![]() |
Citaat:
|
Het zou mij ten zeerste verbazen dat Franstalig Belgie nu plots wel financiele verantwoordelijkheid zou willen dragen voor het eigen beleid. Dit zou een bocht zijn van ongekende proporties! Hoe ze dat daar aan hun kiezers verkocht zouden krijgen, is mij vooralsnog een raadsel.
Opmerkelijk (al is het niets nieuws uiteraard) is ook dat de Vlaamse uitzuigers van sp.a en groen deze verantwoordelijkheid geen punt vinden. Ja, 't is mooi sier maken met andermans pluimen. |
Di Rupo ziet het nochtans weer helemaal zitten!
|
Citaat:
|
Citaat:
De deelstaten, dus ook Vlaanderen, mogen niet verarmen maar wie gaat het federaal gat dan wél dichten? |
Elio Di Rupo liet tijdens zijn boekpresentatie weten dat er weinig ruimte is.
Dan weet je het wel hé. |
Citaat:
|
Wie kan nog volgen? :roll:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...&ssbinary=true |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
PS bereid accijnzen te regionaliseren.
CDH zal dit wel niet steunen, en NVA wil ook een deel vennootschapsbelasting regionaliseren. Bovendien zit alweer niks 'systemisch' in de tusenoplossing. Maar toch, die werkgroep blijkt toch zijn werk te doen... Tegen eind van de week resultaat? |
De SP.A herhaalde ook haar eis dat extra geld voor Brussel gekoppeld moet zijn een interne staatshervorming.
:lol::lol: |
Ook VDB is uitermate optimistisch ;)
|
Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eumans_ochtend |
Citaat:
|
Citaat:
Neen, het lukt niet, wand zelfs al zou het lukken is er pas echt sprake van een mislukking. |
Geen akkoord is ook een akkoord om niet akkoord te gaan.
|
Citaat:
Intussen High level vervangen door average level? En straks low level? De media staat klaar met de namen |
Citaat:
De vraag is alleen waarom er nu tijd moet worden gewonnen? *Een regering met Vlaamse minderheid zoals sommigen beweren? Mja, ik zie het niet meteen gebeuren tenzij men echt zou gaan voor een minimalistische Vlaamse inbreng. *Verkiezingen? Lijkt me niet onrealistisch, vooral gelet op gunstige peilingen die de huidige winnaars alleen nog maar meer winst voorspellen. Verwerft de "nationalistische" tendens hierdoor nog meer legimiteit? *Iets anders? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be