Xenophon |
7 september 2010 14:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
(Bericht 4968104)
Om niet met hun medeplichtigen en ander geboefte en gespuis, dat buiten vrij rondloopt, in contact te kunnen komen. Om ontsnappingen voor te bereiden bvb, of andere misdaden, binnen en buiten de gevangenis.
Maar ik denk wel dat er slimmerikken zijn die TOCH op het net geraken van in het gevang.
|
Maar, de gevangene kan toch gewoon een brief schrijven naar zijn medeplichtigen? Hij kan er toch ook gewoon mee telefoneren, langs de gevangenistelefoon of langs een gsm gekocht van een cipier?
Zijn medeplichtigen mogen toch op bezoek komen, dan praten die toch over wat ze willen?
En dan hebben we het niet eens over de gevangenen die op verlof gaan voor een weekeind, wat nut heeft het van die mensen van het net te houden als ze die vrijdagavond loslaten tot zondagavond?
Wat gaan ze zeggen tegen de mensen die thuis zitten met een bandje? Geen internet? Hoe gaat men dat controleren?
Ik herinner me dat ik op halve vrijheid zat, het systeem waar je in de dag gaat werken en in de gevangenis overnacht. Ik kwam na mijn werk de gevangenis binnen en de cipier was mijn zak aan het onderzoeken. Toen ik hem vroeg waar hij dan naar op zoek was zei hij, gereedschap om te ontsnappen.
Toen ik dan zei dat hij een onnozelaar was vermits men smorgens de deur opende om me buiten te laten, stond hij daar als een idioot nog zelf mee te lachen.
|