus 2010 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4940992)
De huidige formatie is als een spelletje mijnenveger. Een mijn hebben ze ontlopen. Er liggen er nog tal voor de boeg Het kindergeld en dat zijn beiden symbooldossiers. Daarna moeten ze het nog eens concreet invullen en een regeerakkoord sluiten waar ze 25 miljard besparen...... Mocht ik u zijn zou ik mijn smileys nog sparen.

Ten andere. NVA kennende zullen ze nog zeggen dat er helemaal geen akkoord is over de financieringswet.

Er is geen akkoord als er geen akkoord is over alles. Hoe de Franstaligen het denken vol te houden dat er niemand armer zal worden van het akkoord, maar dat ze toch 25 miljard hebben bespaard weet ik niet. Gaan ze Guy Mathot terugroepen?

BWarrior 24 augustus 2010 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4941047)
"Solidariteit" is frans voor "transfers".

Plat op de buik:-D

Bad Attila 24 augustus 2010 18:26

Citaat:

Beetje bij beetje geraken zij eruit, al kan alles nog verkeren uiteraard.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat zij verder zijn geraakt dan ik had verwacht, en ik ben nochtans vrij optimistisch van aard: tot nu toe zijn zij erin geslaagd te onderhandelen alsof zij in de Soek van Bagdad zouden zitten, zonder de rode lijnen definitief te overschrijden.

Ben benieuwd of zij het gaan volhouden. :-P

Xenophon 24 augustus 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4941044)
Jamergenoeg behaalde de NVA geen absolute meerderheid en is een coalitieregering nodig.

Dat de NVA dan ook niet haar volledig programma kan verwezenlijken spreekt voor zich.

Eigenlijk zou men dat niet behoren uit te leggen aan een volwassen mens.

Ik weet niet, er lijkt toch een bepaald patroon in hun gedrag te zitten.

Eerst waren ze separatist. Dan waren ze geen separatist. Dan waren ze confederalist. Dan waren ze confederalist maar zonder onafhankelijke staten...

...

fonne 24 augustus 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4941015)
Als je in het buitenland vraagt wat Flanders is: What the fuck is that?

Ik maak me dus niet teveel zorgen over het imago.

Het zou je nog verbazen hoeveel mensen het kennen. Trouwens, wat betekende Bosnië-Herzegovina of Kosovo twintig jaar geleden voor jou?

Svennies 24 augustus 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4941050)
Plat op de buik:-D

Is er al één akkoord afgesloten én ondertekend mijn beste.....:lol::lol:

nihao 24 augustus 2010 18:37

Citaat:

De tijd van Cools, Mathot, Van der Biest, en Consoorten is wel degelijk
Voltooid verLeden tijD ?

Ja, de belastingen zullen omhoog gaan, zonder dat de liberalen erbij zijn, voor een keer.
Maar het blijft wel resultaat van hun harde werk de voorbije jaren...

system 24 augustus 2010 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4941045)
Dat is positief.

Nu ze nog de splitsing van BHV door de strot rammen zonder compensaties uiteraard zodat de Walen en Franstaligen in het algemeen beseffen dat ze maar tweede viool spelen in dit land.

Eens kijken hoe plat ze op de buik gaan.

BHV zal worden gesplitst. Neem dat maar van me aan.

Maar dat is niet een kwestie van 'door de strot rammen'. Dat is een kwestie van gaan onderhandelen met een principiële visie weliswaar maar niet een stugge visie door de andere realiteit te ontkennen.

Xenophon 24 augustus 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4941082)
BHV zal worden gesplitst. Neem dat maar van me aan.

Maar dat is niet een kwestie van 'door de strot rammen'. Dat is een kwestie van gaan onderhandelen met een principiële visie welismaar maar niet een stugge visie door de andere realiteit te ontkennen.

Als BHV gesplitst wordt zal het zonder inschrijvingsrecht zijn. De afgang voor de Walen en de Brusselse bourgeoisie zal ongekende hoogten aannemen, de afgang zonder voorgaande.

BHV wordt dus niet gesplitst en er komt geen akkoord. Dat is de realiteit.

Bad Attila 24 augustus 2010 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4941098)
Als BHV gesplitst wordt zal het zonder inschrijvingsrecht zijn. De afgang voor de Walen en de Brusselse bourgeoisie zal ongekende hoogten aannemen, de afgang zonder voorgaande.

In mijn pokedex genoteerd.

solidarnosc 24 augustus 2010 18:57

Nja als ik De Standaard moet geloven blijft het allemaal vaag.

BWarrior 24 augustus 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4941098)

BHV is allang gesplitst (op de modaliteiten na), anders waren er zelfs nooit onderhandelingen gekomen.

BWarrior 24 augustus 2010 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941117)
Nja als ik De Standaard moet geloven blijft het allemaal vaag.

Hoe bedoelt u? Het ging om een kaderakkoord, niet om alle details.

Vette Pois(s)on 24 augustus 2010 19:15

Draad van zegedronken belgicisten.

fredo2008 24 augustus 2010 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4941139)
Hoe bedoelt u? Het ging om een kaderakkoord, niet om alle details.

Het gaat erom dat de NVA erop vertrouwt dat walen zullen instemmen met herziening van de finwet via een aantal overeengekomen beginprincipes. Gewoon ongelooflijk dat NVA zo naïef kan zijn en terug overgaat tot de orde zonder garanties op realisatie hiervan.

Zie ook Carl Devos...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be