LeoBelgicus |
27 september 2010 15:41 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
(Bericht 5002798)
De RKK was volledig tegen Nedereland en wilde het zelfs terug onder hun bewind krijgen.
En geen enkel land kan een oorlog winnen in Vlaanderen zonder de steun of afzijdigheid van de Vlamingen.
In het Brusselse park waren het trouwens de Vlaamse Brusselaars die de Hollanders afslachten en de strijd met hen waren aangegaan.
Het was pas later dat de Walen en Fransen zijn komen helpen.
En Antwerpen isuit Hollandse handen gebleven omdat de Antwerpse dokwerkers de Belgische revotionairen en Franse soldaten hielpen de Hollanders in te sluiten en te verdrijven.
Zonder hun hulp stonden zij machteloos tegenover de Hollanders.
En Noord-Brabant is in Hollanders handen gebleven, omdat de steden daar zijn gaan helpen uit angst voor de vernielingen en om te verhinderen dat de Hollandse militairen de steden zouden plunderen.
|
Ja natuurlijk. Het sprookjesbos is bij afslag Tilburg richting Waalwijk, en dan op een plek genaamd Efteling. Laten we eens even een paar andere feiten aanhalen die hier niet verteld worden:
1. Het Voorlopig Bewind dat zogezegd het oproerige Belgische volk zou vertegenwoordigen bestond uit namen als Alexandre Gendebien, Louis de Potter en Félix de Merodé. Ik zie geen Nederlandstaligen? Wat vreemd, je zou toch bijna zeggen dat de Belgische Revolutie een aangelegenheid was van Franstaligen, die in het Centraal Comité zeker in de meerderheid waren.
2. De enige reden dat Katholieken de opstand steunden was omdat koning Willem een zak was die geen bekwaam bestuur kon vastleggen. Hij was een ultra-kapitalist. Ik als Nederlander geef gewoon toe dat koning Willem een barslechte koning was, en veel dingen beter had kunnen doen (ook in België)
3. Vlamingen zouden Brussel verdedigd hebben. Lijkt je het niet een beetje logisch dat Vlamingen hun stad verdedigen als een leger aanvalt met het doel de stad te bezetten en te plunderen? Ik zou me ook verzetten als ik in een onzekere tijd woonde en een leger uit Friesland zou ons aanvallen.
4. Waar waren dan die Nederlandstalige bestuurders, generaals en divisies in het Belgische leger? Waar waren zij in Brussel? Als de Vlamingen en masse achter de opstand stonden, waarom werd België dan eentalig Frans en werden de Vlamingen gezien als tweederangs burgers?
|