![]() |
Citaat:
Wie kan trouwens nu nog meer dan 500 miljoen € subsidie blijven justifiëren in een land waar nog nauwelijks gelovigen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit beeld klopt dus want jij kan niet bewijzen dat ik dat beeld niet heb. Dus bij deze nog een keer: "Alle gelovigen zijn fantasten" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is echt helemaal niet wat hij bedoelde. Als wij echt pedofilie zouden aanmoedigen, zouden we dat niet openlijk op een forum doen. |
Iemand de Boze Geesten van Dostojewski ooit gelezen?
Volgens één der karakters, de ingenieur en nihilist Alexei Kirilov, kan men enkel door zelfmoord te plegen Gods bestaan verwerpen, omdat men dan zelf een echte God wordt. (De man is compleet geschift, maar interessant genoeg om door Camus grondig besproken te worden.) |
Citaat:
Er is sowieso sprake van onderwerping, dit is de islam. Ik zei in ander draadtje. Islam = vredig vrijwillig zich onderwerpen aan de wil van Allah. La ilaha = er is geen god (die zich onderwerpen aan de afgoden = mag niet) illa Allah (behalve de God de Schepper Ontwerper): dit is een uitzondering, onderwerpen aan de ware God wel. La ilaha voor veel afgodendienaren kan (abstract gezien) een onderwerping aan ego (van ego maak je dus de afgod) zijn of aan het dogma "het (?)leven(?) is alles"; filosofisch is het bij deze mensen vaak determinisme of een soort smoesje daarvan (compatibilisme), met andere woorden: in de basis = geen wil, en daarboven maak je een abstract smoesje om jezelf te bedriegen en botsing met de realiteit (mensen geloven van hun natuurlijke behoefte in de wil) (bedrieglijk) te kunnen voorkomen. |
Citaat:
Met uw voorbeeld van het gebed haal je echt niet serieus uit he, noch op vlak van ethiek (is het?), noch filosofie en noch onderwerping (determinisme?), om maar te zwijgen over de religieuze en spirituele aspecten daarvan. Ik snap ook niet wat u uzelf wijs probeert te maken. Dat u misschien de site kent, en daar wat zit te lezen? Ik weet het niet, maar het interneert mij ook niet. In deze discussie heeft het absoluut geen zin om over het gebed te spreken. Hier is het onderwerp hoe verwijder je religie (volgens definitie van de topic starter) uit de maatschappij. Hebt u hier ergens een bijdrage geleverd in wat betreft de vraag van onze collega Albrecht? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik zou beginnen met: 1) Geen tweede topic over hetzelfde onderwerp toelaten. 2) Geen off-topic berichtjes in een bepaalde topic. 3) Geen straat-taal in de discussies. 4) Geen ad hominem :-D |
Citaat:
|
Citaat:
* koffie gesmost verdomme * :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan realiseer ik me dat het gewoon helemaal geen weldenkende mensen zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be