Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Caroline Gennez op La Une (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143323)

Eigenzinnig 6 september 2010 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 4966585)
De VRT vraagt ze constant, maar ze weigeren steeds omdat ze geen Nederlands kunnen praten.

O, Belgische eenheid.

Der valt niks te winnen op een andere taalzender (stemmen ) alleen een afgang wenkt..

Garry 6 september 2010 17:43

Als we de zaak eens zouden bekijken vanuit het standpunt alsof België niet bestond en er alleen een Vlaanderen en een Wallonië was. En we zouden dan aan de Wallen vragen of ze één land zouden willen vormen samen met Vlaanderen. Ik ben er zeker van dat ge niet veel, zo niet geen, amateurs zou vinden.

Kawadude 6 september 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4966616)
De presentators van "Mise au point" op het begin van de debat gisteren. Wat ze zeiden, was zoiets "Nous avons bien évidemment invité des membres de la NVA mais ils ont décliné notre invitation". Dat zegt genoeg, denk ik.

En voor de rest was politiek Vlaanderen goed vertegenwoordigd, hé.

Eyskens als woordvoerder van de CD&V of was het als éminence grise van de Belgische politiek.

Was er eigenlijk iemand van Groen?

En heb je Laurette naar Gennez zien kijken telkens deze laatste het woord had?

Letterlijk een schoonmoeder die over de schouder mee- en neerkeek op haar schoondochter. Of 't was misschien dat ze jaloers was op haar décolleté.

daiwa 7 september 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4966565)
De SPa gelooft helemaal niet in solidariteit of Belgie. De SPa gelooft in postjespakkerij en dat kunnen ze enkel door de steun van de PS.

2!!

Jan Meuleman 7 september 2010 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 4967411)
Of 't was misschien dat ze jaloers was op haar décolleté.

Nu begrijp ik dat Eyskens doordraaide. De décolleté van Carolientje natuurlijk.

Pericles 7 september 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 4968897)
Nu begrijp ik dat Eyskens doordraaide. De décolleté van Carolientje natuurlijk.

Ja , maar dan mag je niet omhoog kijken, want dat is een afknapper. :-D

toccata 7 september 2010 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4966565)
De SPa gelooft helemaal niet in solidariteit of Belgie. De SPa gelooft in postjespakkerij en dat kunnen ze enkel door de steun van de PS.

Leg mij dan uit waarom ze in de Vlaamse Regering (dankuwel N-VA) of alle Vlaamse pronvincie besturen zitten (dankuwel CVP)

Xenophon 7 september 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4969366)
Leg mij dan uit waarom ze in de Vlaamse Regering (dankuwel N-VA) of alle Vlaamse pronvincie besturen zitten (dankuwel CVP)

Omhoog kijken? Ze is een meter vijftig groot.

Jonathandv 7 september 2010 17:29

Citaat:

Zodat CD&V en N-VA met hun kunnen lachen :lol:

Xenophon 7 september 2010 17:29

Citaat:

Omdat ze walgen van vlaanderen?

system 7 september 2010 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Conscience (Bericht 4964757)
Deze middag zit ik met een beetje verbijstering te kijken naar de aanwezigheid van Caroline Gennez naast Laurette Onckelinx in het politiek debat op de RTBF omtrent de huidige politieke crisis. Indien het de bedoeling is het standpunt van de meerderheid van de Vlamingen uit te leggen zou ik het nog even kunnen begrijpen, hoewel ik niet inzie hoe een partij die zich politiek tegenover 80% van de Vlamingen bevindt dat kan doen. Los van die overweging doet ze dat dus niet en zit ze dingen te vertellen die op zijn best als een 'aanvulling' kunnen beschouwd worden van wat Onckelinx vlak voor haar zegt. Ik veronderstel dat dit de bedoeling is van de RTBF, om aldus aan te tonen dat NVA en CD&V een 'minderheid' zijn in Vlaanderen. Brengt die aanwezigheid nu een oplossing dichterbij? Ik denk van niet, als het zo gebeurt.
Nu weet ik ook wel dat de SP.a bereid is de eigen bevolking te verraden, niet omdat het volk alles verkeerd ziet, maar enkel om er financieel zelf beter van te worden. Maar om je zo als een politieke hoer te laten behandelen gaat m'n verstand te boven, temeer omdat Gennez na haar openingszinnetje waarin ze beweert dat de Vlamingen veel bereikt hebben, gewoon niet meer aan bod komt.

Gelukkig is er Didier Reynders die, terwijl hij Caroline Gennez citeert (!), beweert dat er misschien teveel toegevingen zijn gedaan aan de Vlamingen! Dat doet hij zelfs twee keer. Hilarisch gewoon.

Vervolgens citeert hij ook de aanwezige partijkaart Dave Sinardet door aan te geven dat als Sinardet (op dat moment met een citroenuitdrukking) stelt dat de Vlamingen nog nooit zoveel bereikt hebben, hij wel 's zou willen weten wat de concrete inhoud is van wat hij beweert.

Enfin, de aanwezigheid van Eyskens en Van Der Kelen duidt opnieuw aan dat de politieke moord wordt voorbereid als zulks nodig is.

Caroline Gennez heeft voor een heel groot stuk gelijk. Die politica met zin voor verantwoordelijkheid begint me steeds meer en meer mee te vallen.

Pericles 7 september 2010 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4969376)
Omhoog kijken? Ze is een meter vijftig groot.

Als ge op uw knieën zit Xeno. :-D

Xenophon 7 september 2010 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4969398)
Als ge op uw knieën zit Xeno. :-D

Ik zal er maar niets op zeggen. :p

Pericles 7 september 2010 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4969402)
Ik zal er maar niets op zeggen. :p

:-(

Compare 7 september 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4966599)
NVA politici weigeren ook op de RTBF te komen en volgens mij is het geen kwestie van taal. Hetzelfde trouwens op de VRT met Franstalige politici, er zijn Franstalige politici die Nederlands kunnen spreken maar ze weigeren te komen omdat het geen zin meer voor hen heeft met de andere gemeenschap te spreken. Dat is alvast hoe ik de dingen zie.

Charles Michel was gisteren te gast op VRT :)

En zoals eerder vermeld heeft Bart Dewever al een keer op RTBF op een uitnodiging ingegaan. Als dat de manier is waarop men mensen behandelt die worden uitgenodigt, dan snap ik wel dat niemand van de NV-A niet direct ingaat op een uitnodiging. Het is jammer dat ik de beelden niet vindt, maar in ieder geval werd hem vanalles naar het hoofd gesmeten door waalse journalisten en de "objectieve" presentator. Hij werd geconfronteerd met de onozelste beschuldigingen, werd bijna van beschuldigd een halve nazi te zijn omdat hij op de begrafenis van Karel Dillen was, of dat hij op een foto stond me Jean-Marie Le Pen ...

Volgens mij was dit voordat Bart De Wever zo populair werd, het is echt de moeite om te zien. Het heeft me toen doen inzien hoe men langs waalse kant de vlaamsnationalisten bekijkt.

Xenophon 7 september 2010 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 4969411)
:-(

:O

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be