Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   'High-level' werkgroep: een akkoord tegen volgende week? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143973)

Hollander 24 september 2010 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4997625)
Alles gaat goed mensen niemand wil het einde van Belgie, maak u niet ongerust mensen, alles gaat goed in dit land.

there are NO Belgians in Baghdad.

den ambetantsten 24 september 2010 19:17

Het zou mij ten zeerste verbazen dat Franstalig Belgie nu plots wel financiele verantwoordelijkheid zou willen dragen voor het eigen beleid. Dit zou een bocht zijn van ongekende proporties! Hoe ze dat daar aan hun kiezers verkocht zouden krijgen, is mij vooralsnog een raadsel.
Opmerkelijk (al is het niets nieuws uiteraard) is ook dat de Vlaamse uitzuigers van sp.a en groen deze verantwoordelijkheid geen punt vinden. Ja, 't is mooi sier maken met andermans pluimen.

fredo2008 24 september 2010 19:32

Di Rupo ziet het nochtans weer helemaal zitten!

den ambetantsten 24 september 2010 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4998753)
Di Rupo ziet het nochtans weer helemaal zitten!

Goh, da's wat windowdressing om de achterban tevreden te stellen en de rest te overtuigen van 's mans "staatszin". Al geeft hij meteen al toe dat de ruimte wel "klein" is want hij wil de deelstaten niet verarmen. Hoe? Ik dacht dat het ging om de inwoners? Dat niemand van de burgers mocht verarmen? Nu zijn het ook al de deelstaten die niet mogen verarmen. Dus hij blijft volharden in de boosheid en blijft het potverteren verdedigen. Mja, Vlaanderen zal nog vaak voor racistisch moeten worden uitgescholden, vrees ik.

daiwa 24 september 2010 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4998777)
Goh, da's wat windowdressing om de achterban tevreden te stellen en de rest te overtuigen van 's mans "staatszin". Al geeft hij meteen al toe dat de ruimte wel "klein" is want hij wil de deelstaten niet verarmen. Hoe? .

Hoe ja, dat vraag ik mij ook af.
De deelstaten, dus ook Vlaanderen, mogen niet verarmen maar wie gaat het federaal gat dan wél dichten?

Sunny 24 september 2010 22:14

Elio Di Rupo liet tijdens zijn boekpresentatie weten dat er weinig ruimte is.
Dan weet je het wel hé.

den ambetantsten 24 september 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4998980)
Hoe ja, dat vraag ik mij ook af.
De deelstaten, dus ook Vlaanderen, mogen niet verarmen maar wie gaat het federaal gat dan wél dichten?

Ssttt, niet voortvertellen hé, maar ehm... ze gaan te rade bij degene die altijd de rekening mag vereffen, de Vlaming. Het schijnt iets genetisch te zijn....

BWarrior 26 september 2010 18:18

Wie kan nog volgen? :roll:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...&ssbinary=true

fonne 26 september 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5001616)

De korte samenvatting: Brussel is een stad zoals de andere steden en zou beter als een stad behandeld worden in plaats van zich voor te willen doen als een autonoom gewest dat op zichzelf zou kunnen bestaan. Afschaffen van BHG en de gefuseerde stad Brussel-19 onder gezamenlijk beheer van de Gemeenschappen stellen is de beste oplossing.

BWarrior 27 september 2010 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5001631)
De korte samenvatting: Brussel is een stad zoals de andere steden en zou beter als een stad behandeld worden in plaats van zich voor te willen doen als een autonoom gewest dat op zichzelf zou kunnen bestaan. Afschaffen van BHG en de gefuseerde stad Brussel-19 onder gezamenlijk beheer van de Gemeenschappen stellen is de beste oplossing.

De beste (en ook de enige) oplossing is een unitair België. Al de rest is tijdverlies.

daiwa 27 september 2010 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5002218)
De beste (en ook de enige) oplossing is een unitair België. Al de rest is tijdverlies.

Leg je boontjes daar maar niet op te week, dat komt nooit meer terug!!

fredo2008 27 september 2010 06:47

PS bereid accijnzen te regionaliseren.

CDH zal dit wel niet steunen, en NVA wil ook een deel vennootschapsbelasting regionaliseren. Bovendien zit alweer niks 'systemisch' in de tusenoplossing. Maar toch, die werkgroep blijkt toch zijn werk te doen... Tegen eind van de week resultaat?

born2bewild 27 september 2010 06:51

De SP.A herhaalde ook haar eis dat extra geld voor Brussel gekoppeld moet zijn een interne staatshervorming.
:lol::lol:

fredo2008 27 september 2010 07:12

Ook VDB is uitermate optimistisch ;)

fox 27 september 2010 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 5002282)

Dan hebben ze het precies nog steeds niet goed begrepen volgens Peumans

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eumans_ochtend

EddyBal 27 september 2010 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5002476)
Dan hebben ze het precies nog steeds niet goed begrepen volgens Peumans

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eumans_ochtend

Begrepen hebben ze het wel, ze spartelen alleen nog wat tegen, net zoals een vette vis die je binnenhaalt ;)

Garry 27 september 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4994887)
De staatshervormingen verrijken de Nederlandse en nu ook de Engelse taal. De zgn. high-level werkgroep gaat nu in 6-8 weken een nieuwe financieringswet schrijven. Naar verluidt moet het volgende week duidelijk zijn of de preformatie kan doorgaan, of - met andere woorden - de contouren van een nieuwe financieringswet voor iedereen aanvaardbaar zullen zijn. Lukt het?

Hangt er vanaf wat je onder lukken verstaat.
Neen, het lukt niet, wand zelfs al zou het lukken is er pas echt sprake van een mislukking.

Vette Pois(s)on 27 september 2010 17:26

Geen akkoord is ook een akkoord om niet akkoord te gaan.

MORPHEUS 28 september 2010 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4994887)
De staatshervormingen verrijken de Nederlandse en nu ook de Engelse taal. De zgn. high-level werkgroep gaat nu in 6-8 weken een nieuwe financieringswet schrijven. Naar verluidt moet het volgende week duidelijk zijn of de preformatie kan doorgaan, of - met andere woorden - de contouren van een nieuwe financieringswet voor iedereen aanvaardbaar zullen zijn. Lukt het?

We zijn reeds 28/9.
Intussen High level vervangen door average level? En straks low level?
De media staat klaar met de namen

den ambetantsten 28 september 2010 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 5005565)
We zijn reeds 28/9.
Intussen High level vervangen door average level? En straks low level?
De media staat klaar met de namen

Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit gewoon tijd rekken is.
De vraag is alleen waarom er nu tijd moet worden gewonnen?
*Een regering met Vlaamse minderheid zoals sommigen beweren? Mja, ik zie het niet meteen gebeuren tenzij men echt zou gaan voor een minimalistische Vlaamse inbreng.
*Verkiezingen? Lijkt me niet onrealistisch, vooral gelet op gunstige peilingen die de huidige winnaars alleen nog maar meer winst voorspellen. Verwerft de "nationalistische" tendens hierdoor nog meer legimiteit?
*Iets anders?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be