Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Flahaut en Pieters moeten een doorstart mogelijk maken... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143301)

Karel Martel B 5 september 2010 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 4964424)
Ze gaan zelf de stekker eruit trekken alst moet.

Aha, en denkt ge dat die armoezaaiers tot de muntunie gaan toegelaten worden?

Ik vrees dat ze dan waalse frangen gaan moeten drukken, Strop. :-D

Henri1 5 september 2010 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 4964429)
We Vlamingen hebben nooit iets te kiezen gehad, het zijn altijd de franstaligen die het laatste woord hebben.

Zelfs voor een stomme nummerplaat kunnen we niet gewoon bij meerderheid beslissen.

Het is Gedaan, Hendrik, Gedaan.

De franstaligen hebben zelf voor het immobilisme gekozen met al hun vetos en grendelwetten en pariteiten.

Wel, ze hebben ze gekregen, en nu is het land onbestuurbaar.

De bal is in het kamp van de franstaligen.

Kunt u niet simpel op mijn vraag antwoorden ?

Karel Martel B 5 september 2010 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4964438)
Kunt u niet simpel op mijn vraag antwoorden ?

Ik ben uw negertje niet, Hendrik.

Jan Meuleman 5 september 2010 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4964222)
Brussel is een gewest en moet behandeld worden als een gewest .

8O8O Sedert wanneer?

Jan Meuleman 5 september 2010 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 4964427)
eerst zien dan geloven. Nu hard roepen dat ze het zelf kunnen en toch een grondige staatshervorming tegenhouden gaat er bij mij niet in als logisch.

Dwing hen nu hun dreigement uit te voeren. Weiger elk voorstel en eis de bespreking van art . 35 waarbij ALLES naar de deelstaten gaat.

fredo2008 5 september 2010 08:39

Eén ding moeten we de Groenen toch geven: ze hechten geen belang aan uiterlijk vertoon :-)

E. Gidius 5 september 2010 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4964038)
Er is geen enkele studie - ook niet één van het VB - die aantoont dat de transfers van het Vlaams naar het Waals gewest 12 miljard euro bedragen.

Altijd leuk om dit soort there are no Americans in Bagdad kreten te lezen.

Het antwoord maakt weinig moeite of studie noodzakelijk: als de Vlaamse alimentatie aan de rest van België dan toch zo verwaarloosbaar is, waarom verzet die rest van België zich dan zo pathetisch tegen een doorgedreven responsabilisering?

Tot dat verzet luwt, is maar één conclusie mogelijk: Brussel en Wallonië teren op het zweet van hun Vlaamse kolonie. Of het om vijf, twaalf of twintig miljard gaat is een discussie over het geslacht der engelen.

E. Gidius 5 september 2010 09:08

Citaat:

Brussel is een gewest en moet behandeld worden als een gewest.

Pas als deze Belgicistische wan-logica opgegeven wordt, zal een eerbaar Belgisch compromis bereikt kunnen worden.

E. Gidius 5 september 2010 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 4964244)
Ze zijn van een andere gemeenschap .

Ze hebben zich allemaal - ook de arme Duitstaligen - laten misbruiken in de BHV-carroussel. Daarmee hebben ze hun neutraliteit opgegeven, en moeten ze voortaan als onbetrouwbaar beschouwbaar worden.

E. Gidius 5 september 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4964403)
Even een vraagje aan de NVA'ers hier op het forum.

Wat draagt jullie voorkeur ?

NVA - CD&V - SP.A - PS - CDH - ECOLO
of
NVA - CD&V - O.VLD - CDH - MR - ECOLO

Didier lijkt een pak regeergeiler dan Elio, net zoals Verhofstadt tien jaar geleden. Bovendien heeft hij al aangetoond dat hij bereid is zijn keffer op te sluiten in zijn hok als dat nodig is om premier te kunnen worden.

Ook was Louis Michel er vorige week als de kippen bij om te te beklemtonen dat met de MR "een veel grotere staatshervormnig mogelijk is", die vertrekt vanuit een wit blad en vastlegt wat Vlaanderen en Wallonië nog willen samen doen.

Ik zou de MR dus een kans geven om te bewijzen dat ze bereid is onder de lat door te gaan en te buigen voor de wil van de meerderheid in dit land.

E. Gidius 5 september 2010 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4964470)
Eén ding moeten we de Groenen toch geven: ze hechten geen belang aan uiterlijk vertoon :-)

Ach, wat een zorgvuldig geregisseerde marketing operatie...

sjarel 5 september 2010 09:20

Citaat:

Brussel is een gewest en moet behandeld worden als een gewest . Dus wil je praten over Brussel moet je de MP erbij trekken .

De vlamingen zijn dan wel in minderheid maar ik denk dat dit de beste oplossing is . De 4 gewesten die samen rond de tafel zitten en zo onderhandelen . Er wordt wel rekening gehouden met het bevolkingsaantal .

En dan "democratisch" stemmen (tussen die 6) over de voorstellen ook veronderstel ik?

Is Brussel wel terecht een gewest? Franstaligen zeggen dat beslissingen uit het verleden herzien moeten kunnen worden : wel de beslissing om van Brussel een gewest te maken lijkt mij zo'n beslissing. Dat Brussel meer dan een gewone stad is kan ik mee leven, maar een volwaardig gewest?
En voor 't geval België een "confederaal" land wordt mogen de geluidsnormen geherfederaliseerd worden ter compensatie.

Jan Meuleman 5 september 2010 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 4964523)
Franstaligen zeggen dat beslissingen uit het verleden herzien moeten kunnen worden.

Goed, we starten met het afschaffen van alle pariteiten en grendels.

born2bewild 5 september 2010 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4964470)

ziet er een milieuvriendelijk bakske uit

sjarel 5 september 2010 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 4964529)
Goed, we starten met het afschaffen van alle pariteiten en grendels.

Misschien terugkeren tot een beslissing uit 1830 :-P

1207 5 september 2010 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4964510)
Ik zou de MR dus een kans geven om te bewijzen dat ze bereid is onder de lat door te gaan en te buigen voor de wil van de meerderheid in dit land.

Die kans hebben ze in 2007-2010 al gekregen.

MR is een evengrote ramp als milquet, onckelinckx, Javaux, rupo etc

djimi 5 september 2010 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 4964523)
En dan "democratisch" stemmen (tussen die 6) over de voorstellen ook veronderstel ik?

Is Brussel wel terecht een gewest? Franstaligen zeggen dat beslissingen uit het verleden herzien moeten kunnen worden : wel de beslissing om van Brussel een gewest te maken lijkt mij zo'n beslissing. Dat Brussel meer dan een gewone stad is kan ik mee leven, maar een volwaardig gewest?
En voor 't geval België een "confederaal" land wordt mogen de geluidsnormen geherfederaliseerd worden ter compensatie.

Misschien kunnen we het simpel houden en gewoon "1830" als 'nooit gebeurd' beschouwen?

speurneus 5 september 2010 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4964038)
Er is geen enkele studie - ook niet één van het VB - die aantoont dat de transfers van het Vlaams naar het Waals gewest 12 miljard euro bedragen.

Volgens de Nationale bank, toch wel geloofwaardiger dat de studiedienst van het VB zouden de transferten 4 miljard bedragen.
Laat dat nu nog het dubbele zijn dat is voor Frankrijk toch peanuts zeker.
Wallonie & Bxl bij Frankrijk. Als franco-Belge zou ik dat werkelijk prachtig vinden. :lol::lol:
Noch Spanje, Frankrijk en het VK zullen de toetreding van Vlaanderen bij Europa goedkeuren, dat zou totaal onlogisch zijn. Eens zien zien hoeveel Vlaanderen nog gaat kunnen exporteren binnen de unie. En terug naar het Vlaams frankske:lol:

djimi 5 september 2010 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 4964536)
Misschien terugkeren tot een beslissing uit 1830 :-P

Ik stem alleszins vóór :-D

born2bewild 5 september 2010 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4964563)
Volgens de Nationale bank, toch wel geloofwaardiger

:lol::lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be