![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat ik maar met het volgende beginnen: ik ben géén "Dansaert-Vlaming". Ik woon net iets té ver van het centrum om mij daar vaak genoeg te kunnen vertonen.
Vervolgens: ik denk dat 'Vlaanderen zonder Brussel' overlevingskansen heeft, maar dat het desondanks toch een mager beestje gaat blijven, al was het maar omdat het zich zonder morren de kaas van het brood laat halen. Om te besluiten: het zou mij plezieren mochten zich hier elke dag méér zelfbewuste, koppige én fiere Vlamingen vestigen zodat ze bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen kunnen mééstemmen over wat er voortaan door, met en in hún (en m�*jn) hoofdstad moet worden gedaan. |
Citaat:
|
Citaat:
En ga dan maar eens vragen aan de opvolger van Sarkozy of deze gemeentes aub ook mee mogen naar uw onafhankelijke Vlaanderen. |
Citaat:
Hoelang zijn die horror stories over 'Brussel' al niet gaande? En de snelstgroeiende stad van West Europa wordt elk jaar duurder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het Tarifit (Tamazight-'dialect') en het Turks, daar wed ik persoonlijk op.
|
Citaat:
In het Franstalige onderwijs te Brussel waren zij immers wél welkom. |
Citaat:
https://encrypted.google.com/url?sa=...UhwWeFPe0sCsLw Voor iemand tot de heel gemakkelijke en demagogische conclusie zou springen dat ik hiermee wil zeggen dat Vlamingen inherent slimmer zijn dan Walen: u vergist u. Waar ik op aanstuur is dat het Franstalig onderwijs niet van aanpakken weet. Of ze durven niks doen, of ze hebben de hoop al opgegeven. In Vlaanderen kan je meer spreken van een doordachte aanpak voor problemen. Een ietwat objectiever en recenter vergelijk hier, dat ook op andere punten ingaat: http://www.vonk.org/201003032563/ond...gelijkheid.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tot in Sint-Joost-Ten-Node toe worden er leerlingen in het lager onderwijs "geronseld" Eberhard zal ze wel kennen: ze liggen vlak naast mekaar in Sint-Pieters-Woluwe. |
Citaat:
Het aantal Franstalige Brusselaars dat een mondje Nederlands spreekt neemt hierdoor onmiskenbaar toe maar dat hierdoor de verfransing in Brussel zou omkeren is toch een illusie. |
Citaat:
Is hetzelfde als beweren dat de Antwerpse regio binnen 5 jaar op zijn gat ligt omdat de Chemie er wegtrekt, zodat Antwerpen zo zal verloederen dat zelfs de illegalen niet meer in Borgerokko willen blijven. ;-). Ik krijg meer en meer de indruk dat jij jaloers bent op de ontplooing van Brussel als Europese hoofdstad. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be